Wel of niet overwegen te verkopen..moeilijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

Re: Wel of niet overwegen te verkopen..moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:04

ah jah profiel is heel oud hahaha.

Schoonzusje haar merrie staat bij Lunabelle op de weide ;) wel op hetzelfde adres overigens. Lunabelle hebben we nu 2 maanden maar kenden we al een tijdje. Stond wat te staan zeg maar.
Bueno hebben wij vanaf 1 juli 2013

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:10

Ik zat net te denken, ik kan eventueel ook een keer per week met hem rijden. Gewoon het bos in of zo. Of vinden jullie mij te groot hiervoor? (ff offtopic maar heb een foto van in het begin, ben wel 8 kilo kwijt hihi zaten nog zwangerschapskilo's aan op de foto. Weeg nu 62 kilo)

Afbeelding

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:12

Als jij het bod wat je hebt gekregen gewoon wil accepteren, dan moet je dat doen..
Een reden als 'ik kan niet voor alle kinderen een eigen pony' aanhouden is een smoes.

De oudste kan op de andere die jullie hebben.

Je dochter past nog prima op de kleine en heeft er lol in dat nog een paar keer per week te doen. Daarnaast heeft ze 2 pony's die ze voor iemand anders rijdt, lijkt mij genoeg ontplooiing van haar ambities en indien dit niet voldoende is, waarom zou zij wel haar ambities mogen ontplooien en je jongste niet gewoon de lol hebben van het leren rijden op een betrouwbaar dier.

Je middelste zoon vindt de pony niks, maar die is sowieso niet fanatiek, daar hoef je geen pony voor aan te schaffen.

De jongste moet alles nog leren. Daar heb je een betrouwbare pony voor nodig en die heb je staan. Maar omdat hij dat (nog) niet fanatiek genoeg kan en mag doen, is houden geen optie.

Ik zie echt het probleem niet. Je dochter 1 à 2x pw lol met de pony, je jongste zoon 2x per week... Laat je oudste er nog een half jaar 1x pw mee aan doen dan kan je jongste zoon een keer vaker.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:12

Ik vind je te groot/lang.

Waarom de D niet verkopen en daar een andere geschiktere voor beginners voor kopen die al wat heeft gezien en met de wedstrijden van je dochter dus nog beter kan helpen?

Ik neem aan dat je aan deze pony minder gehecht bent omdat je die veel minder lang hebt?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:14

je kan er zelf nog prima op rijden.
voor het perfecte plaatje hoef je het niet te doen maar lekker naar buiten is geen probleem.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:19

ik zou ook eerder de D pony verkopen voor een die wel braaf is

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:24

Geen smoes, ik twijfel en weet dus niet wat te doen. Hij is er nog en staat dus niet te koop. Dus dat negeer ik gewoon even.
Wat betreft voor elk kind een eigen pony, de oudste wordt ook groter en dochter ook en dan passen er al 2 niet meer. Dat zal niet te lang meer duren helaas. Zoon van 7 is wel fanatiek maar niet met Bueno, dit weigert hij gewoon al vanaf dag 1 en ik dwing hem niet. Wil dat hij plezier heeft en niet dat hij moet. Zijn reden om Bueno weg te doen staat overigens op de laatste plaats want zoals ik al aangaf, hij heeft lol op manegepony's en vind het tutten dan wel ok.

Lunabelle ga ik niet verkopen. Ten eerste omdat zij geschikt is voor mij, mijn man en nu al de dochter en later ook voor de zonen. Die blijft sowieso anders had ik haar niet aangeschaft uiteraard.

