Wat vind jij het engst met paardrijden???

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:11

ukkiepuk"]
Een klap van een ander paard krijgen als ik op zorro zit (= shet) mijn hoofdhoogte is ong. ter hoogte van de paarden achterbenen brrr is houd ook altijd afstand als ze langs komen.
[/quote]

[quote="Dennis schreef:
Op Dennis is er maar 1 ding waar ik bang voor ben en dat heeft niets met Dennis zelf te maken. En dat is dat een ander paard hem probeerd te meppen(hij loopt zelf nooit uit te dagen en mept zelf ook niet, ook niet terug als het gebeurd). Het is me nu 2x gebeurd, 1x m'n cap geraakt, 1x m'n been. Omdat ik zo laag zit op hem is een flinke bok van een C-pony of groter voor mij al op hoofdhoogte.



Zullen wij beide shetland ruiters zijn Haha! Tong uitsteken

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:12

Ik ben het meest bang van andere ruiters in een bak.
Als ik achterover klap, tegen het schot beland of wat dan ook is dat in zekere zin altijd mijn verantwoording.
Maar als mijn knieschijf half uit elkaar gespat is nadat een klojo gewoon niet kon sturen (nee dat paard sloeg niet op hol!) ...

Ben dan ook van mening, dat als je je paard niet onder controle hebt (er kan altijd wel iets gebeuren natuurlijk), dat je dan maar nog niet in een groep moet gaan rijden.
Zelfde geldt voor mensen die het vertikken afstand te houden, overal voor je in knallen, .... *zucht*

En voor de rest hou ik niet van lenige paarden die bokken Haha!

Lieke

Berichten: 11356
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 20:53

Het meest bang ben ik van honden, ik heb twee ik een vervelende ervaring met honden gehad terwijl ik te paard was.

Eerste keer reed ik voor het eerst helemaal alleen buiten met mijn verzorgshet. Opeens kwam er over een heuvel een hond aangerent, Daisy (de shet) had hem pas veels te laat door, ze schrok zich het appelazerus, draaide op en stoof er vandoor over het asfalt, ik zat op haar nek, op rukken aan de teugels reageerde ze niet, en ik zat daar maar met mn benen om haar hals, uiteindelijk heb ik me terug kunnen duwen, en ze rende maar door, steeds meer richting de drukke weg, net op tijd heb ik het bit door haar mond kunnen trekken waardoor ze naar links ging, daar galoppeerde ze door tot ze stopte voor het hek van prikkeldraad waar ik middenin landde.
De tweede vervelende ervaring van met mijn eigen pony Smiles, ik had hem nog niet zo lang, maar ik moest zonder zadel rijden want hij had drukkingen. Ik reed over een paadje in een rustig drafje totdat uit het niets twee grote honden achter hem aankwamen, en weg was Smiles, hij ging er keihard vandoor, baasje deed niks en fietste rustig door, ze probeerde niet eens om die honden terug te roepen. Uiteindelijk gingen de honden weg omdat ze een andere hond zagen. Uiteindelijk stopte Smiles en ik gleed huilend van angst van hem af, en de eigenaresse van die honden reed rustig langs me alsof er niks aan de hand was, als ik er aan denk wordt ik er nog steeds ontzettend kwaad om.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:00

Ik ben bang, of nou ja bang, ik vind het iig geen prettig idee om op een onbetrouwbaar paard te zitten.
Zo een die de ene keer niets doet en vervolgens ineens als een kanon explodeert.
Zo'n paard waar je geen hoogte van kan krijgen.
Zo heel braaf en van het ene op het andere moment bv een bok of steiger serenade van hier tot Tokio.

