Cap met kinbeschermer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelaine

Re: Cap met kinbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:22

Ts, Ook al rijd je geen wedstrijden, ook thuis in de bak kun je vallen en je kaak breken :o

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 21:38

Maar als het niet meer toegestaan is, waarom rijden ze er dan nog mee

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:40

Wie zijn ze? Want in de wijde omgeving hier heb ik het als zeker tien jaar niet meer gezien :n

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 22:17

Zie nog regelmatig met zo'n oudere cap rijden.

Lisanne2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:22

Dan moet je vooral zo'n cap aanschaffen als je dat persee wilt! (y)
Met alle gevolgen voor jezelf..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:03

Is het niet gewoon een relaccount? Dit kan een weldenkend mens toch niet menen? Denk dat we beter niet meer kunnen reageren.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:10

Ik vind het dom van TS. En nee...dat moet TS niet zelf weten. Maakt ze ook zelf haar kaak weer in orde als die gebroken is?
Koop gewoon een goed passende en goedgekeurde cap. Die zijn er niet voor niets. Er is keuze genoeg. Er zit er vast één die comfortabel zit.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:17

T maakt mij eigenlijk geen flikker uit met welke cap TS rijdt (sterker nog, of ze met cap rijdt). Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid... Zelf zou ik t niet doen, maargoed dat is mijn keuze.

Maar denk dat die mensen die er nu nog mee rijden, die cap al heel lang hebben. Ik heb namelijk ff gegoogled en kon t echt nergens meer vinden, zelfs als ik t in t engels typte. Op bol.com stond dat ze ook niet meer leverbaar zijn (zon los bandje was dat), dus denk dat ze gewoon echt niet meer verkocht worden TS. Zou je veel geluk moeten hebben en er 1 op bijvoorbeeld marktplaats moeten vinden. (Zou niet weten waarom je na al deze informatie in dit topic nog zo'n cap zou willen, maargoed als je dat zou willen, is dat natuurlijk je eigen keuze :)) )

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:46

paardje1983 schreef:
Zie nog regelmatig met zo'n oudere cap rijden.

Niet tijdens officiële wedstrijden en bij de betere maneges, want ze beschermen veel minder dan de nieuwere caps.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:54

Slachtoffer meld zich!
Nu 13 jaar later nog problemen met m'n kaak en een afgebroken kieswortel die er nog in zit.
Dank je wel "eerste veiligheidscap" gevallen en kaak fractuur.

Pas toevallig bij ons om de manege nog een jong kind een leencap gegeven omdat ze met kincupje in de les kwam.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 21:40

Dan zal ik het advies van jullie maar opvolgen en een nieuwe cap kopen. Sorry als het op een reltopic ging lijken. Was niet mijn bedoeling van.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 15:18

Verstandig besluit! gewoon alle caps die je in winkels hebt liggen passen, ik heb er ook een behoorlijke tijd over gedaan maar heb nu ook eindelijk een fijne cap gevonden die gewoon goed op mijn hoofd blijft zitten. Ik heb serieus wel zo'n 100 caps opgehad voor ik 1 vond die paste. Ook binnen hetzelfde model is de ene cap de ander niet, dus gewoon blijven passen.
Die oude caps die je nog vaak ziet, bedoel je dan niet de charles owen caps? die lijken namelijk op de ouderwetse cap. Succes!

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:11

Ik sluit me bij Ankie2011 aan, ze mag het toch ook zelf weten.
Tja, het is gewoon een risico die je neemt en net zoals in een auto rijden is ook een risico die je moet nemen als je rijd kan er van alles gebeuren.

Paardrijden is ook een uitdaging een grotere risico zelfs.
Ik ga hier dus niet over >:)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:20

Skittlez schreef:
Tja, het is gewoon een risico die je neemt en net zoals in een auto rijden is ook een risico die je moet nemen als je rijd kan er van alles gebeuren.

Natuurlijk mag ze het uiteindelijk zelf weten, er wordt hier alleen afgeraden om zo'n cap te kopen. Natuurlijk heeft autorijden ook risico's, maar als je in een auto rijdt dan moet je ook je gordel om, en zo'n beetje alle auto's van tegenwoordig hebben airbags. Aan bijna alles zit wel risico, maar je wilt het risico wel zo klein mogelijk houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:24

Skittlez schreef:

Waarom zou je een cap willen kopen die niet doet waar hij voor bedoeld is.

Ik koop een cap en draag een cap met het idee dat wanneer ik val, enige schade zoveel mogelijk kan beperken. Een kincupje maakt hooguit meer kapot dan nodig is. Bovendien zijn er geen veiligheidscaps die een kincupje hebben. Dus kan je er alleen een eikeldopje bij dragen. Een dopje van kunststof met een fluwelen stofje die het mooi doet lijken.
De huidige veiligheidscaps hebben een kunststoflaag gecombineerd met tempex. De combinatie van tempex en de kunststoflaag vertragen de klap die je hoofd uiteindelijk opvangt.

Als je goed begeleid wordt bij het passen van een cap, zul je ook horen dat je de sluiting van je cap niet strak vast moet zetten. Kort genoeg om te zorgen dat je cap niet door een windvlaag in je nek ligt, lang genoeg om geen druk op je keel of kaken te zetten. Een kincupje geeft druk op je kaakgewricht en bij een val kan je kaakgewricht verbrijzeld raken.

Dus waarom zou je iemand aan willen moedigen om niet-veilige cap kopen met een kincupje die meer ellende aanricht dan het voorkomt?

Ik ben blij dat ze beter heeft besloten!

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:26

Dat bedoel ik niet, ik bedoel dus dat als ze dat wou een risico neemt.
Maar ik sluit me wel aan bij Ankie2011, alles hebt een risico.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:30

Skittlez schreef:
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dus dat als ze dat wou een risico neemt.
Maar ik sluit me wel aan bij Ankie2011, alles hebt een risico.

*heeft

Natuurlijk heeft alles een risico.
Maar waarom zou je bij voorbaat het hogere risico uitkiezen, op het moment dat je de risico's probeert in te perken?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:44

RUI --> YRT