Als ik een keer per week lekker buiten kan gaan met Bueno en dan zoon van 6 1 a 2 keer per week kan rijden en hij dan nog 2 keer in de week wat fanatieker gereden kan blijven dan wil ik hem zeker niet weg doen voor een andere. Voor een andere gaan rondzoeken was trouwens ook maar gewoon een idee en lag sowieso niet direct in de planning met onze D merrie als opvolgster voor de twee oudsten. Ik vind het alleen erg zonde dat er nu eigenlijk maar 1 kind echt plezier heeft aan Bueno en een ander plezier maar te groot wordt. Zonde van de pony dan.
Maar zoals ik al aangeef, de redenen om hem wel te houden zijn er ook voldoende. Vooral het emotionele aspect en dat weegt enorm zwaar bij ons gezin.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:24

Lunabelle is braaf maar onervaren en redelijk jong :) Daar ligt het dus niet aan. Binnen een jaar kunnen ze daar allemaal mee rijden.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:25

En nogmaals de optie van de verzorgster?

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:27

@ Branka dit overweeg ik zeker en ga ik zeker eens wat extra voor achteraan :) Dank je wel

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:27

Jij en je man kunnen ook op een andere D Pony , en nu heeft er dus maar 1 kind plezier van

net als van de C daar heeft er ook maar 1 plezier van (de ander wordt te groot geef je aan )

maar de D mag niet weg voor een brave waar iedereen op kan ??? :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:29

Misschien toch eens echt diep nadenken over de toekomst, als je kinderen echt fanatiek worden en wedstrijden gaan rijden dan hebben ze geen zin om pony's te gaan delen. Ben daar ook geen voorstander van want ze rijden vaak net even anders. Als je drie of vier paarden in pension moet zetten dan ben je vele malen goedkoper uit met een woning en eigen stallen en grond. Je hogere woonlasten worden dan gecompenseerd door het niet meer ophoesten van pensionkosten. Met twee paarden scheelt het al een flink bedrag.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:33

Nee, de D mag niet weg omdat ze braaf is. Zie ik geen reden om haar nu te verkopen. Heeft hetzelfde gemoedelijke karakter als Bueno alleen zoals ik al zei is ze nog wat onervaren en heeft ze een niet zo aan fantastisch verleden. De dochter rijdt haar woensdag middag al in de les. Dus die overgang wordt al gemaakt rustig aan. Zoon stapt haar al regelmatig uit.

Bueno mag ook niet weg anders had ik dit topic niet gemaakt. Wij overwegen maar willen graag advies hierin om alle bovenstaande punten.

Mijn man rijdt overigens niet op de D pony maar is verzot op grondwerk en dubbele lijnen wat hij nu dus ook met Bueno doet ;)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 10:34

@ bigone...daar wordt aan gewerkt :P Ons huisje wordt momenteel verbouwd om te kunnen verkopen met meerwaarde en zo verder te raken voor een leuk huisje met grond ;) Maar dat gaat niet een twee drie en direct een hypotheek voor een huis met veel grond lukte helaas niet. Dus deze optie was voor nu de beste en ja..zo verderop werken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:37

Als je man het ook leuk vind om met hem bezig te zijn dan gewoon over een half jaar nogmaals kijken hoe de zaken er voor staan. Misschien is er op de stalling wel iemand die hem ook graag twee keer in de week wil rijden of iemand die een dochter/zoon heeft die er op kan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:39

Bueno nog lekker een jaartje houden. Dochter heeft twee andere ponies om te rijden en Bueno om te tutten. Zoon kan nog op Bueno en groeit, ook qua vaardigheden richting jullie D pony. Zoon van 7 wil niets met Bueno dus daarvoor maakt het niet uit en zoon van 6 kan juist lekker met Bueno, zo te horen het perfecte beginnerspaard voor hem, aan de slag. Voeg daarbij dat jij misschien af en toe een ritje met hem doet, en verder longeert, grondwerk doet en misschien en je man misschien een begin maakt met mennen en je hebt zo te horen nog steeds de ideale gezinspony.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:40

Vind het erg verwarrend..... je hebt toch een D pony? Daar kunnen dus de grotere kinderen op.
De C pony kan lekker blijven voor je jongste.

4x id week lopen is meer dan genoeg! 3x pw zelfs.

Ik ben volwassen en heb 2 C pony's :-) En ik ben geen smurf.
Dus je kunt er best zelf wat mee pielen als je daar zin in hebt.

