Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:11

Iris82 schreef:
Je zet er dan toch niet nog een keer een paard neer? Dadelijk heeft ie je auto verkocht terwijl jij een buitenrit maakt....

Nu mis ik toch echt een like knop :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:12

Ik zie dat je je verhaal hebt aangepast. Maar staat jullie nieuwe pony nu op een andere stal of op dezelfde stal waar destijds Bullit gestolen/doorverkocht is?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:13

Als jullie de papieren hebben met het chipnummer er op dan zijn jullie de rechtmatige eigenaren.
Ik snap niet helemaal dat dit heeft kunnen gebeuren.

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:13

MrUlbe schreef:
Wat ik er van begrijp is er helemaal geen tweede keer hetzelfde gebeurd.
Zoals ik het lees is de bonte pony verkocht dóór de manege.

En omdat dat is gebeurd, hebben ze een nieuw paard gekocht. Begrijp ik het zo goed TS?

Ja zo bedoelde ik het, stond er eerst heel krom

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:14

Delphi schreef:
Ik zie dat je je verhaal hebt aangepast. Maar staat jullie nieuwe pony nu op een andere stal of op dezelfde stal waar destijds Bullit gestolen/doorverkocht is?

Compleet andere stal. Ook zon 80 km verderop :)

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:15

kaat21 schreef:
Iris82 schreef:
Je zet er dan toch niet nog een keer een paard neer? Dadelijk heeft ie je auto verkocht terwijl jij een buitenrit maakt....

Nu mis ik toch echt een like knop :+

Ons paard staat nu 80 km van de stal vandaan :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:16

Vreemd verhaal. Zou het mij zijn overkomen had ik bij die staleigenaar op zijn erf gekampeerd totdat hij mij zou zeggen wat er aan de hand was en waar Bullit was. Maar eerst en vooral had ik de politie ingeschakeld vanwege verduistering.........

was het stalgeld wel betaald ?
Laatst bijgewerkt door Mist op 21-05-14 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:16

laraxXxemma schreef:
Noem gerust de stalnaam, dan kan iedereen even weten waar ze hun pony niet moeten neerzetten. Dit is toch te belachelijk voor woorden. Zomaar iemands anders paar verkopen echt ziek. En even voor jou, neem alsjeblieft niet de 3de fout om daar ooit nog een paardje te stallen.. ookal beslissen je (stief)ouders daar over, haal ze dan zo snel mogelijk over.
Heel veel sterkte ermee

Ons paard staat nu ook ergens anders. Hij staat nu zo´n 80 km daar vandaan. Ook wij zijn verhuisd.

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:17

Mist schreef:
Vreemd verhaal. Zou het mij zijn overkomen had ik bij die staleigenaar op zijn erf gecampeerd totdat hij mij zou zeggen wat er aan de hand was en waar Bullit was. Maar eerst en vooral had ik de politie ingeschakeld vanwege verduistering.........

was het stalgeld wel betaald ?

Wij waren ondertussen ook verhuisd. Alles was gewoon betaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:18

Maar je stiefmoeder zegt nu 'laat maar, we kopen wel een nieuw paard'? Je paard is gewoon gejat, heel hard gezegd, en als je daarmee aangifte gaat doen en kan aantonen dat het paard wel van jullie is dan hebben die mensen geen poot om op te staan.

Jolien87

Hoi. Ik ken de huidige eigenaar van Bullit. Ze heet nu weer Amor. Als je meer wil weten mag je me wel even pb'en.

Mist

en waarom is dan de politie niet ingeschakeld. Zoals een andere bokker al zei; als het een auto was dan was dit wel gedaan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:19

Zulke dingen hoor je wel eens om het einde van een relatie te wreken.
Dus er moet niet steeds twee verhalen aan zitten...
Als ik kijk wat er mij allemaal is afgenomen is op het eind van mijn relatie, en ik kan zeggen dat ik niks anders dan liefde getoond heb.

Maar goed, het verhaal kan ook twee kanten hebben. Maar dan denk ik dat ts als kind daar toch nooit tussen zal zitten. En denk dat dit inderdaad wel gebeurd is, omdat er niet is teruggevochten.
Wat jammer, geniet nu maar van je nieuwe pony!

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:20

Doanique schreef:
Maar je stiefmoeder zegt nu 'laat maar, we kopen wel een nieuw paard'? Je paard is gewoon gejat, heel hard gezegd, en als je daarmee aangifte gaat doen en kan aantonen dat het paard wel van jullie is dan hebben die mensen geen poot om op te staan.

