Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Re: Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 19:59

Zondag en gisteren heb ik geen PM gezien in de weiland. Vanavond sprak ik een andere eigenaresse van een pony en die vertelde mij dat er vanmiddag weer 4 PM's in de weiland waren en deze keer met een halster touw om een van de shetjes te pakken.

Helaas werden de PM's weer we gestuurd en werden bang gemaakt door de eigenaresse dat mijn tinker wel eens hun uit de weiland kan zetten! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met de PM's.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:07

niks zieligs aan ik zou ook even stoom af moeten plazen op ze nadat ik zoiets had gehoort.
ja ik ben ook een VERZORGER en nee GEEN PM dat klinkt voor mij als een belediging, voor ik iets doe met pony lief vraag ik als het niet al eerder gedaan is of het wel mag/kan. En als ik bijv. een poosje even met martingaal zou gaan rijden wat ik ook een poosje deed. eerst allemaal bespreken en goed overleggen

de heilige dingen die verzorgers moeten weten zijn ;
de regels
bespreek dingen met de eigenaar -tog wel bijna de allerbelangrijkste na regel kennen-
niet zomaar iedereen op de pony zetten
geen gekke dingen doen vooral al je alleen bent

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:22

Vandaag was het weer raak en hoe ! Toen ik mijn tinkers ging voeren rond een uur of 5 in de middag waren er weer 4 PM bij de pony's , waarvan 2 PM in het voor weitje waren en eentje nog in de paddock. Het leek wel of er eentje op de uit kijk stond , want toen ze mij zagen aan komen lopen toen wisten ze niet hoe snel ze uit de paddock moesten komen. Normaal voer ik mijn tinkers rond een 19:00 uur , omdat mijn oudste zoontje op woensdag en vrijdag eerder thuis voer ik die 2 dagen eerder.

Mijn tinkers stonden net achter de paddock , de poort was niet dicht en 2 pony's die bij mijn tinkers stonden vlogen naar de weiland. Een shetje was in de voor weitje gezet en kon dus niet weg , die hadden ze nog vast met een halster touw om zijn nek. Een buur PM wist niet hoe snel ze uit de paddock vandaan moesten komen en de andere 2 ( weer 2 nieuwe ) die in het voor weitje bezig waren bleven staan met de shetje in de hand .

Ik was het nu zo zat dat ik kwaad werd op de PM, vroeg weer aan hun welke pony er van hun was. Een nieuwe PM met een grote smoel zei heel vrolijk deze die ze bij hadden !! Weet jij dat zeker vroeg ik toen aan haar ? Nou ik denk toch van niet. Zei ook dat ik het sh*t beu bent met de PM en stuurde ze weg van de pony's.

De 2 die bij de shetje stonden wilde weg lopen en de shetje laten staan , moet dat shetje niet terug gezet worden bij de rest ? Dat wilde ze eerst niet doen , maar zei dat het toch moest. Ze moesten met die shetje langs mij , ze hadden de shetje in de paddock gedaan waar mijn tinkers stonden te eten. Zei nog dat ze de shetje achter de poort van de paddock moesten zetten , dat konden ze niet dus ik heb de shetje maar uit de paddock gezet.

De 2 buur PM die waren onder tussen al gevlogen , en ik heb die andere 2 eens goed toe gesproken . Eentje had er een grote smol op staan want toen ze toen ze weg fietste en riep je bent mijn moeder niet. Ik zei gelukkig niet , want anders liet ik je toch alle hoeken van de weiland zien als je niet luistert !

Onder het voeren was ik naar de weiland beheerder gegaan en heb daar ook lopen klagen ! Hij had ze ook al gezien en had mij ook gezien dat ik ze weg stuurde. Het word steeds gekker met die PM en er moet het eens van komen dat een van de pony's door de draait heen gaat. En wat dan ? Dan zit de eigenaar van de pony met een grote rekening van de DA !

Ik weet het niet hoe we de PM uit de weiland kunnen houden ? Of kan ik ( en de andere eigenaren ) de weiland beheerder erop aan spreken mocht er iets erg gebeuren van een van de pony's dat hij dan daar voor verantwoordelijk is ? Omdat hij de weiland beheerder is?

Weet iemand nog iets om dit te stoppen van de PM ? Dan hoor ik het graag !

