Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
), daarom zoek ik nu ook bewust een kamer in het buitengebied, dichter bij mijn paard
.
In september besloten een eigen paard te kopen. Stal is op 10 minuutjes met de auto. Heb geen verzorger maar mocht ik een keer niet kunnen kan ik altijd één van m'n stalgenoten vragen. Ben nu bezig met een HBO opleiding in voltijd maar heb niet extreem veel contacturen. Ik werk 2-3 dagen per week in de horeca (redelijk goed betaald) en krijg stufi. Financieel red ik het makkelijk
Nooit spijt gehad. Heb wel een hoop moeten inleveren. Woon bij m'n ouders en ga nooit uit.
VogeltjeM schreef:Geen probleem, als het je het financieel kunt trekken. De combinatie fulltime studie, grote bijbaan én een paard kan wel lastiger zijn. En het scheelt ook wat voor studie je doet. Een studie als (dier)geneeskunde zal moeilijker te combineren zijn met een paard dan een willekeurige andere universitaire studie waarbij je zeer weinig contacturen hebt en je eigen tijd dus wat meer kunt indelen
Ik heb tijdens mijn (fulltime) studie psychologie altijd minimaal 24-32 uur gewerkt ernaast, dit kon omdat mijn studie dus grotendeels bestond uit thuis zelf studeren en ik hoefde maar 2-3 ochtenden per week naar de universiteit. Met het vele werken erbij was het wel heftig, ik ben expres voor een veulen gegaan, zodat mijn paard wat minder tijd zou kosten. Nu ben ik aan het afstuderen en mijn paard wordt 3, dus over een jaartje kan hij aan de bak en dan ben ik hopelijk ook in rustiger vaarwater
Kim_Evendi schreef:Ik hoop heel hard dat hier bokkers zijn die mij een adviesje kunnen geven:
Ik ga in september beginnen aan een wo-opleiding aan de uni van Wageningen, en ga daar ook op kamers.
Ik heb twee paarden, waarvan er 1 de komende 2 a 3 jaar nog in de opfok blijft staan, dus relatief lage (voorziene) kosten (ja, als alles goed gaat natuurlijk, potje voor evt. dierenarts kosten is aanwezig) en ik hoef er niet heen voor verzorging. Mijn andere paard wil ik graag in de omgeving van Wageningen op een pensionstal zetten. Voor hem wil ik voor 3 dagen in de week een bijrijdster regelen die ook een bijdrage betaald.
Nou weet ik niet hoe veel tijd mijn studie gaat kosten, ik weet wel dat het over het algemeen niet ervaren wordt als een hele zware studie of één die veel tijd kost, verder heb ik niet veel moeite met leren en heb ook wel de discipline om hard te werken.
Ik ben me er heel erg van bewust dat er 2 lastige aspecten zijn aan het houden van 2 paarden + op kamers wonen + studie: namelijk de tijd en de kosten.
Over de tijd maak ik me niet heel druk, zeker met een bijrijdster voor een aantal dagen per week, en een stal waar hij minimaal hele dagen buiten staat zal hij absoluut niks te kort komen.
Het financiële gedeelte zit ik wel een beetje mee![]()
Ik heb voor mezelf al mijn inkomsten en uitgaven op een rijtje gezet, voor zover dat nu al valt in te schatten, ik zal zeker een bijbaantje moeten nemen en ik denk dat ik ook een bedrag per maand zal moeten gaan lenen.
Nu mijn vraag: ben ik heeeel naïef dat ik denk dat ik dit ga redden, of zijn er meer mensen die in een soortgelijke situatie zitten?
_Marjoo_ schreef:Kim_Evendi schreef:Ik hoop heel hard dat hier bokkers zijn die mij een adviesje kunnen geven:
Ik ga in september beginnen aan een wo-opleiding aan de uni van Wageningen, en ga daar ook op kamers.
