Bijrijder zijn en lessen betaald krijgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:34

Daar mag je blij mee zijn!
Ik vind dat je als bijrijder blij mag zijn dat je op mijn (ervaren) pony mag rijden, lessen moet je dan ook zelf betalen als je les wilt nemen.
Maar ik heb ook een jong paard die nog veel moet leren, daar heb ik reacties van mensen gehad die zelfs geld vragen. Dan zou ik best de lessen willen betalen. Dus hangt er ook vanaf of je al een ervaren paard hebt of niet vind ik.

Suusje92

Re: Bijrijder zijn en lessen betaald krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 13:41

Het paard is M2 niveau, dus het kan al redelijk wat. Ik ben L2/M1 niveau. Maar heb er 3 jaar ongeveer tussen uit geweest qua dressuur en springen en mijn mooie onafhankelijke zit die ik toen had is er een beetje tussen uit geslipt.. Dus lessen voor mijn zit is sws handig.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 13:45

CM_ schreef:
Idd dankbaar zijn, en laten zien dat je het waard bent.

Grootste gros dat een verzorgpaard zoekt kan niet goed genoeg rijden, dan is het logisch dat er meebetaald wordt aan de verzorgingskosten.
Kun je beter rijden en een dier hogerop krijgen, dan is het logischer om betaald te worden.

Nou ik ben van mening dat mijn houding nog wel wat verbeteringen kan gebruiken en mijn rijkunsten ook. Maar het draait bij mij niet alleen om het bijrijden. Ik vind afwisseling belangrijker dan rijden. Lekker poetsen, longeren, even losgooien, wandelen, knuffelen, poetsen, tuig schoonmaken, stal uit mesten, weiland uitmesten en zo verder. En ik denk ook dat de eigenaren vooral dankbaar zijn dat ik er op durf. De eigenaar zelf is er vanaf gevallen, omdat het dier schrok en hierdoor helaas wel in het ziekenhuis beland. Dus tja vind ook maar iemand die er dan weer op gaat zitten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:15

Suusje92 schreef:
Nou ik ben van mening dat mijn houding nog wel wat verbeteringen kan gebruiken en mijn rijkunsten ook.

Dat is een prima instelling, beseffen dat het altijd beter kan en open staan voor de tips die je instructeur/trice je meegeeft :)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 17:25

Rex_Rolfo schreef:
Suusje92 schreef:
Nou ik ben van mening dat mijn houding nog wel wat verbeteringen kan gebruiken en mijn rijkunsten ook.

Dat is een prima instelling, beseffen dat het altijd beter kan en open staan voor de tips die je instructeur/trice je meegeeft :)

Het scheelt dat de instructrice van de eigenaar ook op het paard mag zitten. Stel het lukt mij niet, mag zij erop stappen om het voor te doen, wat ik ook erg fijn vind. Men kan wel alles vanaf de grond uitleggen, maar als je het ziet op het paard snap je het vaak veel beter.

Ik sta gelukkig altijd open om nieuwe dingen te leren. Mijn mening is dat geen enkele houding perfect is en het lessen nemen nooit stopt. Ik bedoel, kijk naar de grote ruiters, hebben ook nog steeds les..

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:32

Zo daar mag je blij mee zijn zeg !!
Ik ben zelf eigenaar en mijn bijrijdster moet van mij 1 keer in de week lessen bij mijn instructrice .
Dit wel op eigen kosten . De overige 2 dagen mag ze helemaal naar hartelust invullen wat ze dan met hem wilt doen. Bos , strand enz , dat maakt mij niet uit.
Overigens betaald mijn bijrijdster verder helemaal niets aan kosten voor mijn paard. Enkel de lessen en nu dan ook de wedstrijden.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 17:34

Wedstrijden zou ik ook wel weer eens mee willen beginnen, maar dan wil ik eerst een super team zijn en uiteraard toestemming van de eigenaar. Maar goed dat zijn dingen die liggen nog mooi ver weg haha

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:36

Bij mijn vorige verzorgpaard (nu mijn eigen paard :D), werden de lessen ook betaald. Evenals de wedstrijden en het vervoer er naartoe. Alleen de startkaart en clublidmaatschap niet. Ik heb ontzettend veel geluk gehad toen.

Eeffjjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:17

Dit is het ideale wat een mens ooit kan aangrijpen!
Ik zou er niet te bang voor zijn hoor, gewoon doorgaan en lekker het paard blijven lessen!
Succes verder!

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:53

Ik heb het als eigenaar ook gedaan, lessen betalen voor bijrijdster. Financieel was dat voor mij geen probleem op dat moment en paard werd er uiteindelijk ook beter van. Bijrijdster was ook nog jonger dan 16 en dan kan je niet verwachten dat flink aan lessen betaald wordt. Stond ook tegenover dat ze altijd kwam wanneer dat was afgesproken en jaren pony heeft gereden.

Later met ander paard was ik zelf niet in de mogelijkheid om ook nog eens lessen voor bijrijder te betalen, dit mocht dan wel maar op eigen kosten.

Zelf heb ik ook betaalde lessen gekregen toen ik nog paarden voor anderen reed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:56

Ik denk dat ik in het vervolg ook maar bijrijdster ga worden in plaats van eigenaar :D Scheelt je een hoop geld, dus lekker van genieten en idd laten zien dat je het waard bent en dat je het waardeert.

Zelf zou ik wel graag zien dat mijn bijrijdsters gaan lessen, maar ik ga niet voor ze betalen. Pony naar de les rijden vind ik overigens geen probleem.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 00:29

capopjekop schreef:
Ik denk dat ik in het vervolg ook maar bijrijdster ga worden in plaats van eigenaar :D Scheelt je een hoop geld

Die gedachte komt geregeld in me op.
Dinsdag hoefsmid geweest, pony en paard beslagen...hoppa 150,-
Eigenaar zijn is heel duur, bijrijder zijn, heeft veel voordelen.
Toch piepen ze vaak, jammer als men niet beseft hoeveel mazzel iemand heeft.
Als ik bijrijder was, nam ik waarschijnlijk elke week priveles! Zou heel veel geld overhouden als ik geen eigen dieren had.

Heb een keer een pony moeten.inrijden via NHS, toen werden mijn lessen daarin ook voor me betaald.

Top hoor, zo'n plek, ben er maar zuinig op!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 09:34

Zuinig ben ik zeker ook wel! Heb vanmiddag de eerste les en merk ook echt bij dit paard dat ik zowel mezelf en het paard er verder mee krijg als ik lessen ga nemen :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:11

Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je les was Suus? :D

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 15:26

Cynn schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je les was Suus? :D

Hey meis! Ja les ging super, was heel zwaar.zowel voor Donna als voor mij, maar veel leerpunten.

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:53

Ik zou er maar blij mee zijn haha!
De eigenaresse van mijn bijrrijd/verzorgpaard is zelf instructrice dus ik krijg gewoon les op stal waar mijn bijrijdpaardje staat.
Ik betaal 10 euro per les, dat is meestal een uur les.