Bestuurder met trailer angst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 16:58

Jola"]
Ook in Belgie kun je cursussen trailerrijden volgen Lachen Misschien niet onverstandig om de eerste knepen onder de knie te krijgen en zelfverzekerder de weg op te gaan Knipoog Haha!
[/quote]

Fantastisch ^^ Bij de gewone rijschool? want daar stond niks in de brochure
En tuurlijk ga ik niet meteen voor m'n trailer gaan, eerst een jaartje rijden, maar daarna zou ik er wel aan beginnen, stel dat je paard ofzo naar de kliniek zou moeten en niemand is thuis die kan traileren >.<
Ik weet heel goed dat m'n dierbaarste bezit op vier benen achteraan hangt, anders zou toch immers niet zo nerveus zijn...ik wou alleen even m'n hart luchten en al wat informatie en tips inwinnen....kwestie van mentaal voorberijden...

En wat betreft E rijbewijs, met de auto van m'n vader, mag je normaal die anderhalve paards trekken zonder E

Maar denk dat ik misschien beter ineens de E d'rbij doe, ben ik ineens gerust >.<
Ik denk dat ik zo wel m'n L ga kunnen blijven gebruiken

Maar lijkt me logisch wat annegti zei, zou raar zijn als je rijbewijs ineens minder waard w

[quote="Natalie"]
Een uitzondering wordt gemaakt voor de categorie B : met een voertuig van categorie B mag men een aanhangwagen van meer dan
750 kg MTM trekken op voorwaarde dat deze MTM de ledige massa van het trekkend voertuig niet overtreft en dat de totale MTM van de trekker en de aanhangwagen de 3.500 kg niet overschrijdt.
[/quote]

Ons vader heeft een station, en die weegt wel wat, vandaar misschien, plus die heeft een rijbewijs van voor 1989 Tong uitsteken

[quote="Natalie schreef:
De houders van een rijbewijs dat vóór 1989 afgeleverd is zijn automatisch houder van de categorie E (B+E voor B, C+E voor C en D+E voor D).

Nogeens allemaal bedankt voor de reacties OK dan!