Lastig dilemma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:11

Gaat verder alles goed met je dochter? Is er misschien een achterliggende reden waarom ze er ineens geen zin meer in heeft? En zo ja, is daar iets aan te doen?

Een fijn plekje om het paard met pensioen te laten gaan is zeker een goed idee, maar ik denk dat het wel belangrijk is om te kijken waarom je dochter geen plezier meer beleeft aan haar paard. Anders krijgt ze later misschien spijt als hij weggaat en dat zou zonde zijn.

Lianne86

Re: Lastig dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:18

Ik heb niet zo veel vertrouwen in rusthuizen.... Vooral niet als je niet zonder afspraak langs mag komen :S

Maar dat is dan meteen weer mijn "schrikbeeld" als je de rare verhalen hoort over sommige rusthuizen :)

Zou dan ook eerder een verzorgster/leaser zoeken...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:18

Lastig TS. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om een goede plek voor haar te vinden.

Wij hebben de mazzel dat we dit voorjaar een 19-jarige een 'pensioen' plek mochten geven. Ook zij kan nog bereden worden dus dat gaan wij van het najaar rustig aan oppakken. Verder staat ze zomer en winter 24/7 met ons kudde op het land (tegenover ons woonhuis en in geval van nood stallen beschikbaar). Zo'n plekje zou voor jullie pony denk ik ook ideaal zijn maar ik zou helaas niet weten waar je zoiets kan vinden in Nederland.

yentl2010

Re: Lastig dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 21:48

Alles gaat goed met me dochter .heeft al 4 jaar een vriend en daar is ze nu veel
De rede dat ze er geen zin meer in heeft is het gedrag van haar pony
Ze poetst wast haar voor de ontspanning maar elke keer gaat de pony over de zeik als er geen paarden in de buurt zijn
Dus geen ontspanning meer

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:50

Ik zou toch kiezen voor verkoop, pensioen is eeuwig zonde als de pony verder niks mankeert

lease heb ik zelf gedaan maar zou ik ook niet meer voor kiezen, je blijft verantwoordelijk dus je blijft ermee zitten. Een nieuw baasje kan er nog heel wat jaartjes lol van hebben.