Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spekenham schreef:Uiteraard waarde naar kwaliteit dus snap ook wel dat deze pony anders toch wel die 25.000 waard was geweest en nu door dat gedrag misschien niet eens een schijntje.
spekenham schreef:tamary schreef:Pony moet bij de ruiter passen, dat is in dit geval je dochter. Prijs en papier is daar ondergeschikt aan.
dat is eerste vereiste, gezondheid tweede, karakter derde en dan volgt de rest.
spekenham schreef:tamary schreef:Pony moet bij de ruiter passen, dat is in dit geval je dochter. Prijs en papier is daar ondergeschikt aan.
dat is eerste vereiste, gezondheid tweede, karakter derde en dan volgt de rest.
spekenham
[quote="tamary schreef:Pony moet bij de ruiter passen, dat is in dit geval je dochter. Prijs en papier is daar ondergeschikt aan.
spekenham schreef:o jawel maar ik wil wel een goede pony, een pony met genoeg potentie, eten doen ze toch en lessen kosten toch duur dus dan maar op een pony die mij aanstaat.
helaas zijn vaak de prijzen zo hoog dat je bijna niet de kans krijgt een talentvolle pony te kopen, talent heeft deze pony in overvloed maar ja wel een gecompliceerd gedrag.
Uiteraard waarde naar kwaliteit dus snap ook wel dat deze pony anders toch wel die 25.000 waard was geweest en nu door dat gedrag misschien niet eens een schijntje.
sorry vergeet te quoten is bedoeld als reactie op rianne h
bigone schreef:Als je dochter goed kan rijden dan zou ik eerder voor zoiets als onderstaande pony gaan.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/8 ... 2InNiyKA5s
Dan is je dochter net vijftien en kan ze de Z met haar in, voordeel is dat de pony weer redelijk jong te koop komt en dan Z2 loopt, het narijden van andere pony's kun je misschien veel van leren maar een dier door en door kennen en opleiden geeft voor een jonge ruiter een toegevoegde waarde.
spekenham schreef:Op die site staan niet alleen maar kleintjes. Nogmaals; Waarom zoek je geen pony die net zo veel talent heeft zónder gebreken?bigone schreef:Als je dochter goed kan rijden dan zou ik eerder voor zoiets als onderstaande pony gaan.
Dan is je dochter net vijftien en kan ze de Z met haar in, voordeel is dat de pony weer redelijk jong te koop komt en dan Z2 loopt, het narijden van andere pony's kun je misschien veel van leren maar een dier door en door kennen en opleiden geeft voor een jonge ruiter een toegevoegde waarde.
die pony is toch veels te klein 1.42 die gaat het het echt niet maken tussen al die grote d pony's
sallandval schreef:spekenham schreef:o jawel maar ik wil wel een goede pony, een pony met genoeg potentie, eten doen ze toch en lessen kosten toch duur dus dan maar op een pony die mij aanstaat.
helaas zijn vaak de prijzen zo hoog dat je bijna niet de kans krijgt een talentvolle pony te kopen, talent heeft deze pony in overvloed maar ja wel een gecompliceerd gedrag.
Uiteraard waarde naar kwaliteit dus snap ook wel dat deze pony anders toch wel die 25.000 waard was geweest en nu door dat gedrag misschien niet eens een schijntje.
sorry vergeet te quoten is bedoeld als reactie op rianne h
Ik vond het wel een goede vraag die gesteld werd: wat trekt je zo aan aan deze pony? Is puur het idee dat hij voor 25.000 te koop stond dan zoveel waard. Er zijn meer dan genoeg ponies met potentie, alleen krijgen de meeste ponies de kans niet omdat ze niet door professionals worden bereden.
Deze heeft nu juist bewezen dat hij dat potentieel míst, hij heeft alle kansen gehad en toch maakt hij het niet waar. Ook de beste afstamming, de beste bouw en de beste gangen garanderen beslist niet dat een paard het talent of potentieel heeft, aangezien een (belangrijk) onderdeel van succes ook de wíl om te presteren is.
Da's net zoals bij mensen, een gemiddeld intelligente leerling bomvol motivatie heeft meer kans de universiteit te halen dan een hoogbegaafde zonder motivatie.
En dan gaan we nog even helemaal niet uit van fysieke problemen, die uiteraard ook debet kunnen zijn aan het verzet.
Laten we eerlijk zijn; een top-pony op niveau gaat alleen voor top-prijs weg. Als een pony voor een recreatie prijsje weg gaat kun je er van uit gaan dat het ook niet meer dan een recreatie pony is.
Rianneke schreef:Sallandval ik ga geheel mee in jou post!
Persoonlijk zou ik niet snel aan zo'n pony beginnen. Maar goed ik sta niet in de schoenen van TS...
Mij verbaasd het dat het een toppony zou zijn en flink onder de prijs weg gaat terwijl hij dus al door profs is gereden... Je zou verwachten dat een prof alles uit zo'n talentvol dier kan halen en een beetje staakgedrag wel zou weg kunnen "poetsen"... Ik heb flinke vraagtekens bij zo'n pony!
Maar TS er zijn toch nog genoeg andere "talantvolle" pony's te koop waar ze geen 25000 voor vragen?
En wat is talentvol? Voor mij is talentvol een dier met fijne gangen en een goed karakter en dan hoeft ie niet eens heel spectaculair te lopen dat ie zijn voorbenen in zijn nek kan leggen om het zo maar te zeggen... Met goed rijden kun je een hele hoop uit een dier halen als ie een fijn karakter heeft!
spekenham schreef:bigone schreef:Als je dochter goed kan rijden dan zou ik eerder voor zoiets als onderstaande pony gaan.
die pony is toch veels te klein 1.42 die gaat het het echt niet maken tussen al die grote d pony's
XMaaiike schreef:spekenham schreef:dochter goed kan rijden dan zou ik eerder voor zoiets als onderstaande pony gaan.
[/quote]