Slecht... Goed Nieuws + Vraag...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 18:49

Emeraldo schreef:
Waar komt Shanti te staan na 15 januari? Want het is toch jou pony?

Nee het zat zo:
Fairie had een topic toen gemaakt dat Shanti van mij was...
Dat was eigelijk ook omdat ik alles deed wij betaalde alles enz..
Maar de afspraak was Als Shanti beter zou worden dan werd ze overgeschreven op onze naam en was het oficieël mijn pony.
Maar Als ze niet beter zou worden dan zou ze terug gaan, maar ik doe nu nog steeds alles wij betalen nog alles...
En dat doen we eigelijk alleen voor Shanti...
Wat er dalijk gaat gebeuren weet ik niet de keus is naar iemand anders of inslapen...

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:04

Oh.. zit het zo, nu snap ik het!

In ieder geval sterkte...

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 19:07

Dankjewel Lachen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:35

ik bedoelde inderdaad dat toen ze bij mij op stal kwam, echt ik had het beste met haar voor, ik dacht echt dat ze gewoon serieus voor die pony wilde zorgen en haar gaan rijden enzo, via via heb ik haar leren kennen, ik ben toen een paar keer mee naar dierdonk geweest waar dat ze eerst stond allemaal heel leuk en aardig, en pleun vroeg mij vervolgens of dat ze niet bij mij op stal zou kunnen komen staan want dat was dichter in de buurt, alles was zo geregeld, en een week daarna ofzo had ik wedstrijd in dierdonk en we zouden toen shanti mee nemen. hebben we gedaan en ze heeft de hele dag met mijn paard op de trailer gestaan, vanaf toen waren ze super maatjes, de eerste paar weken ging het super, pleun kwam iedere dag maar langzaam werd het al minder, ze vroeg of ik haar niet kon voeren en af en toe eens buiten wilde zetten, en toen er weer een week of 2 over heen was gegaan, kwam ze nog maar 1 tot 2 keer in de week, ik voerde haar gewoon, maarja ik had zoiets van het is niet mijn pony ik kan er wel vanalles mee gaan doen maar als er iets gebeurt wil ik niet dat het mijn schult is. dus stond ze de rest van de week op stal en als ze kwam zette ze haar een half uur in de molen. zo ging het een paar maanden tot dat de winter voorbij was, en toen vroeg ze of ze niet samen met glen in de wei kon, ik vond dat goed dus zette haar lekker iedere dag samen met glen in de wei, ze kwam toen alleen nog maar om de stal uit te mesten 1 keer in de week, en ik moest soms weken achter haar aan bellen als het voer op was of de krullen of het hooi, ze teerde zolang op voer hooi en krullen, als ze moesten betalen voor het hooi en de krullen(dat deelde we) kreeg ik te horen dat ze het te duur vonden, ik had alles mooi bij gehouden, hun niet, ik zei dat ze dan maar beter zelf voor hooi en krullen konden zorgen en shanti zelf te voeren en buiten te zetten, maar ik heb daar verder niets meer over gehoord en om nou die pony te laten verhongeren vind ik ook zoiets.

ik heb dus maanden voor shanti gezorgt eerst waren pleun en ik goede vriedinnen, maar ik vond dat dit zo niet kon, ik deed het dus alleen nog voor shantie.

op een dag is ze naar me toe gekomen en vroeg me of ik shantie niet wilde hebben, gratis en voor niks, ik moest zelf wel alles betalen qua verzorging ed. maarja wat moest ik met zo'n pony ik had al een paard en het daarbij druk genoeg en het was nou niet echt het paard waar ik naar op zoek was. ik ben haar toen wat gaan rijden en zo, en nog wat weken later vond ze zelf ook dat het zo niet meer ging en vroeg me toen of ik niet iemand wist voor haar, ik kwam toen bij richelle uit. daarna heb ik nog maar heel weining van pleun gehoord of haar gezien.

als er iets aan de hand was en ze dat tegen me zou zeggen zou ik het misschien begrijpen, maar omdat ik niets erover hoorde begrijp ik dus tot op heden niet dat er misschien iets aan de hand geweest is. je moet me niet verkeerd begrijpen maar ik heb altijd het beste met pleun en haar pony voor gehad, maar niet op zo'n manier als dat het gegaan is.

