Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
randalinpony schreef:Ik vind dat alles mag, nog 30 jaar als grasmaaier houden, inslapen, slachten.... mits je als eigenaar je verantwoordelijkheid neemt.
Ik kan nou eenmaal niet in een ander zijn portemonnee kijken en ik kan ook niet bepalen wat voor waarde iemand aan zijn paard hecht, of wat voor band hij ermee heeft.
Zolang het dier alle verzorging krijgt en geen ernstige welzijnsproblemen heeft, ieder is eigen baas.
Van mensen die hun afgekeurde of bejaarde paard echter proberen te dumpen, (gratis voor goed tehuis) word ik dan echter niet goed.
Zon eigenaar is gewoon te slap om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Je snapt toch ook wel dat niemand er belang bij heeft jouw enorme, dure dier een goede verzorging te geven, als daar niet een eigen voordeel tegenover staat?
En dan is het een drama als weer eens blijkt dat paardlief bij de 'opvang' gewoon lessen blijkt te draaien, of al na 3 weken is doorverkocht als rijpaard...
. Dimple schreef:Over het algemeen betekend geblesseerd --> pijn.

C_arola schreef:Ik heb voor anders gekozen. Zolang mijn paard pijnvrij kan leven mag ze bij mij blijven ongeacht of ik haar nog kan berijden maar ik zou dan wel kijken naar een andere stal omdat ik dan geen gebruik meer maak van de accomodatiemogelijkheden die ik nu heb terwijl je daar dan wel voor betaald.