Paard en hond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:53

Leuk!
Hier is het wel hard trainen met hond & paard samen.. Mijn hond vond het paard maar een raar *ding* en wou aanvallen, dus ging er blaffend op af, bij de achterbenen! Waardoor mijn paard wel kan trappen..
Het gaat steeds beter, en hopelijk in de toekomst buitenritjes maken samen.

Hier de ontmoeting.
Afbeelding

en dit zijn ze nu.
Afbeelding

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:53

Wat is Ziggy al lekker wit aan het worden! (Hij heeft bij ons op stal gestaan in Nederland.)
Mijn paard is ook gek van mijn hond, alleen mijn hond niet zo van mijn paard..
Maar ik ken genoeg mensen die gaan buitenrijden met hun hond! Een goede puppy cursus is natuurlijk wel vereist haha. :))

nenaavdw

Re: Paard en hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:21

Ahhhh wat een leuke combi Meliswess!!
Je haf heeft wel wat weg van de haf die ik heb gereden haha.

Foundtheone wat leuk dat je Ziggy kent!!
Hij is idd al erg wit en krijgt steeds meer vliegen stippen.. Knap dier! Heb jij toevallig nog foto's waar hij op staat? Dan zou ik die graag willen hebben haha. Jammer dat je hond niet zo gek is op je paard.. Er is toch niets leukers dan een paard haha

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:23

nenaavdw schreef:
Ahhhh wat een leuke combi Meliswess!!
Je haf heeft wel wat weg van de haf die ik heb gereden haha.

Foundtheone wat leuk dat je Ziggy kent!!
Hij is idd al erg wit en krijgt steeds meer vliegen stippen.. Knap dier! Heb jij toevallig nog foto's waar hij op staat? Dan zou ik die graag willen hebben haha. Jammer dat je hond niet zo gek is op je paard.. Er is toch niets leukers dan een paard haha

Uhm, nee ik denk het niet! Maar ik heb nog een andere oud stalgenoot op FB, die heeft misschien er nog wel paar opstaan! Zal even voor je kijken. :)
Haha helaas.. Ik ben allang blij dat mijn paard honden leuk vindt i.p.v. eng!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:08

Ahhh super!!
Haha Zig vind gelukkig alles helemaal geweldig wat klein is en beweegt.. Geef hem een kind van 3 en zijn dag kan niet meer stuk haha

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:09

nenaavdw schreef:
Ahhh super!!
Haha Zig vind gelukkig alles helemaal geweldig wat klein is en beweegt.. Geef hem een kind van 3 en zijn dag kan niet meer stuk haha

Hahaha, gelukkig maar!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:52

Super leuk topic!

Mijn zus en ik zijn de trotse eigenaren van twee arabiertjes, Shamit 18jaar & Nadesh 8jaar, en onze Italiaanse doggie, Giolo bijna 4jaar. De paardjes waren via vorige eigenaren al aardig gewend aan honden, Giolo hebben we van pups af aan mee genomen naar stal.

Inmiddels gaat hij dagelijks mee naar stal, wekelijks mee op buitenrit over het strand en is de eerste 'Horse & Dog Trail' wedstrijd een feit.
Giolo is van pups tot nu aardig wat naar school geweest (puppy, basis, vervolg, behendigheid, jacht en doggydance cursussen gevolgd) waardoor hij onwijs goed op ons gericht is en in het algemeen netjes luistert. Overigens is het echt een type hondje dat ook héél graag voor jou wilt werken, of je nou op de grond staat of op je paard zit, wat het ook allemaal wel weer makkelijker maakt.

Inmiddels is hij volwassen en oplettend genoeg om overal op stal lost te lopen. Hij mag overal komen, zolang hij maar aan de kant gaat voor de paardjes en dit doet hij gelukkig goed. Met werken in de bak, longeert/loopt/springt hij zichzelf vaak de gehele tijd mee met het paard :D 2 Beweging gegeven voor de tijd van 1! +:)+

Hier wat foto's van mijn 3tal!

