paarden probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:31

Cassidy schreef:
Dus je hebt vaker geboden? Je bent wel erg hardnekkig zeg. Ook een bod van de helft van de vraagprijs, ook al is hij 1000 Euro hoger dan het vorige bod, zou ik als verkoper niet serieus nemen. Handelaren gaan namelijk ook zo te werk. En ik kan me ook voorstellen dat een verkoper op een zondag andere dingen te doen heeft dan onzinbiedingen te verwijderen.

heb vrijdag al geboden

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:32

Rustig doorgaan met zoeken en sparen. En het perfecte paard bestaat alleen in je dromen.

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:34

Inderdaad!
jasz schreef:
Nou ja, ik vind dat je altijd kan proberen een lager bod te doen. Als ze dat veel te weinig vinden, dan is dat heel jammer en kan je lekker verder gaan kijken. Maar misschien heb je mazzel en valt er nog over te praten met de eigenaars.
Wat je alleen wel moet doen is overleggen met je ouders, als zij betalen dan zullen ze het ook eens moeten zijn met je bod.
en als je snel wil weten of de eigenaars het met je eens zijn of niet, dan zou ik gewoon even bellen. eerst overleggen met je ouders en dan bellen, of misschien je ouders laten bellen, aangezien zij degene zijn die moeten betalen. :)

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:34

Dorientjee schreef:
Volgens mij kun je het tenminste proberen.
Nooit geschoten is altijd mis ;)
Ik wil ook graag een eigen paard maar mn ouders vinden me te onverantwoordelijk

:j ja ik mocht heel lang ook geen paard omdat ze dat ook vonden maar nu ben ik wat ouder en mag het :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:36

Bunnyloverxx schreef:
Dorientjee schreef:
Volgens mij kun je het tenminste proberen.

:j ja ik mocht heel lang ook geen paard omdat ze dat ook vonden maar nu ben ik wat ouder en mag het :)

Dan hoop ik voor je dat ze niet achter deze actie komen want dit vind ik ook een onverantwoordelijke actie. Gelukkig maar dat je ouders door de wet beschermd zijn tegen dit soort dingen.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:36

Ik denk dat er echt wel genoeg andere paarden rond lopen die wel in het budget van je ouders valt.

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:37

Dorientjee schreef:
Inderdaad!
jasz schreef:
Nou ja, ik vind dat je altijd kan proberen een lager bod te doen. Als ze dat veel te weinig vinden, dan is dat heel jammer en kan je lekker verder gaan kijken. Maar misschien heb je mazzel en valt er nog over te praten met de eigenaars.
Wat je alleen wel moet doen is overleggen met je ouders, als zij betalen dan zullen ze het ook eens moeten zijn met je bod.
en als je snel wil weten of de eigenaars het met je eens zijn of niet, dan zou ik gewoon even bellen. eerst overleggen met je ouders en dan bellen, of misschien je ouders laten bellen, aangezien zij degene zijn die moeten betalen. :)

:j ik bespreek het idd altijd met mijn ouders als ik ga bieden of ga mailen zijn bepalen dan eigenlijk ook wat ik bied

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:38

Bunnyloverxx schreef:
:j ik bespreek het idd altijd met mijn ouders als ik ga bieden of ga mailen zijn bepalen dan eigenlijk ook wat ik bied

Behalve dan bij dit paardje?

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:39

Bunnyloverxx schreef:
Dorientjee schreef:
Volgens mij kun je het tenminsteproberen.

Ik ken heel veel mensen van mijn leeftijd (vrienden van mij) die nu ook al hun eigen paard hebben maar ik ben bijna de 1ige van mn vrienden zonder eigen paard... Ik heb nu wel 2 vz paardjes maar daar mag ik lang niet alles mee wat ik zou willen doen helaas......
Mag ik vragen hoe oud je precies bent?

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:39

Cassidy schreef:
Bunnyloverxx schreef:

haha nee.

Bunnyloverxx

Re: paarden probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:45

ahhww jammer dat je er niet alles mee mag doen :( ik ben trouwens 15 @dorientjee

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:46

Er zijn zat leuke paarden te vinden voor onder de 3000,-. Vind het wel wat verwend overkomen dat je bij paarden gaat kijken van boven het budget van je ouders :=

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:48

beestenfreak schreef:
Er zijn zat leuke paarden te vinden voor onder de 3000,-. Vind het wel wat verwend overkomen dat je bij paarden gaat kijken van boven het budget van je ouders :=

ik kijk gewoon zonder iets aan te klikken want wil alle mogelijkheden bekijken en ik vroeg het eerst aan mijn ouders of het mocht anders zou ik het echt niet doen hoor

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:49

ik zal eerst eens samen met je ouders naar het paard gaan kijken en rijden en dan kun je pas zeggen of het paard echt iets voor jou is.

Vraag ook aan je ouders hoe veel geld ze voor een paard willen geven, dan kan je nog altijd bieden.