Achterover klappen met een steigerend paard lijkt me ook niet fijn

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:40

Ik ben eigenlijk nooit bang als er iets ergs gebeurt, bij mij komt het later. Ik houd er niet van om op gladde plaatsen te rijden, meestal rijd ik dan maar niet. En als je paard er vandoor gaat.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:58

Ik vind bokken ect.. niet echt eng...vind ik wel leuk Clown

Ben wel bang dat mijn paard zich bezeerd....
O.a. bij springen door mijn eigen onzekerheid gaat het meestal ook fout Frusty



Verder als ik buiten ben op een drukke weg.
Maakt me niet uit als ze er van door schiet en heb geen controle meer over der pak ik gewoon de knop Knipoog maar als we dan maar niet in de buurt van een weg zijn Scheve mond

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:00

Ik hoop altijd dat ze gaat steigeren Clown want dan kan ik der op de een of andere manier het aanleren

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:04

ik kan eigenlijk niets verzinnen waar ik bang voor zou zijn Verward

Er zijn wel dingen die ik niet doe omdat ik ze gevaarlijk vind maar niet omdat ik het eng vind.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:11

Vroeger had ik heel rap bang als ik op een paard zat. Als ik een vervelende had moest ie maar even knorren of ik lag te knikken met mijn knieën. Gellukig is dat nu toch grotendeels over en durf ik tamelijk veel Als vroeger een paard op hol sloeg zou ik garantie in paniek geraakt zijn, nu denk ik laat maar bollen en we zien wel waar we eindigen Haha!

Alleen van springen moet in niet zoveel meer hebben. Vroeger sprong ik met mijn ogen toe met elk paard dat ik kreeg over alles, totdat ik vorig jaar eens een paard kreeg dat een nogal rare methode van springen had. Gevolg was dat ik eraftuimelde en zo stom was om voor hem te vallen zodat hij over mijn benen liep. En had ik nog geen halve meter omgelegen misschien zelfs op mijn ruggegraat..

Sindsdien heb ik toch altijd zo een raar gevoel als ik spring. Aan de ene kant doe ik het wel graag, maar aan de andere kant heb ik schrik om weer zo op mijn bek te gaan...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:17

Ik vind het eng als je paard volledig over de rooie gaat. Er van door gaan, een bok, eventueel een flinke bok, dat doet me niet zo heel erg veel. Maar compleet en volledig in de stress schieten en alles op de wereld vergeten, dat vind ik eng......

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:22

ik durf niet te springen, 70 cm is het hoogste dat ik ga
enneuh, in de winter, als er een paard schrikt of gelijk wat doe krimp ik in elkaar van angst, gevolg, paard waar ik op zit schrikt ook, bokt es, ik word nog banger, en tegen dat hij stopt zit ik of in zen nek of op de grond
en dat is niet leuk geloof me!
maar ik werk eraan Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:56

Als er andere ruiters "roekeloos" aan het rijden zijn in mijn buurt.
Dan heb ik niet echt "angst" maar het is natuurlijk ook geen fijn gevoel.
Sommige mensen rijden je echt gewoon om

Verder heb ik niet echt angst ofzo als ik erop zit...
Tenzij paard in blinde paniek geraakt...Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4219
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:00

Dennis"]
[quote="ukkiepuk"]Een klap van een ander paard krijgen als ik op zorro zit (= shet) mijn hoofdhoogte is ong. ter hoogte van de paarden achterbenen brrr is houd ook altijd afstand als ze langs komen.
[/quote]

[quote="Dennis schreef:
Op Dennis is er maar 1 ding waar ik bang voor ben en dat heeft niets met Dennis zelf te maken. En dat is dat een ander paard hem probeerd te meppen(hij loopt zelf nooit uit te dagen en mept zelf ook niet, ook niet terug als het gebeurd). Het is me nu 2x gebeurd, 1x m'n cap geraakt, 1x m'n been. Omdat ik zo laag zit op hem is een flinke bok van een C-pony of groter voor mij al op hoofdhoogte.



Zullen wij beide shetland ruiters zijn Haha! Tong uitsteken
[/quote]

Denk het ook 2 zielen 1 gedachte....

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:06

Ik vind het doodeng als ik rijd (maakt eigenlijk niet uit buiten of in de bak) en mijn pony of paard gaat er kneiterhard vandoor en ik heb er geen controle meer over. Buiten vind ik het eng, omdat die bv de weg op kan rennen ofzo.. en in de bak omdat die over het hek kan gaan of door het draad ofzo. En ook eng is als ze dan nog eens leuk een paar bokken gaan geven of gekke sprongen gaan maken.