Lekker mee op buitenrit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Horse & Dog trail
Afbeelding

Nadesh wil nog wel eens achter hem aan gaan jagen en dit vinden ze beiden geweldig. Gelukkig is Giolo super snel en wendbaar, dus hoef ik me niet echt zorgen te maken :D
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:54

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:57

Mijn hond gaat vanaf begin af aan al mee naar stal

Soms voelt hij zich meer paard dan hond geloof ik :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:04

Ik heb zo geen foto's bij de hand, maar Kenny gaat altijd mee naar stal. En hij loopt ook altijd netjes mee op buitenrit (we hebben een pad waarbij je niet langs de weg hoeft, langs de weg aan de riem terwijl iemand op het paard zit hebben we eigenlijk nog niet echt gedaan). Maar dat gaat super! Je hebt er geen kind aan!

Alleen mijn paard haat honden, dus ik heb geoefend met snoep en ze is al minder moordlustig. Ik hou haar alleen wel altijd in de gaten, want ookal heeft ze nu niet meer de intentie om de hond te verpletteren, je weet het maar nooit ;) .

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:17

Bij ons gaat de Schotse collie altijd mee op rit! Erg leuk, paard en hij kunnen erg goed samen en zo raakt de collie ook mooi zijn energie kwijt! Rijd meestal mijn rondje langs het Kanaal als de hond mee gaat, gelukkig geeft de hond niks om fietsers, wandelaars of andere honden! Hij is erg gefocust op ons, wat hij ruikt en zolang hij mag rennen vind hij het prima!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:24

ik vertrouw onze hond niet met paarden, helaas. Het is wel een hele lieve brave hond hoor, doet geen vlieg kwaad, maar als een paard bv gaat draven in de wei dan speelt het jachtinstinct van mijn hond op en gaat ze er achteraan.
Ik ben bang dat ze (instinctief) in de benen bijt c.q. dat ze een klap van een paardenhoef krijgt.

Ze is tijdens het wandelen (de hond bedoel ik) wel eens onder het draad door gegaan en achter een Fries aan gehold, doodeng!

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:32

Wendy1978 ,die laatste foto!! Wat ontzettend lief!!!!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:35

Wij hebben paarden aan huis en ook een hond en de hond van mijn dochter komt ook dagelijks op bezoek. De honden gaan niet mee op buitenrit, maar ze lopen buiten op het terrein vrij rond. Gaat prima met de paarden (maar ligt er natuurlijk ook aan, honden moeten wel weten dat ze niet achter de paarden aan mogen rennen ed) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:47

Mijn hond gaat elke dag mee naar stal. Hij vermaakt zich daar altijd wel lekker los op het terrein.

Met rijden gaat hij 9 van de 10 keer mee. Waar het moet gaat hij vast naast me, en zodra het kan gaat hij los. Het voordeel wat ik heb is dat hij ook dagelijks naast de fiets zelfde principe ook eigenlijk. Dus met paardrijden heeft hij het snel opgepakt! Hij gaat zijn eigen weg maar houdt me in de gaten. Paarden zijn het ook gewend ondertussen ook die van mijn stalgenoten. Mijn stalgenoten geven ook aan het wel gezellig te vinden zo haha. Hij luistert super dat scheelt ook. De galop rent hij mee.

Toevallig is tijdje terug vastgelegd door een fotografe. Ergleuk! Heb er een topic van gemaakt maar weet niet hoe ik de link moet plaatsen?

Iig veel plezier met je paardje en hond. Lekker de tijd nemen om te laten wennen.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:57

mirka1994 schreef:
Mijn hond gaat elke dag mee naar stal. Hij vermaakt zich daar altijd wel lekker los op het terrein.

Met rijden gaat hij 9 van de 10 keer mee. Waar het moet gaat hij vast naast me, en zodra het kan gaat hij los. Het voordeel wat ik heb is dat hij ook dagelijks naast de fiets zelfde principe ook eigenlijk. Dus met paardrijden heeft hij het snel opgepakt! Hij gaat zijn eigen weg maar houdt me in de gaten. Paarden zijn het ook gewend ondertussen ook die van mijn stalgenoten. Mijn stalgenoten geven ook aan het wel gezellig te vinden zo haha. Hij luistert super dat scheelt ook. De galop rent hij mee.

