Vriendin van mijn paard gevallen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:00

Wat vervelend voor jullie beide! Jij kan er niks aan doen. Het had jou net zo goed kunnen overkomen... Voor je vriendin heel erg veel beterschap Y;(

No_Fears

Re: Vriendin van mijn paard gevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:06

Jeetje heftig hoor! :(:) kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar aan de andere kant wilde zij rijden en is zij er op gestapt, het had dus net zo goed jouw kunnen gebeuren. Houd je ons op de hoogte? Sterkte!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:08

Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt, paardje wat ik zou gaan bijrijden barstte uit in een rodeo, en ik brak mijn arm. Inderdaad verzekeringtechnisch zooitje, of t mijn paard was, of ik ervoor betaalde en of ik vrijwillig op dat paard gestapt was etc...
Uiteindelijk met een sisser afgelopen. Die eigenaresse was toen ook geschrokken.
Snap dat jij dat nu ook bent, maar het blijft een levend dier, en die kunnen ALTIJD schrikken, hoe braaf ook. (Ik heb les gegeven op een manege en mijn braafste pony ging aan de kletter omdat ze een keer ergens van schrok). Longeerlijn is zeker geen oplossing, want als een paard echt in paniek is houd je ze dan ook niet, en levert het alleen maar nog gevaarlijkere situaties op. Maar misschien wel verstandig om geen anderen erop te laten die niet goed genoeg rijden, of bijvoorbeeld alleen stappen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:09

Jeetje dat klinkt niet best.
Ik zou idd ook niemand meer erop laten rijden, die niet goed kunnen rijden, weinig paarden (en daarom zo'n respect voor de echte doorgewinterde manegepaarden) kunnen tegen gestuiter, en daarom was het van beide partijen niet slim om haar te laten galoperen, zeker als je steeds wisselt is dat voor een paard erg vervelend en kan er irritatie ontstaan.
Zorg ook dat er voortaan een volwassene of ervaren persoon bij is, die kan evt nog ingrijpen.

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:11

furtje schreef:
Jeetje heftig hoor! :(:) kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar aan de andere kant wilde zij rijden en is zij er op gestapt, het had dus net zo goed jouw kunnen gebeuren. Houd je ons op de hoogte? Sterkte!

Ja dat is waar, doe ik!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:11

QuirineH schreef:
Jessix schreef:
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Beterschap voor je vriendin, ik hoop dat het mee valt en ze spoedig hersteld.

Ook aan de longe kan die gebeuren... Dat is nou eenmaal het risico van paardrijden. Zolang je daar allebei bewust van bent zou ik me er niet te druk om maken.

Ja maar met de longeerlijn heb ik dr vast dus als dat gebeurt kan ik haar naar me toehalen en laten stoppen, ze kreeg haar niet gestopt anders was ze niet gevallen

Kan, maar ze kan er al vanaf vallen voor jij de kans hebt om het te laten stoppen. Daarbij kun je ook enorm in de knoop komen met de longeerlijn en de ruiter als het fout gaat.. Het kan gewoon altijd anders lopen dan je zelf verwacht. Geen enkel paard of manier is 100% safe. Je moet altijd voorzicht zijn, maar meer dan dat kun je niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:12

Misschien was je paars het zat dat jullie steeds wisselden en er ook nog eens een van die twee zat te stuiteren... kan het je paard eerlijk gezegd niet kwalijk nemen :o
Wel heel vervelend voor je vriendin. Hoop dat ze gauw opknapt.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:12

Waren jullie zonder zadel aan het rijden? Nouja, veel sterkte en beterschap!

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:14

Cm_
Dakardia,
Jullie hebben gelijk, maar ik heb mn paard vaker geschokker gezien maar kon haar wel tegen houden, maar dit keer schrok ze niet, kan idd goed zijn dat ze dat gestuiter niks vond..
Zal kijken wat ik mn nicht allemaal laat doen, ze stuiterd niet dus dat scheelt

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:14

Hannah_Kika schreef:
Waren jullie zonder zadel aan het rijden? Nouja, veel sterkte en beterschap!

