meisje in de wei... wat nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 14:22

Ben net terug van de camping , ben bij de receptie wezen vragen of we miscien een foldertje neer mogen leggen.dat ze de ponys niet mogen voeren of in de weiden mogen.
vervolgens zeiden ze dat we naar de ouders van dat meisje moesten gaan omdat het echt niet kan. Kwam al snel het meisje tegen en vroeg of ze me naar haar ouders wilde brengen. Aan haar ouders verteld dat ik haar gister het weiland uit had gestuurd en haar ookal had verteld dat het niet de bedoeling is om zomaar in een weiland te lopen. Maar dat toen ze weg was ik de vlechtjes en plekken vond. En dus op zoek was naar de gene die dat had gedaan. dat begrepen ze heel goed dat ik hun dochter verdachte. Maar ze zeiden dat ze geen schaar had. En vervolges zei ik dat ze ook wel erg klein was. haar ouders probeerde nog even mee te denken wie het dan wel gedaan zouden kunnen hebben maar we hebben na de halve camping te hebben afgezocht de zoektocht maar op gegeven.

De paarden staan nu ergens anders dus hoop dat ze nu met rust worden gelaten. Ook leg ik morgen even een flyertje neer bij de camping. Heb deze update even met mijn telefoon getypt, vandaar de spel foutjes ;).

Bambolina

Re: meisje in de wei... wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:32

Hoe oud was dit meisje? Vind het eigenlijk schokkender dat die in haar eentje van het camping terrein af gaat en in een weiland terecht komt. Hoop dat de ouders daar ook goed van zijn geschrokken.
Kan best dat het meisje nagelschaartje heeft meegenomen oid.. rot van die kale plekjes!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:35

Oh bah ik herken je probleem :/ mijn paarden staan ook vlak bij een camping en er zijn ook steeds mensen die ze staan te voeren of in het weiland kruipen. Niet voeren bordjes werken gewoon niet, dubbele afrastering werkt ook niet. We hebben sindkort ook een ijzeren poort. Stroom er op zetten heb ik ook al aan gedacht maar dat vonden mijn ouders niet zo'n goed plan. Die laten het stroom nog wel eens aan als ze het weiland in gaan XD moet je na gaan als hun dan het hek vast pakken hahaha. Flyers bij de camping neer leggen werkt ook niet niemand lijkt het te interesseren. Ook als er gras gemaaid is in de berm word er gras in het weiland gegooid door mensen, maar daar zitten giftige planten tussen :/ mijn shetlander heeft nu al 3x koliek gehad en onderanderen door dat ze gras in de paddock hebben gegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:40

Polly schreef:
Sjonge wat een overdreven gedoe over schadevergoeding, ze is vast gewoon in de onschuld de wei ingegaan nadat ze net zoals de gemiddelde paardengekken hier een hele tijd bij het hek heeft staan zwijmelen. Maak je er niet zo druk om en loop die kinderen zeker niet zo bang te maken. Waarschijnlijk heeft het meer effect als je haar de volgende keer als zoiets gebeurd even meevraagt, laat aaien en dan verteld dat het niet de bedoeling is dat ze de wei ingaat als je er niet bij bent, dan ben je ook niet de kwade eigenaar. Werkt hier perfect.
Ik ben het hier mee eens.
Vind het nogal overdreven om zo boos tegen zo'n kind te gaan doen en dan ook nog de halve camping af te lopen zoeken naar de 'dader' die de manen heeft geknipt, terwijl je zelf niet eens zeker weet of het wel echt geknipt is of gewoon gescheurd.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:50

Vinden jullie dat echt? Want mocht het paard van de ts trappen en het kind wat hebben dan zijn jullie er je bewust van dat de ts een giga schadevergoeding kan betalen?
Jullie zijn je bewust dat als je paard een kind doortrapt je zelf financieel failliet gaat aan de schade vergoeding voor de ouders?

Dus ik zou hier zeker werk van maken om erachter te komen wie het was en op de gevaren te wijzen :).
Ts ook bij de gemeente een wetsbordje met verboden toegang halen en ophangen. Scheelt een hele hoop mocht er toch wat fout gaan omdat ze dan officieel in overtreding waren.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:57

smurffie schreef:
Vinden jullie dat echt? Want mocht het paard van de ts trappen en het kind wat hebben dan zijn jullie er je bewust van dat de ts een giga schadevergoeding kan betalen?
Jullie zijn je bewust dat als je paard een kind doortrapt je zelf financieel failliet gaat aan de schade vergoeding voor de ouders?