Toevallig is tijdje terug vastgelegd door een fotografe. Ergleuk! Heb er een topic van gemaakt maar weet niet hoe ik de link moet plaatsen?

Iig veel plezier met je paardje en hond. Lekker de tijd nemen om te laten wennen.

Ik keek net even in je profiel, zag al wat foto's:) hele leuke hond heb je.
Je kan gewoon naar je topic gaan en de www link kopiëren en hier plakken ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:01

Mijn hondje (kruising) gaat ook best vaak mee naar stal.
Mijn pony kan prima met honden, zolang ze haar niet in de weg lopen. Mijn hondje heeft groot respect voor die grote 'mega honden' (pony dus) dus die komt gelukkig ook niet te dichtbij.
Hondje mag van mij niet achter de paarden lopen, maar voor mij uit.
Verder gedogen ze elkaar gewoon :P
Mijn hond houdt trouwens ook enorm van paardenpoep en dit heeft heel wat strenge woorden gekost om dit eruit te krijgen.
Hond gaat ook wel mee op buitenritten en vindt het dan vooral schitterend als het hard gaat en zij hard mee kan rennen. Wel op gepaste afstand.
Afbeelding

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:26

Leuk om de diversiteit in rassen en kruisingen te zien die mee gaan naar de paarden. als Cissy weer is mee gaat zal ik is proberen een foto te maken.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:32

Annelove16x schreef:
mirka1994 schreef:

Ik keek net even in je profiel, zag al wat foto's:) hele leuke hond heb je.
Je kan gewoon naar je topic gaan en de www link kopiëren en hier plakken ;)

Dank je wel!

Bij deze: [BB-ITP] Mooie shoot met mijn 2 beste maatjes (L)

Ik zie hier trouwens ook hele leuke en schattige foto's voorbij komen van paarden met honden :-)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:35

Wij hebben twee honden, maar eentje kan niet los en dat is wat lastig als je ook een paard vast hebt. :P
De oudste hond neem ik weleens mee en dan ga ik samen met paard en hond wandelen. Rijden nog nooit geprobeerd.

Afbeelding

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:39

Mijn bouvier gaat mee op elke rit zo'n beetje. Loopt uiteraard los en kan op commando voor en achter het paard lopen. Voor is handig als ponylief spoken ziet en achter is handig als je een sprint trekt.

Ze kijken uit voor elkaar, maar zijn niet gek op elkaar.
Pony durft op het moment niet zonder hond het bos. Hond heeft verlatingsangst dus blijft netjes bij.

Merk soms wel dat hond door heeft dat ik hem niet kan afstraffen als ik op het paard zit. Hij luistert dan iets minder naar 'hier' maar dat los ik op door een sprintje te trekken. Komt hij vanzelf mee. :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 22:37

Pelryo dat is een mooie oplossing voor het "niet luisteren". Het verstoppertje spelen deden wij ook met onze honden als ze te ver weg renden.. Dan waren ze ineens de baas kwijt haha.

En wat heerlijk hoeveel verschillende rassen, mixen en maten honden er goed met de paarden mee gaan!

Ik kan niet wachten op meer avonturen, foto's en verhalen haha

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:49

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7646_n.jpg

dit is normaliter mijn uitzicht :D echt genieten zo.

mijn hond heeft bedacht dat het makkelijker is om tegen mijn been aan te staan en even mijn hand aan te raken als hij onzeker word. Pony is het er nog niet mee eens maar goed haha.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:02

mijn inmiddels overleden hondje met m'n ponybeestje!
waren altijd super lief samen!
dit is 2 maanden voor dat we hem hebben laten inslapen

Afbeelding

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:33

Wat een mooie foto,mijn hond,Duitse Dog gaat altijd mee naar stal en liep in het begin als een veulentje naast mijn paard,die vond dit minder leuk,ze stond op een gegeven moment op zijn teen en toen zij haar been weer optilde en hij loskwam rende hij geschrokken weg,tegen een schrikdraad aan,behoorlijk trauma dus blijft hij nu redelijk uit haar buurt.(teen was gelukkig nog heel)
Vanwege een hele drukke weg waar wij langs moeten om bij het bos te komen is hij nog niet meegeweest op een buitenrit.