BLAF schreef:Waarom wil je niet meer intensief met haar bezig zijn?
Gaat het paardrijden niet zoals jij graag wil rijden? Is het omdat je niet met haar in de natuur kunt wandelen?
Zie net je reactie. Waarom rijd je niet het stuk wat eerst prima ging? Om er weer wat lol in te krijgen? Daarnaast is het ook wel goed voor een paard om dressuurmatig te trainen. Dit hoeft niet persè op het paard, dit kan er ook naast. Misschien vind je grondwerk leuk? Dit kan je band met het paard ook erg verbeteren! Waardoor het paard met buitenritten ook verder voor je durft te gaan.
Zoals ik het lees is het eigenlijk het vertrouwen in elkaar. Ik zeg niet dat je geen band met haar hebt, maar er moet ook een stukje leiderschap zijn. Ze mag best bang en onzeker zijn, maar uiteindelijk moet ze jou volgen. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar met grondwerk kun je dit al goed oefenen. Ik weet dat je momenteel geen geld hebt voor een instructrice, maar mocht daar verandering in komen is het misschien wel leuk om lessen te gaan volgen in grondwerk. Je kunt op internet hier veel informatie over vinden en kijken of het je interesseert. Er zijn zoveel leuke dingen die je kunt doen met je paard. Het is maar net wat jij en je paard leuk vinden!
Op de site: www.paardenbegrijpen.nl staat veel informatie over het gedrag van paarden. Misschien geeft dit wat meer inzicht over je paard.
Ik hoop dat je wat met mijn antwoord kunt