ze hebben me nooit bedankt of er iets over gezegd dat ik al die tijd voor shantie heb gezorgt. dit kwam en komt gewoon erg raar op mij over zo van " he is wel makkelijk gegaan zo" daar komen we mooi van af van die pony.

ik heb het nooit erg gevonden om voor shantie te moeten zorgen, maar ik vind niet dat het echt goed is verlopen tussen pleun en mij het was zo voor haar wel erg makkelijk.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:09

Hej Meis!! Ik vind het echt zo verschrikkelijk voor je!
Weet je al wat pleun met haar gaat doen? Of mag jij dat toch beslissen?
Als er iets is weet je me te vinden he?
Iig heel veel plezier met je nieuwe paardje!

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:26

wat rottig voor je Scheve mond
je moet doen wat je hart in geeft.

heel veel sterkte Ach gut

Alinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:48

Als ze echt heel veel pijn heeft zou ik haar in laten slapen... Dat is het eerlijkste voor haar. Maar als ze nog redelijk kan leven zonder pijn, zou ik kijken of je haar ergens als weidemaatje kan neerzetten bij betrouwbare mensen. Doe wat je het beste lijkt. Heel veel sterkte!!

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 20:21

Dankje wel voor jullie steun zodra ik iets meer weet laat ik het horen...

nathalieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:49

ik zou haar toch een kans geven... je kan misschien uitkijken naar mensen die een weidepaardje zoeken en ze wegschenken. je zal natuurlijk nooit weten als de mensen te vertrouwen zijn maar als ze het hart op de juiste plaats hebben en je benadrukt dat ze echt nooit meer mag bereden worden dan zal dit wel niet gebeuren denk ik. Mensen die van plan zijn om er ooit nog mee te rijden zullen haar zowieso niet aanvaarden als weidegenootje. ge kan misschien uitkijken naar iemand uit de buurt? want als je ze wegschenkt op bokt of op marktplaats is de kans groot dat ze toch in handen komt van de zogenaamde penny meisjes en dan ben je bijna zeker dat ze er vroeg of laat toch op zitten.

allesinds sterkte! het moet zeer moeilijk zijn om dit voorval te begrijpen maar het kan iedereen overkomen...

prisje_marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:31

sorry hoor maar ik vertrouw het niet zo haar als stal maatje neer zetten je kan wel elke dag langs gaan maar hun zeggen natuurlijk dat ze niet bereden word. Scheve mond

veel sterkte Ach gut

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:50

Even helemaal afgezien van het feit of je een goed tehuis zou kunnen vinden, dat paardje heeft pijn, ook als hij niet bereden wordt. En dat wordt steeds erger. Wil je daar echt op gaan zitten wachten? Lijkt mij dat het toch fijner is voor het paardje als je hem wegbrengt voor hij écht pijn krijgt, want dat gun je dat beessie toch niet? Klinkt misschien hard van me, maar zo bedoel ik het echt niet. Denk alleen dat je echt goed bij jezelf na moet gaan waar je je paard een plezier mee doet.

yana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:00

ik denk dat ik zou kiezen voor inslapen hoewel het je wel veel pijn doet in je hart maar je kunt haar ook wel een nieuw baasje geven en de nieuwe baasjes beloven dat ze niet meer gaat lopen enzo bij hun....maar ik heb het al zo vaak mee gemaakt dat ze belofft hadden dat een paard niet meer zou llopen en nog geen week later leipen ze er mee in het bos en dan ook nog galopperend enzo....dus ik denk dat je haar beter kan laten inslapen want ik zou de andere mensen niet echt vertrouwen.of je moet echt een betrouwbaar persson vinden die je goed kent en vragen of je nog wel gewoon telkens naar haar toe mag.
maar de keus is aan jouw.
nog heel veel sterkte he Vriendjes zijn? Ach gut

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 02:33

Hey meid
Heel veel sterkte toegewenst.
En neem de juiste beslissing.
Kan Shanti trouwens niet met je nieuw aanwinst op de wei?