Ik stuur je zo even een prive berichtje. We hebben lang gevochten voor Bullit. Het paard wat we nu hebben kwam toevallig op mn pad en wij hebben er lang over nagedacht om hem wel te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:21

Willen jullie Bullit niet terug dan? Of in ieder geval zelf geld innen voor de verkoop in plaats van gewoon je paard maar weg te doen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:21

Furrow schreef:
Zulke dingen hoor je wel eens om het einde van een relatie te wreken.
Dus er moet niet steeds twee verhalen aan zitten...
Als ik kijk wat er mij allemaal is afgenomen is op het eind van mijn relatie, en ik kan zeggen dat ik niks anders dan liefde getoond heb.

Maar goed, het verhaal kan ook twee kanten hebben. Maar dan denk ik dat ts als kind daar toch nooit tussen zal zitten. En denk dat dit inderdaad wel gebeurd is, omdat er niet is teruggevochten.
Wat jammer, geniet nu maar van je nieuwe pony!

We genieten heel erg van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:22

Wie betaalde het stalgeld? Misschien is die degene geweest die het paard verkocht heeft? Je vader? Weet je zeker dat alle maanden betaald zijn? Wat zegt ja vader hiervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:23

russel schreef:
Wie betaalde het stalgeld? Misschien is die degene geweest die het paard verkocht heeft? Je vader? Weet je zeker dat alle maanden betaald zijn? Wat zegt ja vader hiervan?

Maar, als het haar vader geweest is (wat raar zou zijn), waarom zou hij het dan toestaan om weer stalgeld voor het nieuwe paard te betalen?

Suusz89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:24

Okeej dan heb ik het verkeerd begrepen. Gelukkig heb je nu een ander leuk paard op een betere stal maar ik zou toch proberen om aangifte te doen tegen de mensen die hem "gestolen" hebben van jullie.

Je hebt er helaas rare mensen tussen zitten... onbegrijpelijk!

Geryon

Re: Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:25

Ik vind het ook raar. Als het ons was gebeurt, was die staleigenaar er echt niet zo makkelijk vanaf gekomen.. Ik snap dat jullie het geld niet hadden voor een civiele zaak als dat duizenden euros kost, maar waarom zou dat allemaal nodig zijn?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:27

Even wat duidelijkheid:
Bullit kwam vanaf een privéstal naar de manege. De manege heeft Bullit geleaset dus is nooit in het bezit geweest van dit paard. De nieuwe bedrijfsleider die dit jaar op de manege kwam vond het onzin om paarden te huren voor het manegewerk, o.a. door de kosten die de manege daaraan kwijt was. Daarom is Bullit weer teruggegaan naar haar eigenaar. Of althans, degene van wie ik dacht dat die de eigenaar was. ;)
Hoe dan ook. Ik weet dit omdat ik tot voor kort op deze manege reed en er bijna dagelijks kwam.

Anoniem

Re: Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:29

Ik vind het vreemd en ik denk dat TS niet alles weet...en dat geeft haar onbegrip en verdriet...sneu...

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:30

Dit is echt heel raar..
Jullie hebben als eigenaars toch alle papieren van het paard?
Dan kan het paard niet zomer doorverkocht zijn, En jullie moeten eigenlijk dan toch het geld krijgen.
Ik zou hier echt razend om worden. Vindt het maar vaag..

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:31

Jolien87 schreef:
Even wat duidelijkheid:
Bullit kwam vanaf een privéstal naar de manege. De manege heeft Bullit geleaset dus is nooit in het bezit geweest van dit paard. De nieuwe bedrijfsleider die dit jaar op de manege kwam vond het onzin om paarden te huren voor het manegewerk, o.a. door de kosten die de manege daaraan kwijt was. Daarom is Bullit weer teruggegaan naar haar eigenaar. Of althans, degene van wie ik dacht dat die de eigenaar was. ;)
Hoe dan ook. Ik weet dit omdat ik tot voor kort op deze manege reed en er bijna dagelijks kwam.

Dit klopt precies. Ook de manege wist toen niet dat Bullit van ons was en zij heeft ons nog geprobeerd wat te helpen..
Ik ben die manege eeuwig dankbaar voor d goede zorg die zij leverden aan Bullit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:31

russel schreef:
Ik vind het vreemd en ik denk dat TS niet alles weet...en dat geeft haar onbegrip en verdriet...sneu...

TS is inderdaad niet op de hoogte van de eigenaar-op-papier e.d. en is vooral heel verdrietig naar wat ik uit PB's begrijp. Onmacht is vreselijk.