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:11

Buitenrijden en dan een onrustig paard. Geen goede rem...
Meerdere nare ervaringen, en durf nu eigenlijk alleen het bos in (langs de weg vind ik minder eng Verward ) met een slof er om, en dan gewoon los er bij hebben, maar echt het idee dat dat ding er bij hangt.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:29

Ik ben op zich niet zo snel bang. Iets wat ik wel heel erg eng en trouwens ook erg brutaal van een paard vind is wanneer een paard steigert. Ik ben zelf een keer met een pony achterover gevallen...geloof me dat doet zeer en dat was nog maar een pony. Mijn paard heeft dit een tijd, tijdens zijn uitprobeerfase, gedaan, maar nu gelukkig neit meer.
Bokken en rennen vind ik meestal niet zo eng. Ik denk dan altijd maar...ik kan er hoogstens afvallen en het paard stopt vanzelf wel weer.

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:39

op hol gaan tijdens buitenritten Scheve mond

uitglijden Scheve mond

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:59

vroeger vond ik ook het afscheid nemen het engst.
Maar nadat ik in volle galop (ze sloeg op hol) tegen een boom ben gelanceerd vind ik dat toch wel wat enger.

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:03

Ik vind uitglijden echt eng! Ik heb eens een dagtocht gedaan waarbij het paard waar een vriendin op rijde gewoon door zijn benen ging( de voorbenen) heel de knien lagen open!Dat moet ook eng zijn geweest(voor paard en ruiter!!)

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:33

wat ik echt ontzettend eng vind is over de viaduct met mn paardje ..de ene keer enger dan de andere keer.....ik heb teneerste ontzettende hoogtevrees en de meest afschruwelijke dingen die kunnen gebeuren schieten dan door mn hoofd heen...ik ga meestal of in mn hoofd of hard op....een liedje zingen ...lekker hard en vals ...maar ik wordt er wel rustiger van!! haha
verder ben ik eigenlijk de rust zelve op t paard...ja tenzij het paard echt echt echt in paniek raakt....

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:39

Wat ik me ook nog bedenk wat ik dus wel echt eng vind is :

Als een paard vlak voordat er een auto aankomt gaat lopen klooien en dan neigt opzij te springen.
Mijn vorige pony deed dat nog wel eens, op een drukke weg ging ze als een gek lopen zwabberen met haar achtebenen, als ik haar dan in de berm drukte als er een auto aankwam sprong ze juist op dat moment de weg op.
Was dan doodsbenauwd dat ik nog een keer onder de auto zou komen met pony en al

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:30

Dat je paard struikelt en over je heen rolt, met zadel en al Scheve mond . Dat heb ik een keer zien gebeuren en dat was dood eng...

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 01:28

Niet passend in de driesprong komen... Gelukkig lost mijn paard dat altijd wel weer goed op door zo wijs te zijn om het weer passend te maken en als dat niet lukt te stoppen/tussenuit te lopen. Voor de rest vind ik op paard niet veel dingen eng... meer als ik ertussen sta in een wei vol van die opgeschoten pubers van 2 en half ofzo. Daar hou ik niet zo van.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 06:01

Er zijn best veel dingen eigenlijk, maar als ik aan het rijden ben denk ik er niet over na, dan voel ik me gewoon veilig. Het is pas als ik weer met beide benen op de grond sta, dat ik nadenk over de risico's en toch wel eens moet slikken.

Kan bijvoorbeeld enorm opzien tegen buitenrijden, omdat ik al twee keer met paard en al buiten gevallen ben. En omdat ik een keer bijna mijn nek gebroken heb, zomaar in een normale les, ben ik nu sowieso iets banger dan eerst.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 09:25

Ik vind het hardstikke eng als ik hem niet meer onder controle heb!!!
En als het paard waarop ik zit begint te rennen dan word het gewoon zwart voor mijn ogen Verward dat is ook eng en dan lig ik er echt snel naast!