ik heb een Libero H x Le faquin xx gehad. Een bijna volle zus liep in Sydney met laura Kraut. Dit was een libero h x Le faquin.
Lot
Geplaatst: 07-09-01 12:44
Wooooh, vertel! Ik ken namelijk wel wat paarden van de gebroeders Kuipers!!! Die hadden hem toch gefokt? oliebol he, een volle broer of zus van Liberty.....waarom istie weer weggegaan???? gaaf man!
Dees
Geplaatst: 07-09-01 14:10
Mijn frans-bloedige Nefje heeft een hele schitterende hals... Mooi lang en van bovenuit bespierd en niet zo'n drakige onderhals die je bij veel wpn-ers ziet. Bovendien, de hals komt ok van vrij hoog uit de borst, ze loopt er heel trots mee, en kan gewoon niet hangen. De stand van de benen is volgens KWPN-richtlijnen wel wat op aan te merken, ze heeft wat een gebogen achterbeen maar [naam verwijderd] is dan ook geen WPN-er. Ik heb haar juuist gekocht op haar exterieur.Ook, ze heeft dat ze van nature al wat zakt in de achterhand als ze vertrekt, ze steigt van nature al op in de voorhand. Door juist die ideale hals/nek is ze heel licht in de aanleuning. Wat ze wel heeft is een wat korte rug, dat betekent dus veel buiging vragen en goed loswerken op zijwaartse buiging. Door de korte rug lijkt ze ook gauw buikig (die ingewanden moeten toch ergens zitten)... maar dat karakter....wau, dat karakter, doe mij maar een gros van zulke paarden.. [naam verwijderd] gaat nooit meer weg!
Lot
Geplaatst: 07-09-01 14:16
Pardon? Wat voor KWPN'ers zie jij dan dat er zoveel met drakige onderhalzen tussen zitten? Vind ik toch echt wel meevallen hoor!! Tenzij je bij de tuigers gaat kijken natuurlijk...
Mieke
Geplaatst: 07-09-01 14:19
Aha, dus daarom ik Kaminka ook buikig? Vanwege haar inderdaad vrij korte rug! Dit is de dame in kwestie (KWPN met Gelders, Gronings, Engels Volbloed, Arabisch, Holsteins en Trakhenerbloed, een vuilnisbakkie dus!)
[img]../upload/123/mvc-kamstand.jpg[/img]
Over het verhaal dat frans bloed duikboten en harde monden geeft: is niet mijn mening hoor, dit verhaal gaat gewoon in de rondte. Ik zie ook zat KWPN-ers met hetzelfde probleem: de mijne! Zit wel Selle Francais in... zou dat het excuus zijn?
Goh, dan heb ik al 2 excuses; 1 voor de buikigheid, 2 voor de harde mond.
Tja, een paard is een paard en een fries of een gelder met duikbotenmodel zal je niet gauw tegenkomen, maar verder? KWPN en Selle Francais is net als BWP toch een mengsel van div. rassen, waardoor je hele grote verschillen krijgt qua bouw.
De een heeft een mooie hals en de ander wat minder.
Mytens_oud
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 14:30
Jep hij was gefokt door de familie Kuiper. Hij loopt nu bij pieter Post, zijn broertje Joost was Levade kampioen bij de pony's Z. Superfijn beest. De merrie waar mijn Libero H uitkomt heet Navaret en is van Le Faquin xx.
orri
Geplaatst: 07-09-01 17:46
Ik heb een Libero H x Ulft x Maykel gehad, ruintje van 7 jaar, zelfde kleur en bouw (maar dan minder gespierd als Libero H) klein koppie...erg dominant paard. Hij kon ook best leuk springen, maar zijn karakter liet onder het zadel weleens (meestal) te wensen over. Steigeren bij het opstijgen, je eraf bokken, rennen met het bit vast..... Nee, hoe lief hij verder ook was, ik heb geen ziekenhuiswens
Nu heb ik een Havidoff x Candy Boy x Akteur en dat is gewoon mijn scheet!!! Heeft ook betere gangen.
Nimber
Geplaatst: 07-09-01 18:10
akteur *kwijl* Akteur NWP (Amor Sgldt x Sinaeda NWP). Na een schitterende carrière als internationaal springpaard tot en met 18 jaar over 1.50/1.60 parcoursen presenteerde de Groninger hengst Akteur zich met uitmuntende gangen op de Hengstenkeuring 1983.
Ik heb een simpele Loek. Als ik me niet vergis ben ik ook de eerste die de L uit is gekomen met deze afstamming. geeft niet maar soms is het wel jammer dat niemand dat bloed kent behalve de insiders. En tja geen beroemde paarden in de Familie.. Tja Hinke ook niet das een Hanno en daar heeft helemaal nooit iemand van gehoord