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:27

Jij bent wel aardig vind ik, mijn pony's mochten ze echt niet meer aanraken als ze dit deden.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:29

Het zijn kinderen tussen de 8 en 11 jaar , er is een eigenaresse bij die ze wel de lijf gaat. Dat moet dus ook niet. Ik heb ze vandaag gelijk weg gestuurd en ik was erg -:(- !

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:30

Ik lees nu pas dit bovenste bericht haha. Tegen pennymeisjes kun je denk ik niet heel veel doen. Ik zou een bordje bij het hek neerhangen, dat het duidelijk word dat ze weg moeten blijven. Desnoods dat er nu camerabewaking is of zo, al is het maar zodat ze 'bang' worden. Heeft de eigenaar van het weiland zicht op het weiland?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:35

Dat krijg je dus als je het eerst op een zachte manier probeert, je moet dat crapuul gewoon flink van de eerste keer laten schrikken ~~}>

Nee TS, als je ze de volgende keer ziet zou ik gewoon naar hun ouders vragen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:35

De weiland beheerder woont recht tegen over de weiland en ziet wat er gebeurt op de weiland en die stuurt ze ook weg . Helaas soms ook niet ! Heb ook tegen hem gezegd dat ik het beu ben !

Ik zit ook al aan een bordje te denken en daar op de hek te plaatsen.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:36

ik ben een echt penny meisje := met penny dromen en al
maar ongevraagd een weiland inlopen heb ik nooit gedaan?
als ze dat zouden filkken.... ~~}>
misschien moet je een bordje ophangen let op pony lust mensenvlees ofso
Als ras echt penny meisje lees je alle paarden boekjes uit toch?
dan hoor je te weten dat dit niet kan?
gelukkig zit er verschil in penny meisjes en heb je ook gewoon de echte paarden liefhebbers :)
Laatst bijgewerkt door Hannah op 18-04-14 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:36

Ik weet er 2 te wonen en morgen krijgen die ouders een bezoekje van mij en vertel ze duidelijk dat ik ze niet meer bij de pony's wil zien.

Aaien mogen ze dan wel voor de hek blijven staan !

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:41

Hannah338 schreef:
ik ben een echt penny meisje := met penny dromen en al
maar ongevraagd een weiland inlopen heb ik nooit gedaan?
als ze dat zouden filkken.... ~~}>
misschien moet je een bordje ophangen let op pony lust mensenvlees ofso
Als ras echt penny meisje lees je alle paarden boekjes uit toch?
dan hoor je te weten dat dit niet kan?
gelukkig zit er verschil in penny meisjes en heb je ook gewoon de echte paarden liefhebbers :)

Zoals ik al eens eerder zei er zijn goede PM bij ! Maar deze zijn hardleers ! Of zo doof als een kwartel ! :D

Een goede tekst dat is wel grappig ! Wie weten er nog meer ?? :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:45

Waarom zeg je niet dat je met die ouders gaat praten, misschien dat ze daar gevoelig voor zijn?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:48

Ga dat morgen doen , sta daar gewoon aan de deur ! Kijken wat ze dan doen !

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:49

Staat er geen stroom om de wei?
Misschien bordje met: eerst draadje aanraken voor je de wei op gaat. :=

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:54

Nee helaas staat er geen stroom op ! Die is ook wel goed ! :D

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:05

Ik volg even, ben benieuwd hoe het afloopt.
Ik kan me hier echt niks bij voorstellen. Ik ben zelf lf ook echt een pennymeisje (geweest). Uren voor het hek van de dierenweide gestaan om paardjes te aaien. Maar nooit echt over het hek heen geklommen. Ik dacht er wel altijd overna. Maar het leek me niet zo slim het echt te doen..

