Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lieveli schreef:Ik was 7 dat ik begon, 9 dat ik een leasepony kreeg en 11 toen ik 2 eigen pony's kreeg. Maar ik heb lichamelijk niks overgehouden aan mijn fanatieke jeugd. Ik denk dat je ook een beetje pech hebt.
Salsa schreef:Haha wel grappig. Bijns niemand heeft ergens last van of overgehouden. Maar wel stijve benen, rug, heupen of lopen verkeerdEn dat op jonge leeftijd
Breghje schreef:Tsja, ik ben 45, rijd zo'n 35 jaar en dus begonnen rond mijn tiende. Mijn heupen zijn prima, mijn knieën verrot. Al zal dat ook komen doordat ik behoorlijk wat heb ingereden en gecorrigeerd, en verkeersmak gemaakt wat uiteraard wel eens acrobatische gevolgen had.![]()
Verder totaal geen klachten die paardgeresulteerd zijn, dus ik vind t nogal meevallen zeker gezien ik nog alles kan.
Waar ik wél veel last van had, was van mijn bevalling. Met paardrijden krijg je héél sterke bekkenbodemspieren, die dus de geboorte in feite tegen willen houden. Bevalling from hell was het gevolg, maar goed aan de andere kant heb ik door die bekkenbodem ook weer het geluk geen Tena lady te zijn.![]()
Kleine kinderen lekker laten hobbelen, maar alles met mate. Want geen één sport zoals turnen. voetballen ed is goed voor een klein kind, maar helemaal niet sporten is ook weer niks.
Nessah schreef:Toch zeggen veel onderzoeken dat paardrijden niet goed is voor een klein kind.. Maar nemen wij dus de "risico's " voor lief.. Want de meesten zeggen nu dat ze zich er niet zo zorgen om maken, want zij zelf hebben ook nooit klachten gehad.
Toch apart, want ik ken zat paarden die met 2,5 rustig zijn beleerd zonder klachten.. Maar dat zou Bokt nooit goedkeuren.. Want het paard zit vol op in de groei.. Waarom is het bij kinderen dan wel oké?
Nessah schreef:Maar kijk eens naar de vol op gespierde hengsten met de hengstenkeuring.. Die zijn als 2,5 jarige al lekker gespierd.. Ken veel paarden die zo er bij liepen en nu 10 jaar later heel hoog in de sport lopen en er echt niets van hebben over gehouden dat zij met 2 jarige leeftijd getraind al zijn..
Maar, praat het dat goed? Dat 8 van de 10 er niets van overhoud? Ik vind dus van niet.. En zo ook bij kinderen niet.
Nessah schreef:Breghje schreef:Tsja, ik ben 45, rijd zo'n 35 jaar en dus begonnen rond mijn tiende. Mijn heupen zijn prima, mijn knieën verrot. Al zal dat ook komen doordat ik behoorlijk wat heb ingereden en gecorrigeerd, en verkeersmak gemaakt wat uiteraard wel eens acrobatische gevolgen had.![]()
Verder totaal geen klachten die paardgeresulteerd zijn, dus ik vind t nogal meevallen zeker gezien ik nog alles kan.
Waar ik wél veel last van had, was van mijn bevalling. Met paardrijden krijg je héél sterke bekkenbodemspieren, die dus de geboorte in feite tegen willen houden. Bevalling from hell was het gevolg, maar goed aan de andere kant heb ik door die bekkenbodem ook weer het geluk geen Tena lady te zijn.![]()
Kleine kinderen lekker laten hobbelen, maar alles met mate. Want geen één sport zoals turnen. voetballen ed is goed voor een klein kind, maar helemaal niet sporten is ook weer niks.
Maar ben jij dan ook van mening dat je een 2 jarig paard ook wat kan gaan hobbelen, want er zijn zoveel paarden die erg nooit last van krijgen..
Nessah schreef:Ik heb thuis nog een uitgebreid onderzoek liggen, kan hem hier even niet vinden. Onderstaand artikel legt wel een beetje uit wat het kán doen als je bijv iets scheef zit, niet rechtop etc etc. Zoals bij kinderen veel voorkomt.
http://www.dressagebydesign.com/pdf/USDFPain.pdf
Nessah schreef:Ik heb thuis nog een uitgebreid onderzoek liggen, kan hem hier even niet vinden. Onderstaand artikel legt wel een beetje uit wat het kán doen als je bijv iets scheef zit, niet rechtop etc etc. Zoals bij kinderen veel voorkomt.
http://www.dressagebydesign.com/pdf/USDFPain.pdf
@kaatjemuts: Er is geen goed of fout.. Het is een discussie.. Waar ieder een andere mening heeft en die kan delen, zo dat je van elkaars standpunten leert. En mijn punt is dus dat het bij een kind kennelijk niet erg is en bij een paard wel.. Dat vind ( dus mening) ik dus niet kunnen. Dat is geen feit, dat is mijn mening....