Dus ik zou hier zeker werk van maken om erachter te komen wie het was en op de gevaren te wijzen :).
Ts ook bij de gemeente een wetsbordje met verboden toegang halen en ophangen. Scheelt een hele hoop mocht er toch wat fout gaan omdat ze dan officieel in overtreding waren.

Kinderen moet gewoon niet in je weiland komen. Het is privé terrein waar anderen niet zijn toegelaten. De ouders moeten hun kind fatsoenlijk opvoeden zodat ze niet het weiland in lopen. Als ze dat niet doen worden ze ook niet getrapt of gebeten. Geloof het best hoor dat je dan aansprakelijk word gesteld maar ik vind dat behoorlijk krom. Wij hebben er bordjes hangen met niet voeren en niet betreden maar het gebeurd toch. -O-

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:06

Wij wonen ook vlakbij een camping en zomers is het hier behoorlijk druk. Mijn paarden hebben we zo gehuisvest dat je er niet bij kan komen zonder langs ons huis te moeten. Ook heb ik er een extra draad voor (met stroom) en een omheining met genoeg stroom erop. Wij hebben een oud paard die niet alles mag eten, en een jonge merrie die koliekgevoelig is. Om problemen te voorkomen kunnen mensen dus niet de paarden aaien, en er sowieso al moeilijk bijkomen.

Tot nu toe moet ik alleen mijn buurmeisje wel eens wegsturen :D

Ik vindt het trouwens ronduit asociaal en blijf ook absoluut niet vriendelijk als mensen ongevraagd op mijn erf/in de stal/bij mijn paarden lopen. Als mensen aan de deur komen wil ik best (als het uitkomt) even een rondleiding doen :P

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:16

Ah je bent een echte penny tegen gekomen. Die ziet 2 mooie paardjes in de wei en denkt die ga ik knuffelen en tutten.
Goed dat je boos geworden bent want nu is er niks gebeurd maar zomaar een wei inlopen is gevaarlijk.
Dat je twijfelt of het geschuurd is of geknipt daar kan je dus al helemaal niks mee want waarom iemand vals beschuldigen. Vlechtjes maken is niet strafbaar

Ga niet als een malle op jacht naar de crimineel die aan jou paardjes heeft gezeten, zoals sommige hier suggereren. Dat is echt overdreven.
Het is een kind waar je hier over praat niet een of andere paarden mishandelaar.

Het mag niet heb je ook helemaal gelijk in maar meer dan een bord en een goede weide afzetting kan je niet doen.
Hooguit naar de camping toe gaan en vragen of zij hun gasten willen vertellen dat ze niet de wei in mogen ivm gevaar.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:16

Idd, zorgen dat ze er niet bij kunnen komen dan hekken. En op het bordje schrijven dat je aangifte doet indien het toch gebeurd. Ook nog een bord met videobewaking...

briefjes bij de camping gaat echt niet helpen. Het zijn de ouders die niet op letten, zeker onder het motto "vakantie" letten ze nog minder op... of zien het probleem er niet eens van in..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:20

Ik zou er melding van maken bij de camping en vragen of zij hun gasten willen vragen hun kinderen in de gaten te houden.
Briefjes ophangen of een folder neerleggen heeft weinig zin denk ik en zal juist uitnodigend werken.
Een goede omheing en evt stroomdraad langs je hem werkt ws beter.
En beetje banketstaaf maar als het echt niet anders kan, dan zou ik gewoon een hekkesluiter vanaf je stroomdraad op je hek hangen, dan moeten ze het maar voelen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:28

anneliesdj schreef:
Ik zou er melding van maken bij de camping en vragen of zij hun gasten willen vragen hun kinderen in de gaten te houden.
Briefjes ophangen of een folder neerleggen heeft weinig zin denk ik en zal juist uitnodigend werken.
En beetje banketstaaf maar als het echt niet anders kan, dan zou ik gewoon een hekkesluiter vanaf je stroomdraad op je hek hangen, dan moeten ze het maar voelen.

Ze is al bij de camping geweest en de ouders ook al opgezocht op de camping.

Goed van je dat je erachteraan bent gegaan. Wat het ook is met een camping, als je eerst 1 kind hebt, heb je even later een hele groep van de hele camping.
Ik geloof dat ik er ook stroom op zou zetten. Niet een grote klap natuurlijk maar wel dat ze wat voelen.
Ze hebben gewoon van je pony's af te blijven, kan me hier zo aan ergeren.
Het zij nu de manen, je moet er niet aan denken wat er nog meer kan gebeuren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:33

Fjorj schreef:
Verhaal gaan halen bij camping en vragen om schade vergoeding. Mensen moeten maar beter op hun kinderen letten.