Nee met zadel

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:15

QuirineH schreef:
Jessix schreef:
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Beterschap voor je vriendin, ik hoop dat het mee valt en ze spoedig hersteld.

Ook aan de longe kan die gebeuren... Dat is nou eenmaal het risico van paardrijden. Zolang je daar allebei bewust van bent zou ik me er niet te druk om maken.

Ja maar met de longeerlijn heb ik dr vast dus als dat gebeurt kan ik haar naar me toehalen en laten stoppen, ze kreeg haar niet gestopt anders was ze niet gevallen

Kan, maar ze kan er al vanaf vallen voor jij de kans hebt om het te laten stoppen. Daarbij kun je ook enorm in de knoop komen met de longeerlijn en de ruiter als het fout gaat.. Het kan gewoon altijd anders lopen dan je zelf verwacht. Geen enkel paard of manier is 100% safe. Je moet altijd voorzicht zijn, maar meer dan dat kun je niet doen.[/quote]

Dat is waar maar, ze bleef lang zitten en mn nicht is daar ook heel goed

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:16

VivaLaVida schreef:
Misschien was je paars het zat dat jullie steeds wisselden en er ook nog eens een van die twee zat te stuiteren... kan het je paard eerlijk gezegd niet kwalijk nemen :o
Wel heel vervelend voor je vriendin. Hoop dat ze gauw opknapt.

Ik neem het haar niet heel erg kwalijk, zou ik ook irritant vinden maarja toch vind ik het niet zo aardig van dr haha :P

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 18:42

Dankjewel allemaal voor de lieve reacties!
:) word ik wel wat rustiger van

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:23

Sterkte en beterschap!
Zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.
Is er al meer bekend over hoe het met je vriendin gaat?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:27

Wat vervelend voor jullie! Je moet je doodgeschrokken zijn.
Beterschap voor haar en sterkte voor jou!

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:32

SusaSuus schreef:
Sterkte en beterschap!
Zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.
Is er al meer bekend over hoe het met je vriendin gaat?

Nee ik heb haar gesmst maar heb nog niks terug gehoord

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:34

Woow, heel veel sterkte en beterschap voor je vriendin :(:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:35

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Maar bij mij gebeurde het terwijl we iets deden wat niet mocht dus ik voelde me poedersuiker en schaamde me nog rot ook.
We gingen zonder zadel even stappen, toen gingen we van pony ruilen. Zij op mijn pony en ik op haar bijrijdpaard (helemaal niet aan de eigenaar gevraagd). En toen gingen we galoperen op een stuk gras midden op de parkeerplaats.. En toen flikkerde ze omdat mijn pony ging bokken.. Zij naar het ziekenhuis en ik heb nooit meer wat van haar gehoord, ze is meteen gestopt met paardrijden. :o

Ik heb me een tijd lang rot gevoeld (en ook enorm geschaamd en bang dat mensen boos op me waren), maar ben er helemaal overheen hoor en durfde ook weer anderen op mijn pony te laten rijden, zelfs in het bos enz. Dus komt goed TS! :(:)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:37

Berschap voor je vriendin! Maar je moet ook niet elke keer wisselen! Dan weer op af op af! En ga zo maar door

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:38

Geryon schreef:
Ik heb ook zoiets meegemaakt. Maar bij mij gebeurde het terwijl we iets deden wat niet mocht dus ik voelde me poedersuiker en schaamde me nog rot ook.
We gingen zonder zadel even stappen, toen gingen we van pony ruilen. Zij op mijn pony en ik op haar bijrijdpaard (helemaal niet aan de eigenaar gevraagd). En toen gingen we galoperen op een stuk gras midden op de parkeerplaats.. En toen flikkerde ze omdat mijn pony ging bokken.. Zij naar het ziekenhuis en ik heb nooit meer wat van haar gehoord, ze is meteen gestopt met paardrijden. :o