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 20:24

Ik zou het willen maar daar zit een nadeel aan.
Omdat er dan geen stal is voor Moreno ( nieuwe aanwinst )
En hij moet alleen staan omdat hij 3 weken geleden is gecastreerd.
En Shanti moet weg van stal. wegens problemen met de echte eigenaar.

Ps.
De verzekering komt deze week langs Shanti word dan kreupel verklaart en een paar daagjes erna word ze opgehaalt en ingeslapen. Huilen

Ik voel me nog steeds schuldig, het blijft maar hangen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:32

Maak er samen een mooie tijd van! Lekker knuffelen, foto's schieten, mooi poetsen! Jammer dat het zo moest lopen, maar het is niet anders!

Veel sterkte, en geef Shanti nog een paar heerlijke dagen! Ach gut

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:14

Meisje, het is echt niet jou schuld!
Ik weet het je zult je schuldig blijven voelen maar dan is het toch net zo goed mijn schuld...
Ik was er toch ook bij.. Misschien als we eerder waren gegaan of langer waaren gebleven dat het dan niet was gebeurt..
Je weet niet waarom ze is uitgebroken. Wie weet is er wel iets heel erg gebeurt en daarvan geschrokken..

Heel veel sterkte.. Ik zal haar nooit vergeten.....

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:24

Idd Meis!! het is niet jouw schuld!! Als, als als...das altijd makkelijk achteraflullen he..Die hele boktmeeting was mijn idee!
Probeer eens of Pleun geen sec opinion wil doen! Je weet maar nooit. Er zijn geen foto's gemaakt toch?, misschien komt daar wel iets anders uit.

Heel veel sterkte meid!! We zijn er voor je en we zullen Shanti nooit vergeten!!!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:53

heeeey,

die sec. opinion lijkt me een heeel goed idee!
Maar ik begrijp waars. iets hier verkeerd, maar zou ze wel weidemaatje van Moreno kunnen worden als ze drie weken stalling ergens kan krijgen (tot Moreno over zijn castratie heen is?) want dat moet toch wel lukken...
En verder heel veel succes, maar meid, je moet ff heel goed onthouden, het is niet jouw schuld! En Shanti wordt er niet beter van als je er maar aan blijft denken! En het is gebeurd, het kan toch niet meer teruggedraaid worden. Jezelf zo pijnigen is alleen nadelig voor jezelf, je helpt er niemand mee! Probeer niet boos te zijn op jezelf... Succes en heel veel sterkte en een knuffel,

groetjes,
Yvonne

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:09

mm Vonne, volgens mij heb je dat verkeerd begrepen...ik geloof niet dat Richelle 2 paarden kan aanhouden. en bij sanne (waar ze nu staat) hebben ze geen stallen meer over, dus dat van die 3 weken snap ik ook niet helemaal Verward

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 00:12

AnnaBabs schreef:
mm Vonne, volgens mij heb je dat verkeerd begrepen...ik geloof niet dat Richelle 2 paarden kan aanhouden. en bij sanne (waar ze nu staat) hebben ze geen stallen meer over, dus dat van die 3 weken snap ik ook niet helemaal Verward

Idd er is dan geen stal meer vrij.
Maar het zijn 4 weken voordat de hormonen eruit zijn.
Van fouten leer je Knipoog
Bedankt voor je Stem trouwens Supertygetje en jij natuurlijk ook Anna!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:28

u bent welkom! Tong uitsteken

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:41

graag gedaan, ik vind haar echt een superpaard! Heel veel sterkte en maak er nog een paar mooie dagen van!

SnowFlake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:38

echt een afschuwelijk verhaal.... Verdrietig veel succses verder....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:08

Wat jij en Pleun ook beslissen; heel veel sterkte deze week!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:01

Heel veel sterkte idd,
Het is vandaag de 15de, en ik denk dat je de beste keuze hebt gemaakt.
Een leven met pijn is voor dat paardje ook niks.
En boven in de "paardenhemel" kan ze lekker met andere paarden rondrennen.
Heel veel sterkte meid... het is niet makkelijk, maar wel de beste oplossing waarschijnlijk Verdrietig