Kinderen die auto's bekrassen of op auto's klimmen wordt zelfde gedaan. Waarom zou bij paarden anders zijn?

Schadevergoeding? Zeker 50 cent per afgeknipt haartje....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:06

smurffie schreef:

Dat is dus ook waar ik me eerder zorgen om zou maken dan een paar vlechtjes. Zo'n kind kan een paard wel van achteren benaderen en ook een braaf paard kan een trap geven als het schrikt. Een kinderhoofd is op hoefhoogte en één verkeerde trap kan fataal zijn.

Even afgezien dat je de rest van je leven kunt betalen aan de familie denk ik dat je het je leven lang niet meer uit je hoofd krijgt als je een dood kind in je weiland vindt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:50

Gea99 schreef:
anneliesdj schreef:

Ze is al bij de camping geweest en de ouders ook al opgezocht op de camping.

Goed van je dat je erachteraan bent gegaan. Wat het ook is met een camping, als je eerst 1 kind hebt, heb je even later een hele groep van de hele camping.
Ik geloof dat ik er ook stroom op zou zetten. Niet een grote klap natuurlijk maar wel dat ze wat voelen.
Ze hebben gewoon van je pony's af te blijven, kan me hier zo aan ergeren.
Het zij nu de manen, je moet er niet aan denken wat er nog meer kan gebeuren.

JA dat heb ik gelezen maar vind ik dus niet handig, op een camping staan steeds nieuwe mensen en dan moet je dus elke week die camping weer over om op zoek te gaan naar het kind wat bij jou paarden is geweest. Ik zou die verantwoordelijkheid bij de campingeigenaren leggen, die kunnen er ook wel voor zorgen dat hun gasten jouw paarden met rust laten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:59

Polly schreef:
Sjonge wat een overdreven gedoe over schadevergoeding, ze is vast gewoon in de onschuld de wei ingegaan nadat ze net zoals de gemiddelde paardengekken hier een hele tijd bij het hek heeft staan zwijmelen. Maak je er niet zo druk om en loop die kinderen zeker niet zo bang te maken. Waarschijnlijk heeft het meer effect als je haar de volgende keer als zoiets gebeurd even meevraagt, laat aaien en dan verteld dat het niet de bedoeling is dat ze de wei ingaat als je er niet bij bent, dan ben je ook niet de kwade eigenaar. Werkt hier perfect.

Tja met een camping kun je dan iedere week wel zo aan de gang blijven. Dat lijkt mij niet de bedoeling + dat het gevaarlijk is voor kind en dier. Ze blijven beide onvoorspelbaar...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:04

smurffie schreef:

Lichtelijk overdreven ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:24

LZP >> VVDD

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:42

Eirikur schreef:
smurffie schreef:
Het hek zelf even mooi onder stroom.zetten. een ijzeren hek geeft een mooie klap en dan is het snel over :)

Het hek zelf bewust onder stroom zetten mag niet. Je mag er wel een draadje binnenlangs spannen. Het kan dan zomaar gebeuren dat dat draadje toevallig tegen het ijzeren hek aan komt, waardoor er ook stroom op het hek komt te staan. Maar dat is dan natuurlijk per ongeluk, daar kun je niets aan doen. :)*

In Bos heeft hier staan de zoveel hekken onderstroom. Juist om er voor te zorgen dat alleen boswachter doorheen kan. Dus kennelijk mag dat dus wel.
Er is natuurlijk wel groot verschil tot schrikdraad wat niet gevaarlijk is dan dat je 230v op het hek zet. Dat laaste mag natuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:50

Gydja schreef:
Kinderen moet gewoon niet in je weiland komen. Het is privé terrein waar anderen niet zijn toegelaten. De ouders moeten hun kind fatsoenlijk opvoeden zodat ze niet het weiland in lopen. Als ze dat niet doen worden ze ook niet getrapt of gebeten. Geloof het best hoor dat je dan aansprakelijk word gesteld maar ik vind dat behoorlijk krom. Wij hebben er bordjes hangen met niet voeren en niet betreden maar het gebeurd toch. -O-

Ben helemaal met je eens, in mijn tijd moesten we zo iets nog eens niet in onze hoofd halen om op iemands privéterrein of weiland te betreden. Maar tegenwoordig gaat allemaal erg richting soft beleid waarbij de daders ook nog beschermd worden mocht ze trap van paard krijgen, is omgekeerde wereld.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:53

sallandval schreef:
smurffie schreef:

Dat is dus ook waar ik me eerder zorgen om zou maken dan een paar vlechtjes. Zo'n kind kan een paard wel van achteren benaderen en ook een braaf paard kan een trap geven als het schrikt. Een kinderhoofd is op hoefhoogte en één verkeerde trap kan fataal zijn.

