Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bay schreef:Dat is een erg goede reden.
En ja, het paard moet in je toekomstbeeld passen. Dat is ook het lastige vind ik. Ik heb de komende jaren zekerheid in mijn baan maar daarna? En met mijn werk is er een goede kans dat ik in de toekomst een tijdje in het buitenland zal moeten werken. Mijn kat en konijnen verhuis ik dan (redelijk) makkelijk mee maar bij een paard komt er heel wat meer bij kijken!
dresjoepie schreef:Probeer wel vooruit te denken hoe ziet je toekomst eruit Wil je kinderen en hier naast nog part time of zelfs full time werken Wordt het betreft tijd al erg moeilijk en kinderen zijn ook duur Zou jammer zijn als je nu een paard koopt en over 2 jr moet laten bij rijden door een ander zou ik er mee wachten tot de kids bv op de basisschool zitten
Citaat:Waar een wil is, is een weg, paarden vliegen tegenwoordig de hele wereld over. En mochten er baby's op je pad komen dan sta je aan de andere kant van het lijntje en neem je zelf een verzorger voor je paard. Niemand kan in de toekomst kijken en als een eigen paard je gelukkig maakt dan moet je het doen. Over tien jaar of eventueel met een jong gezin is het vele malen zwaarder om mee te beginnen.
lampjerulez schreef:Een goeie!
een van de topics waar TS over verteld in de opening is van mij toevallig
maar hier had ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan.
Want zelfs al gaat mijn plan van aanpak lukken, ga ik het dan inderdaad ook DOEN.
Voor mij is het op dit moment zo; als ik nu de financiele middelen had, dan had ik al een afspraak gemaakt m.b.t. een paard waarmee het al jaren klikt.
Maar aan de andere kant is dat makkelijk gezegd, want de stap daadwerkelijk nemen is een ander verhaal.
Anoniem schreef:Heb je er al over gedacht om eerst een ander paard te leasen wat beter bij je past?