Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Skittlez schreef:Neehoor minimaal een ambulance? Eigenlijk helemaal niet meer. Ik kom er elke week. daarbij vaak elke dag. En ik heb geen commentaar op de groene heuvel want het is zeer goed (vind ik) dit gaat niet om "Alle" paarden he. Alleen dropshot. Dusja
Ik zou je aanraden om rustig rond te kijken naar een andere manege, TS. Vinden je ouders waarschijnlijk ook leuk want de GH is er niet goedkoper op geworden
Faciliteiten zijn namelijk wel dik in orde. Skittlez schreef:Neehoor minimaal een ambulance? Eigenlijk helemaal niet meer. Ik kom er elke week. daarbij vaak elke dag. En ik heb geen commentaar op de groene heuvel want het is zeer goed (vind ik) dit gaat niet om "Alle" paarden he. Alleen dropshot. Dusja
Absoluut niet vervelend of aanvallend bedoelt hoor!
Liekess schreef:Skittlez schreef:Neehoor minimaal een ambulance? Eigenlijk helemaal niet meer. Ik kom er elke week. daarbij vaak elke dag. En ik heb geen commentaar op de groene heuvel want het is zeer goed (vind ik) dit gaat niet om "Alle" paarden he. Alleen dropshot. Dusja
Toen ik 11 was vond ik het ook goedAbsoluut niet vervelend of aanvallend bedoelt hoor!
![]()
Maar als je 11 bent heb je waarschijnlijk nog niet veel anders gezien dan de manege en heb je geen objectief beeld van hoe je paarden houdt op een gezonde manier. Pas toen ik ouder was kwam ik erachter dat het helemaal niet normaal is dat paarden allerlei gedragsproblemen hebben, en dat je bijvoorbeeld een paard niet 'aan de teugel' rijdt door 'kneden' zoals ze het daar noemen.
ponypret123 schreef:Wij hebben ook een paar "uberdrukke" pony's, als je het echt niet wilt niet doen. Maar ze bestaan, ik probeer het altijd en meestal zijn ze wel lief. Maar niks doen wat je niet wilt
maar sommige reacties vind ik wel beetje overdreven, kijk een pony als dropshot oke dat gaat wel ver maar op een manege staat heus niet alleen maar lieffies, en het is vooral niet "rondhobbelen"
veel succes, en doe niks waar je je niet goed bij voelt. En is er een reden waarom dropshot zo doet? Is er iemand die hem het af kan leren
xx ponypret123
Maar er wordt niet naar oorzaken gekeken, er wordt naar symptoombestrijding gekeken. Liekess schreef:Skittlez schreef:Neehoor minimaal een ambulance? Eigenlijk helemaal niet meer. Ik kom er elke week. daarbij vaak elke dag. En ik heb geen commentaar op de groene heuvel want het is zeer goed (vind ik) dit gaat niet om "Alle" paarden he. Alleen dropshot. Dusja
Toen ik 11 was vond ik het ook goedAbsoluut niet vervelend of aanvallend bedoelt hoor!
![]()
Maar als je 11 bent heb je waarschijnlijk nog niet veel anders gezien dan de manege en heb je geen objectief beeld van hoe je paarden houdt op een gezonde manier. Pas toen ik ouder was kwam ik erachter dat het helemaal niet normaal is dat paarden allerlei gedragsproblemen hebben, en dat je bijvoorbeeld een paard niet 'aan de teugel' rijdt door 'kneden' zoals ze het daar noemen.

Skittlez schreef:hoi!
elke woensdag moet ik rijden bij manege de Groene heuvel in santpoort (velsen-zuid)
vorige week moest ik op een zwarte fell pony dropshot van 1.42 hoog. misschien wat hoger.
maar toen ik het al hoorde kreeg ik rillingen over mijn lijf.
want 1 les daarvoor zat er een meisje op dropshot en ging in galop door de bak.
in de bak wou hij niet dat ik opstapte. hij mag ook niet bij andere paarden in de buurt komen want dan gaat ze bazig doen
het ging allemaal goed todat hij in galop door de bak raasde.
hebt iemand tips?!
Liekess schreef:aeolusnr1 schreef:Tja nu ineens gaan roepen dat dit de schuld van de manege is ????? ik ben het daar zeer zeker niet mee eens.
Paardrijden is gevaarlijk, punt uit, als je een gevaarlijke sport wil doen ok ik doe het zelf ook, maar dan moet je dus er leren mee om te gaan, en zeer zeker een deel toch ook een beetje lef hebben.
Er zijn idd te veel ruiters die denken dat paarden alleen maar lief zijn, en die liever enkel paarden rijden die amper vooruit te branden zijn, dit zijn geen paarden meer hé, wees een beetje eerlijk naar jezelf toe dan.
Maar idd als de stap te groot is, er over praten met de instructie en dan idd een makkelijker paard rijden, maar doel is wel ooit ook dat moet ik kunnen rijden.
Als je de manege zou kennen zou het er zeker mee eens zijn dat het wel de schuld van de manege zelf is..![]()
Paarden daar komen nooit buiten, slecht passende zadels, en waar een ander gelijk de conclusie zou trekken dat het paard nagekeken moet worden door DA zeggen ze op de Groene Heuvel dat 'ie gewoon een paar klappen moet hebben. Geen wonder dat die paarden daar stuk voor stuk gestoord zijn (en dat is geen overdrijving, ze hebben serieus allemaal wel 'iets')