eigen paard met moeder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:23

Ik heb ook samen met mijn moeder een paard gehad. Mijn moeder is iemand die rondjes hobbelt door de bak, ik ben een dressuurruiter.

Uiteindelijk hebben wij meerdere paarden bekeken en zijn we thuisgekomen met een ontzettend heet paard met een gebruiksaanwijzing in het Chinees. Maar alleen als er iemand op zat die haar door ging rijden, maar haar knopjes nog niet kende. Bij mij was ze heet, 100% aan de hulpen en ik ben dan ook ver met haar gekomen in de dressuur.

Ging mijn moeder erop zitten, dan gingen ze beiden in relax-stand en hobbelden ze samen door de bak. Heerlijk om te zien! Ista had een vrije dag en mijn moeder had het super naar haar zin.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je nu een superheet paard moet kopen, maar meer dat het ook een mogelijkheid kan zijn. Dit geheel afhankelijk van het karakter van het betreffende paard!

Succes en veel plezier straks samen!

Frederikedg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:24

Ik ga op zoek, dankjewel!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:08

Naast zwart en wit heb je ook een heel groot grijs gebied.
En in dat grijze gebied moet jij gaan zoeken. :))

Ik deelde geen paard met mijn moeder maar ze reed wel eens als ze zin had.
Ik lekker trainen voor dressuurwedstrijden (M2) en soms een springwedstrijd (B) en mijn moeder als 'mooi weer ruiter' voor de lol.
Gewoon een braaf, lief dier met ervaring. Zeker geen bewegingswonder maar voor de basissport een geweldig dier.
En zo ken ik er wel meer. :)

Zeker als eerste paard moet je gewoon uitgaan van een fijn paard voor de basissport met ervaring. Die paarden hebben heel vaak een koel karakter.

GabyJansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:07

Neem een recreatieve pony die drrssuurmatig is gereden! Hebben jullie allebei plezier toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:10

Ik heb het zelfs zo met de eigenaar van m'n verzorgpaard. Zij gaat graag op wedstrijd, ik rijd liever recreatief. No problemo!