Asiel paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:56

Equita schreef:
In België heb je in Laarne The Old Horses Lodge. Op hun website staat best veel informatie

klopt helemaal en staan ook erg leuke en bruikbaren paardjes tussen alleen die doen de paarden niet naar nederland plaatsen!

BMHP

Re: Asiel paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:00

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:57

the old horses lodge daar wil ik wel meer over wetten.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:07

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:08

@henst,dan bekijk je toch gewoon hun website?

persoonlijk zou ik nooit een paard adopteren voor bedragen van 500+ euro.

voor die prijs kan je ook in de winter kneusjes zat vinden die dringend een nieuwe plek zoeken.
dan ben je tenminste nog baas van je eigen paard.

ook lang gedacht om eentje te adopteren,maar zelfs voor bv een gezelschapsshet betaal je vaak al 200 euro adoptie.
voor die prijs staat internet vol in de winter.

ik vind zoiets altijd wat dubbel.

tuurlijk kosten de dieren hun ook geld,maar als ze zo 500 euro adoptie vragen,blijven die paarden vaak maanden staan.elke maand kost een paard ook handen vol geld in de winter.
dus waarom dan niet zorgen dat ze vlugger een plekje vinden,adoptieprijs naar beneden en een stuk meer kandidaten lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:20

Ik denk dat het van plaats tot plaats afhangt wat ze vragen en wat voor eisen ze stellen.
Ik heb er eentje van mij ook geadopteerd en daar vroegen ze ook een bedrag voor (geen 500 euro overigens ;) ) en toen ik aangaf dat ik liever dingen als zakken voer & hooi etc. wilde kopen voor de paarden die ze nog hadden staan vonden ze dat een super idee. Vond ik zelf ook fijner dan gewoon het geld geven (wat ook aan de paarden besteed zou worden, ben ik zeker van, maar gewoon het idee).

Deze opvang is er wel mee gestopt volgens mij, in de zin dat ze nog wel paarden hebben maar die blijven gewoon bij hen. Iets met teveel mensen die achteraf toch niet goed voor het paard zorgden, paarden die constant teruggehaald moesten worden, volgens mij zelfs paarden die zijn gestorven doordat de eigenaars zich niet aan de afspraken hielden. Op een bepaald moment zagen ze het niet meer zitten, iedereen wil "paarden redden" totdat puntje bij paaltje komt, en dan is zo'n grasmaaier toch te duur voor hetgeen je ervan terug krijgt .. ofzo ...

Wel jammer, want het idee is super en veel paarden verdienen een tweede (derde, vierde, ...) kans, maar het moet ook beetje leuk blijven natuurlijk.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:23

ik denk dat dat bij voor paardenopvangs een probleem is.
vooral in de winter,keren paarden dan terug,maar de opvang zit vaak stokvol,waar steek je dan plots die paarden die terugkeren?

niet simpel allemaal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:33

Het is op zich natuurlijk niet de bedoeling dat de paarden terugkeren ;)
Maarja, als mensen op voorhand niet nadenken dat zo'n paard vaak (medische) bagage heeft en je er niet altijd mee kan doen wat je wil dan wordt het wel moeilijk natuurlijk... Kan je dat nog zo vaak zeggen als je wil, als ze zeggen dat het allemaal ok is maar achteraf blijkt dat toch niet .. lijkt me zeer frustrerend, en de paarden help je er ook niet mee.

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:00

Ik zou geen paard adopteren maar er vrijwilliger en meter worden.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:19

Je hebt ook nog paard zoekt baas. Ze werken ongeveer hetzelfde als een katten- of hondenasiel. Het paard blijft officieel eigendom van de stichting en je moet een vergoeding betalen voor de kosten die ze maken zodat ze in de toekomst meer paarden kunnen redden.
https://www.paardzoektbaas.nl/

Miss_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:52

@Henst: Ik heb zelf een pony geadopteerd bij the old horses lodge :) Heb ik niks voor moeten betalen. Wel zijn ze pony zelf komen brengen, omdat ze wouden controleren of hij echt terecht kwam waar ik zei. En of alles voldeed aan de afspraken.

Voor meer info mag je me wel pb'en :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:56

iza_things schreef:
Je hebt ook nog paard zoekt baas. Ze werken ongeveer hetzelfde als een katten- of hondenasiel. Het paard blijft officieel eigendom van de stichting en je moet een vergoeding betalen voor de kosten die ze maken zodat ze in de toekomst meer paarden kunnen redden.
https://www.paardzoektbaas.nl/

Wij hebben hier ook een paard vandaan! :) Je mag er mee op wedstrijd, je mag er alleen niet mee fokken/verkopen.

Afbeelding