Anoli schreef:Verder denk ik dat je budget voor een recreatieruiter prima is. Ik vraag mij alleen af hoe je tussen september 2015 en december 2015 €5000 wil sparen, of bedoel je met doel 4 alle maanden al vanaf oktober 2014? (omdat je nog een studieschuld moet af betalen bij je ouders...)
Ja klopt ik spaar vanaf nu al voor de 5000 euro, het studiegeld die ik aan mijn ouders moet terug betalen is niet veel, 1 jaar schoolgeld ongeveer. En zij hebben geen haast maar ik wil dit wel eerst afbetalen uiteraard.
Dus ik heb ruim 1,5 jaar de tijd om de 5000 euro bij elkaar te sparen, dit heb ik heel realistisch uitgerekend in excel. Ik heb namelijk eerst het realistische bedrag genomen wat ik nu opzij kan zetten. En op het dat de schuld is afgelost leg ik het volledige bedrag weg wat tevens overeenkomt met mijn stalkosten etc. zijn. Dus 500p/m. Maar (als je zelf rekent kom je dan uiteraard op een hoger bedrag)
Dit omdat ik eventuele financiële tegenslagen ook heb ingecalculeerd, zijn die er niet dan heb ik een hoger bedrag gespaard.