Even afgezien dat je de rest van je leven kunt betalen aan de familie denk ik dat je het je leven lang niet meer uit je hoofd krijgt als je een dood kind in je weiland vindt.

Heb jij geen WA verzekering?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:56

Onzin.. In weilandjes of op paarden klimmen is van alle tijd. M'n opa deed 't vroeger, m'n moeder deed 't toen ze klein was, ik deed het toen ik klein was. Ik ken tig mensen die het deden. En ja soms moet er eerst wat gebeuren eer je weet dat het eigenlijk oliedom is. Daar ben je denk ik ook gewoon deels kind voor. Dan leer je wat wel en niet mag. Daarom is het zeker van belang om duidelijk te maken dat het niet mag of hoort, maar het idee dat 'vroegâh' kinderen dit soort dingen niet deden is imo complete kwats. Kattenkwaad is van alle tijden :D

Een paard is een goed of eigendom en daarnaast is het ook nog eens zo dat je rekening moet houden met dat kinderen onberekenbaar e.d. zijn dus ben je idd aansprakelijk als jouw eigendom schade berokkend aan een ander (kind). Imo niet de omgekeerde wereld. Eigenlijk moet je er zo veel mogelijk voor zorgen dat ze niet in de wei mogen komen. Folders neerleggen bij de camping is een goede tweede.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-10-14 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:01

teiger150 schreef:
Ben net terug van de camping , ben bij de receptie wezen vragen of we miscien een foldertje neer mogen leggen.dat ze de ponys niet mogen voeren of in de weiden mogen.
vervolgens zeiden ze dat we naar de ouders van dat meisje moesten gaan omdat het echt niet kan. Kwam al snel het meisje tegen en vroeg of ze me naar haar ouders wilde brengen. Aan haar ouders verteld dat ik haar gister het weiland uit had gestuurd en haar ookal had verteld dat het niet de bedoeling is om zomaar in een weiland te lopen. Maar dat toen ze weg was ik de vlechtjes en plekken vond. En dus op zoek was naar de gene die dat had gedaan. dat begrepen ze heel goed dat ik hun dochter verdachte. Maar ze zeiden dat ze geen schaar had. En vervolges zei ik dat ze ook wel erg klein was. haar ouders probeerde nog even mee te denken wie het dan wel gedaan zouden kunnen hebben maar we hebben na de halve camping te hebben afgezocht de zoektocht maar op gegeven.

De paarden staan nu ergens anders dus hoop dat ze nu met rust worden gelaten. Ook leg ik morgen even een flyertje neer bij de camping. Heb deze update even met mijn telefoon getypt, vandaar de spel foutjes ;).

Goed opgelost door contact met de ouders te zoeken.

Kale plekken in de manen van knippen met een schaar lijkt me sterk. Ik knip het stukje dat onder het hoofdstel zit altijd zo kort mogelijk. Hoezeer ik mijn best ook doe, kaal tot op de huid zal ik het nooit krijgen. :o

Kan er geen sprake zijn van luis, schurft of schimmel? (Arm kind, zit ze straks ook onder de plekken :') )

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:18

smurffie schreef:

Ja dat vind ik echt overdreven ja, nou heb ik hele brave pony's maar het gaat er bij mij ook niet in dat alsik een bordje verboden toegang ophang en mensen komen zonder toestemming en ongeoorloofd op mijn terrein dat ik dan aansprakelijk ben, daar wil ik best over procederen dan.
Als je zulke valse knollen hebt moet je ze niet zonder toezicht zetten.
Overigens staan die van mij midden in het dorp naast een gezin met kinderen maar ik vind nooit een kind in mn land..
Zeker bij een camping is dit iets om rekening mee te houden.

Hoe waren jullie als pennymeisje waarvan de ouders geen paard konden of wilden betalen? En nou niet allemaal roomser dan de paus gaan doen want daar geloof ik geen snars van.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:36

Polly schreef:
Hoe waren jullie als pennymeisje waarvan de ouders geen paard konden of wilden betalen? En nou niet allemaal roomser dan de paus gaan doen want daar geloof ik geen snars van.
_O-