Tot slot: verkocht = verkocht, en weg = weg.... Wanneer hij straks 25 is, en de kinderen van de nieuwe eigenaren zijn eruit gegroeid, dan eindigt hij wellicht weer op de markt.
De kans dat hij zijn leven dan prettig kan slijten is zeer gering, en jij hebt er geen invloed meer op.
Ik zou dat risico echt niet durven nemen. Hij heeft je kinderen heel veilig veel plezier gegeven en doet dat nog steeds, ik zou hem daarvoor bedanken door hem lekker bij je te houden.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:43

Ik zou kijken naar iemand die erop kan komen rijden. misschien een school vriendje/vriendinnetje van een van je kinderen. Ook leuk en gezellig voor hun als ze bv samen kunnen gaan rijden.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:44

Ligt er even aan hoe de pony zich eronder voelt.
Wij hadden ook een C-pony, dochter werd al aardig te groot (was 17), dus pony werd hooguit nog af en toe gepakt voor een buitenritje.
Zou hier eigenlijk blijven voor haar pensioen, was ook 17.
Maar ze werd echt vervelend, steeds de andere pony's achterna zitten, dus verveelde zich overduidelijk en was bij lange na nog niet toe aan niks doen.
Hebben haar dus vorig jaar ook verkocht.
Weer aan een meisje van 10, zelfde leeftijd als mijn dochter toen ze haar kreeg, en die heeft er nu weer lol van.
Vind je trouwens nog wel passen op de pony hoor.
Laatst bijgewerkt door Dakotah op 25-06-14 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:45

PocoGaucha schreef:
Ik zou kijken naar iemand die erop kan komen rijden. misschien een school vriendje/vriendinnetje van een van je kinderen. Ook leuk en gezellig voor hun als ze bv samen kunnen gaan rijden.

Dier is 17 en loop 4 dagen in de week..... dat is meer dan genoeg toch?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:46

je kunt nu eenmaal niet alles aanhouden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:53

StalNollie schreef:
je kunt nu eenmaal niet alles aanhouden.

Het zijn er toch maar 2? En de C wordt toch 4x per week gereden?

Je kunt ook te snel afstand doen van dieren......

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:55

Buenootje schreef:
Een pony een wegwerp-artikel vind ik wat grof sorry.

Als je hem al járen had, zou ik dat ook echt nooit zeggen. Maar hij is er pas een jaar...da's kort. Als er meerdere mensen in jullie gezin rijden, allemaal ook verschillend van lengte, ervaring en ambitie, had je echt dit kunnen en moeten voorzien. Deze pony is nu aangekocht, de jongste kan hiermee aan de slag, je dochter heeft ponies van anderen waar ze nu op kan rijden. Er rijdt er één op de manege. Ik vind het niet oké dat zulke brave fijne ponies om de haverklap worden doorverkocht alsof het een fiets is die te klein geworden is. Als je inderdaad nog een ruitertje kan vinden, dan kan hij blijven waar hij nu is. Daar gaat het mij om en hoeft hij niet wéér te verhuizen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:58

maar 2? als er weinig mee word gedaan en je vind dit zonde ook omdat het per maand toch een hoop geld kost, dan ging deze er bij mijn toch uit.

heb zelf ook laatst staan twijfelen, maar we hebben de ruimte en het kost me niks meer als ander, vandaar dat ik 1 pony toch maar aanhoud. maar moest ik er maandelijks een bedrag voor neertellen wat ik zonde zou vinden omdat hij niks tot weinig doet dan gaat hij eruit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:00

StalNollie schreef:
maar 2? als er weinig mee word gedaan en je vind dit zonde ook omdat het per maand toch een hoop geld kost, dan ging deze er bij mijn toch uit.

heb zelf ook laatst staan twijfelen, maar we hebben de ruimte en het kost me niks meer als ander, vandaar dat ik 1 pony toch maar aanhoud. maar moest ik er maandelijks een bedrag voor neertellen wat ik zonde zou vinden omdat hij niks tot weinig doet dan gaat hij eruit.

4 keer per week is niet weinig toch?!