Ik heb me een tijd lang rot gevoeld (en ook enorm geschaamd en bang dat mensen boos op me waren), maar ben er helemaal overheen hoor en durfde ook weer anderen op mijn pony te laten rijden, zelfs in het bos enz. Dus komt goed TS! :(:)

Och wat vervelend zeg :o
Ik hoop dat ik wel nog wat hoor, maar dat weet ik eigenlijk ook niet zo zeker meer :s
Ja kan idd maar zo gebeuren
Goed dat je erover heen bent! Gaat alles nu wel goed met de andere die wel eens op je paard rijden?

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:39

ariannexrich schreef:
Berschap voor je vriendin! Maar je moet ook niet elke keer wisselen! Dan weer op af op af! En ga zo maar door

Waarom eigenlijk niet?
Ik doe dat vaker met een vriendin, om de 10 minuten bijv wisselen

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:41

Is voor t paard absoluut niet fijn....Omdat je nooit exact t zelfde rijdt, en paard dus in de war kan raken met de hulpen. Ik moet er niet aan denken elke 10 minuten n wissel als paard zijnde... Daarnaast is t opstappen als je t zonder krukje doet ook nog eens belastend voor de rug...

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:46

darkadia schreef:
Is voor t paard absoluut niet fijn....Omdat je nooit exact t zelfde rijdt, en paard dus in de war kan raken met de hulpen. Ik moet er niet aan denken elke 10 minuten n wissel als paard zijnde... Daarnaast is t opstappen als je t zonder krukje doet ook nog eens belastend voor de rug...

Wij stappen altijd op met krukje ;) maar snap wat je bedoelt, klinkt logisch

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:51

QuirineH schreef:
Geryon schreef:

Ik hoop dat ik wel nog wat hoor, maar dat weet ik eigenlijk ook niet zo zeker meer :s
Goed dat je erover heen bent! Gaat alles nu wel goed met de andere die wel eens op je paard rijden?

Als het echt een vriendin is hoor je echt wel wat van haar hoor! Niet zoveel zorgen maken.
Ja gaat goed hoor. Ik ken hem goed genoeg om te weten wanneer er wie op kan. En sowieso weet iedereen hoe hij is dus als ze vallen zal het ze niet verbazen.

Trouwens ik heb het met mijn andere pony ook meegemaakt! :+ Pony was na een peesblessure erg 'stout' en een vriendin (die echt goed kan zitten) wilde er zo graag op. En toen viel ze op de arm waar ze al last van had. Ze heeft vanaf toen een lange tijd enorm gezeik met der arm gehad. Na een tijd, toen pony echt een mak lammetje was, zijn er nog tig vriendinnen mee bosritten wezen maken op hem.

Het valt echt meer mee dan je nu denkt, komt goed!

QuirineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:53

Geryon schreef:
QuirineH schreef:

Als het echt een vriendin is hoor je echt wel wat van haar hoor! Niet zoveel zorgen maken.
Ja gaat goed hoor. Ik ken hem goed genoeg om te weten wanneer er wie op kan. En sowieso weet iedereen hoe hij is dus als ze vallen zal het ze niet verbazen.

Trouwens ik heb het met mijn andere pony ook meegemaakt! :+ Pony was na een peesblessure erg 'stout' en een vriendin (die echt goed kan zitten) wilde er zo graag op. En toen viel ze op de arm waar ze al last van had. Ze heeft vanaf toen een lange tijd enorm gezeik met der arm gehad. Na een tijd, toen pony echt een mak lammetje was, zijn er nog tig vriendinnen mee bosritten wezen maken op hem.

Het valt echt meer mee dan je nu denkt, komt goed![/quote]

Dat vind ik heel erg goed om te horen, dat het toch allemaal goed gekomen is :)