Nee, volgens mij bedoelt TS wel degelijk haar man.
TS, ik denk dat het handig is als je een paar dingen opheldert zodat er hier misschien mensen je advies kunnen geven (als je dat wilt?). Is het paard inderdaad van jou of verzorg je 'm voor iemand anders? En waarom wil je man dat jij deze dame lesgeeft op dit paard? Is ze een bekende van jullie?
Anoniem
Geplaatst: 08-04-14 14:00
Als jij het niet wilt hebben, dan verbied je het toch? Het is immers jouw paard, als jij vindt dat het beste is om die ruiter er niet op te laten rijden, dan doe je dat toch? Ook al móét het van je man, laat hem dan maar lekker kletsen, mag die zelf maar een paard kopen en die laten verpesten door die ruiter
Als ze geen ervaring heeft en véél te zwaar is, is het ook niet goed voor je paard, kan ze je hele paard gaan lopen verpesten Het advies is ook zo, dat als je overgewicht hebt, dat je beter niet op paardrijden kunt gaan, omdat je anders het paard zijn rug belast.
Ik vind het maar een onduidelijke topic en als ik eerlijk ben ook niet zo aardig overkomen Als ik die persoon was en dit terug zou lezen zou ik niet zo blij zijn Daarnaast kan je toch op een vriendelijke manier tegen de desbetreffende persoon zeggen waar je mee zit? Mag ik vragen hoe oud je bent? En ik vraag me af of je haar uberhaubt al gezien hebt voor ze kwam rijden (dan zie je toch dat iemand al wat zwaarder is?) Kan je niet met je man erover hebben dat alles wat schadelijk voor het paard is?
Als ze niet in het zadel past kan ze niet goed zitten en zit ze het paard in de weg. Ik zou het vooral daarop houden.. Is iets minder cru dan je bent te zwaar.
Ik zou zeggen dat het jouw paard is en dat je er zelf over mag bepalen wat je doet Want het is niet haar paard En dat het niet goed is voor jouw paard d'r rug
Zelf zou ik zeggen dat je niet echt een toekomst zit met haar en jou paard. Je kan bijvoorbeeld iets zeggen van: Ik zie dat jullie niet echt een klik hebben of Ik denk dat je niet gevorderd genoeg bent en je mij niet kan helpen het paard te verbeteren.
jansje73
Geplaatst: 10-04-14 15:49
Geen duidelijke verhaal is het ! Als ik haar goed begrijp is haar paard de enige paard waar op gereden kan worden en alle andere paarden zijn jaarlingen.
Vreemd dat het van haar man wel moet ! Nou dat zet bij mij wel vraagtekens bij haar man !
betadine
Geplaatst: 10-04-14 16:25
Dit is het tweede topic dat ik van je lees TS en waar ik ook meteen zoiets had van huh ? Je emoties nemen een loopje met je en dat is duidelijk te zien aan je manier van schrijven. Dat is dus niet in al je posts zo. Als jouw man het thuis voor het zeggen heeft en ook over je paarden beslist dan ga je hier weinig aan kunnen doen. Uit wat ik heb begrepen is jouw arabier een recreatiepaard toch ? Dan kan het toch niet zo veel kwaad dat er af en toe een beginner mee rijdt ? Fin mijn paard loopt al tamelijk wat dressuuroefeningen en mijn vriend die beginner is mag er ook soms mee rijden (onder mijn toezicht dan). Mijn merrie weet dan heel goed dat ze bijna niets anders moet doen dan braaf stappen. Haar gewicht dat is dan weer een ander verhaal als ze echt te zwaar weegt dan is dat voor het paard zijn rug niet gezond, maar als jij niet normaal met je man kunt communiceren jah, dat kunnen wij hier niet in uw plaats doen.
AvWShots
Geplaatst: 10-04-14 21:33
TS kwakt een onduidelijk verhaal neer en reageert verder niet meer.
Zwartje07
Geplaatst: 11-04-14 08:40
Ik weet niet of TS nog gaat reageren maar goed ik heb wel 1 tip en dat is als je er niets aan kan veranderen dat diegene op jouw paard rijd is het beste wat je kan doen zo iemand leren rijden. Maakt het voor het paard in ieder geval al wat prettiger.
Graag eerst een duidelijker verhaal neerzetten, dan pas kunnen er nuttige antwoorden gegeven worden. Net als sommige anderen begrijp ik niet wat er nu precies aan de hand is.
Helemaal gelijk, snap er niks van
Cowgirl
Geplaatst: 22-04-14 18:12
AvWShots schreef:
TS kwakt een onduidelijk verhaal neer en reageert verder niet meer.
dus gewoon nep. Als je je zo door je vent laat inpakken......
Aii ik zou toch maar doorzetten TS. Een te zwaar iemand op je paard is sowieso al schadelijk, maar als het paard zijn rug ook niet goed gebruikt (omdat het meisje slecht zit en slecht rijd) dan is het al helemaal schadelijk.
Jazzythecorg
Geplaatst: 22-04-14 18:24
Sorry ts maar kan er echt geen touw aan vastknopen?? Je verhaal is niet te begrijpen. Misschien even wat duidelijker opschrijven
Laat je je dat gevallen? Zeg de meid anders dat ze niet meer mag rijden, als het echt niet werkt en ze door blijft rijden wees je maar grof en zeg je dat ze te dik is.
Niks tegen dikke mensen, maar als ik zeg eraf is het eraf, ook al is het paard niet eens van mij, ik hoef geen groot gewicht op mijn (rij)paarden.
xjjuliaax
Geplaatst: 24-04-14 16:28
Ik zou haar helemaal niet zonder zadel laten rijden. Bitloos zou wel kunnen maar zonder zadel ? nee.
Als ze nu al in het zadel bonkt kan ze dus niet goed zitten en krijgt het paard alleen maar meer last van zn rug als je dr zonder zadel laat rijden.
Ik snap niet waarom ze op je paardje moet rijden ..
Pandameisje
Geplaatst: 24-04-14 16:35
ik zeg zet haar gewoon niet op het paard of zeg ga eerst op krukje leren zitten als je goed zit dan kan je pas er op
Als het jouw paard is, ben jij in mijn ogen ook degene die beslist wat er met JOUW paard gebeurt. Makkelijk zat.
Wat is trouwens de reden dat je het probleem eerst thuis aankaart & niet rechtstreeks naar het meisje?
Elles
Geplaatst: 26-04-14 17:59
Nicky84 schreef:
Ts reageert niet meer??
TS reageert al twee weken niet meer. Daarom heeft het weinig nut meer om hier nog op te reageren. Hier een slotje, zodat er ruimte komt voor een vraag van een TS die wél om antwoorden verlegen zit.