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:08

Goh, ik zou er zeker geen gras over laten groeien en meteen met de ouders gaan praten.
Ik zou als ik ze zag de meisjes ook meteen aanspreken en hun naam en adres vragen, neen eisen, want ze hebben echt niks in de weide te zoeken.
Daarna naar de ouders en de zaak even uitleggen.
Ze doen echt wel gevaarlijke dingen, niet alleen voor de pony's, maar ook voor hun zelf.
Wat als een pony door het hek gaat in volle vlucht ? Gaan de ouders dan de kosten van de DA vergoeden ?
Wat als er straks eentje in volle paniek (opjagen is niet niks) dwars over zo'n PM heen raast ?
Wie is er dan verantwoordelijk ?
Juist ja, dan komen de ouders klagen bij de weide beheerder en de eigenaar van de betreffende pony.
Loslopende kinderen ... ik vind het niet kunnen :D

Hier ook al eens last gehad van een meisje, nog jong ding van 9 jaar.
Ze ging in de weide (we hadden toen enkel shetjes, maar daar liep een dekhengstje bij die niet met zich liet zeulen) met een touwtje dat ze hier of daar gevonden had.
Ze probeerde om een shetje te pakken en het touw om te doen, maar ze liet zich niet pakken.
Dus ik meteen de weide in, toen ik het zag en naar het meisje toe.
Ze wist niet hoe snel ze weer onder het draad door moest schieten, waarbij ze met haar schouder het schrikdraad (flinke patat erop) raakte en begon te huilen.
Ik heb haar toen ook erop gewezen dat het absoluut niet kon wat ze deed.
Dat ik liever had gezien dat ze was komen aanbellen en gevraagd had om met de pony's bezig te zijn en dat ik met haar mee wou tot bij haar ouders omdat ik erg boos was.
Daar heb ik mijn uitleg nog eens gedaan, ook dat het hengstje flink vervelend kon zijn als er een merrie hengstig was en dat het dan best link was voor zo'n kleine meid om door het weiland te dwalen.
Meisje was erg onder de indruk en huilde de hele tijd, moeder was ook niet mals voor haar.
Als ze het netjes kwam vragen, zou ik het nog eens overleggen heb ik haar gezegd...
Een jaar later stond ze aan de voordeur en is ze hier (na overleg met haar ouders) mogen komen helpen.
Ze is 4 jaar blijven komen.
Zo kan het dus ook aflopen met een PM.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:14

Bij kinderen onder de 14 jaar is de eigenaar verantwoordelijk als zijn/haar paard zo'n kind verwond. Ik had al lang die kinderen door de politie thuis laten brengen. Lief zijn werkt niet, boos worden ook niet echt, indruk maken op zowel kind als ouders wil nog wel eens werken.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:19

Goede PM komen ook bij ons en vragen netjes dat ze de pony's mogen aaien of iets mogen geven en die netjes voor de hek blijven staan !

Deze zijn erg hardleers en waar ik een beetje voor vrees dat er iets goed mis ga met een van de PM die een klap krijgt van een pony of dat er hun over hoop worden gelopen door de pony's en het ergste dat een van de pony's door de draad heen gaat !

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:25

Dat bedoel ik maar ...
Daarom zou ik dringend naar de ouders gaan en eens deftig met hun praten en ook te wijzen op de gevaren die hun kinderen veroorzaken.
Zou er even bij vermelden dat je geen zin hebt om straks een verlamd of dood kind uit de weide te halen, misschien dat het dan wel aankomt dat ze hun kinderen in het oog moeten houden.
Wel grof, maar als het licht dan gaat branden ...

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:25

De weiland ligt achter de politie bureau !

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:30

Jeetje, wat kunnen die kinderen dom zijn 8)7
Ze zullen de penny wel lezen, daar gebeuren deze dingen ook in de strips :')

Toen ik die leeftijd had (En nog wel heb :+ ) haalde ik het absoluut niet in mijn hoofd dat te doen, sterker nog, ik durf(de) amper te vragen of ik mocht helpen/verzorgen bij een pony.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:31

jansje73 schreef:
De weiland ligt achter de politie bureau !

Wandel daar eens naar binnen, je weet nooit wat ze voor je kunnen doen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ze komen immers zonder toestemming op het terrein.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:37

prugelpiet schreef:
Jeetje, wat kunnen die kinderen dom zijn 8)7
Ze zullen de penny wel lezen, daar gebeuren deze dingen ook in de strips :')

Toen ik die leeftijd had (En nog wel heb :+ ) haalde ik het absoluut niet in mijn hoofd dat te doen, sterker nog, ik durf(de) amper te vragen of ik mocht helpen/verzorgen bij een pony.

Als ze doof zijn vraag ik me wel af dat ze kunnen lezen ! Een goede strips doet veel ! Was daar ook al aan het denken, alleen kan ik niet mooi tekenen !

Mischien hier een Bokker ??

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:44