Ik heb twee paarden, waarvan er 1 de komende 2 a 3 jaar nog in de opfok blijft staan, dus relatief lage (voorziene) kosten (ja, als alles goed gaat natuurlijk, potje voor evt. dierenarts kosten is aanwezig) en ik hoef er niet heen voor verzorging. Mijn andere paard wil ik graag in de omgeving van Wageningen op een pensionstal zetten. Voor hem wil ik voor 3 dagen in de week een bijrijdster regelen die ook een bijdrage betaald.
Nou weet ik niet hoe veel tijd mijn studie gaat kosten, ik weet wel dat het over het algemeen niet ervaren wordt als een hele zware studie of één die veel tijd kost, verder heb ik niet veel moeite met leren en heb ook wel de discipline om hard te werken.
Ik ben me er heel erg van bewust dat er 2 lastige aspecten zijn aan het houden van 2 paarden + op kamers wonen + studie: namelijk de tijd en de kosten.
Over de tijd maak ik me niet heel druk, zeker met een bijrijdster voor een aantal dagen per week, en een stal waar hij minimaal hele dagen buiten staat zal hij absoluut niks te kort komen.
Het financiële gedeelte zit ik wel een beetje mee![]()
Ik heb voor mezelf al mijn inkomsten en uitgaven op een rijtje gezet, voor zover dat nu al valt in te schatten, ik zal zeker een bijbaantje moeten nemen en ik denk dat ik ook een bedrag per maand zal moeten gaan lenen.
Nu mijn vraag: ben ik heeeel naïef dat ik denk dat ik dit ga redden, of zijn er meer mensen die in een soortgelijke situatie zitten?
ik heb voor dat ik geneeskunde ging studeren ook in Wageningen gestudeerd en daar stond mijn pony ook. is het geen optie om je paard 24/7 op de wei te zetten? Dat soort weitjes zijn er super veel daar in de omgeving, scheelt geld (in vergelijking met een pensionstal) en is ook nog eens goed voor je paard! Welke studie ga je doen?

_Marjoo_ schreef:@Esmeeh: ah leuk je nieuwe paardje! Gefelicieerd
@Arantes: Je gaat het echt redden als je dat wil! Een vriendin van mij studeert ook in utrecht en heeft haar paard daar staan dus als je het reizen zat wordt is dat ook een optie.
super leuk trouwens diergeneeskunde !!
ik ben heeeeel benieuwd !
) Ik moet zeggen dat het pittig is, zeker omdat ik ook nog een vriend heb die ik regelmatig wil zien
. Maar ik moet zeggen dat ik nooit de overweging heb gemaakt om mijn paard(en) te verkopen of een bijrijder te zoeken. Als je goed plant, moet het gewoon goed te doen zijn.
). Water wordt doordeweeks in de gaten gehouden door mijn vader (kwestie van even de tuinslang in de bak hangen en aan zetten) in de winter voert m'n vader doordeweeks hooi (het is een engel die vader van mij
)
Mijn haf doe ik in het weekend ook wat poetsen, fietsen en/of wandelen, maar soms als ik geen zin heb doe ik dat net zo makkelijk niet. Paarden staan prima 24/7 in de wei, die zitten er niet mee als er niets met ze gedaan wordt.
_Marjoo_ schreef:@Esmeeh: ah leuk je nieuwe paardje! Gefelicieerd
@Arantes: Je gaat het echt redden als je dat wil! Een vriendin van mij studeert ook in utrecht en heeft haar paard daar staan dus als je het reizen zat wordt is dat ook een optie.
Paard mee is helaas geen optie omdat hij ook gedeeltelijk van mijn zusje is. Maar is ga gewoon hard me best doen en dan zie ik wel hoe het loopt.
Arantes schreef:_Marjoo_ schreef:@Esmeeh: ah leuk je nieuwe paardje! Gefelicieerd
Dat is altijd goed om te horenPaard mee is helaas geen optie omdat hij ook gedeeltelijk van mijn zusje is. Maar is ga gewoon hard me best doen en dan zie ik wel hoe het loopt.
En ja super leuk diergeneeskunde, is echt al me droom sinds de basisschool, maarja dat stomme lotingssysteem zit me in de weg
(die ander is wel helemaal van mij gelukkig)