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:50

jansje73 schreef:
ik zal eerst eens samen met je ouders naar het paard gaan kijken en rijden en dan kun je pas zeggen of het paard echt iets voor jou is.

Vraag ook aan je ouders hoe veel geld ze voor een paard willen geven, dan kan je nog altijd bieden.

+:)+

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:50

Okee :) Ja inderdaad erg jammer ik mag met de 1 alleen maar in de bak stappen (hij moet speciaal bereden worden door zn niveau) en met de ander mag ik niet springen dus ik kan alleen maar enigsinds dressuurmatig rijden ik mag met allebei ook niet naar het bos :(

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:51

Cassidy schreef:
Dan wel. Maar dan moet de koper het bod ook nog accepteren.

Als ik tussen de regels door lees gaat het om een bod op marktplaats. Dit is een groot verschil met een bod dat je plaatst op een veiling (ebay, bva, enz).

Biedingen op een veilingsite zit je aan vast dus hoogste bod verplicht tot kopen. Niet altijd tot verkopen (kleine lettertjes "onder voorbehoud gunning" oid). Is de bieder jonger dan 18 dan is de kans dat een bod achteraf ongeldig wordt verklaard aanwezig (b.v. als TS 25.000 euro op een paard zou bieden, niet bij 25 euro op een MLP). Bij een volwassene heeft dat meer voeten in aarde, maar ook bij een jongere kan het tot een schadevergoeding leiden.

Biedingen op Marktplaats zijn altijd vrijblijvend, zowel voor bieder als verkoper!! Dus als verkoper na 2 dagen toch op het bod ingaat kan de bieder nog altijd zeggen "sorry, geen interesse meer". Pas als bieder en verkoper het met elkaar eens zijn is er sprake van een bindende overeenkomst.

Persoonlijk laat ik een (voor mij als verkoper) te laag bod ook staan, zorgt er in elk geval voor dat er geen nog lagere onzinbiedingen komen.

In dit geval omdat het over een paard gaat: kijken, kijken, kijken en laten keuren. Een advertentie kan nog zo mooi zijn, het gaat zoals terecht genoemd om hoe een paard in het echt is en bij je past.
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 23-03-14 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:52

Dorientjee schreef:
Okee :) Ja inderdaad erg jammer ik mag met de 1 alleen maar in de bak stappen (hij moet speciaal bereden worden door zn niveau) en met de ander mag ik niet springen dus ik kan alleen maar enigsinds dressuurmatig rijden ik mag met allebei ook niet naar het bos :(

owhh dat is wel stom ja, maarja je moet het ook zo bekijken dat niet iedereen een verzorgpaardje heeft dus daar heb je dan wel geluk mee :)

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:56

Bunnyloverxx schreef:
Dorientjee schreef:

owhh dat is wel stom ja, maarja je moet het ook zo bekijken dat niet iedereen een verzorgpaardje heeft dus daar heb je dan wel geluk mee :)

Ja dat is ook weer waar Haha

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:57

Rex_Rolfo schreef:
Cassidy schreef:
Dan wel. Maar dan moet de koper het bod ook nog accepteren.

Als ik tussen de regels door lees gaat het om een bod op marktplaats. Dit is een groot verschil met een bod dat je plaatst op een veiling (ebay, bva, enz).

Biedingen op een veilingsite zit je aan vast dus hoogste bod verplicht tot kopen. Niet altijd tot verkopen (kleine lettertjes "onder voorbehoud gunning" oid). Is de bieder jonger dan 18 dan is de kans dat een bod achteraf ongeldig wordt verklaard aanwezig (b.v. als TS 25.000 euro op een paard zou bieden, niet bij 25 euro op een MLP). Bij een volwassene heeft dat meer voeten in aarde, maar ook bij een jongere kan het tot een schadevergoeding leiden.

Biedingen op Marktplaats zijn altijd vrijblijvend, zowel voor bieder als verkoper!! Dus als verkoper na 2 dagen toch op het bod ingaat kan de bieder nog altijd zeggen "sorry, geen interesse meer". Pas als bieder en verkoper het met elkaar eens zijn is er sprake van een bindende overeenkomst.

Persoonlijk laat ik een (voor mij als verkoper) te laag bod ook staan, zorgt er in elk geval voor dat er geen nog lagere onzinbiedingen komen.

In dit geval omdat het over een paard gaat: kijken, kijken, kijken en laten keuren. Een advertentie kan nog zo mooi zijn, het gaat zoals terecht genoemd om hoe een paard in het echt is en bij je past.

dankje!

charysa

Re: paarden probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:59

Gewoon een paard zoeken wat in je budget past.
Voorkomt teleurstellingen!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:59

Hoe veel paarden heb je al bekeken ? of is dit het eerste paard waar op je heb geboden ?

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 20:00

jansje73 schreef:
Hoe veel paarden heb je al bekeken ? of is dit het eerste paard waar op je heb geboden ?

nee heb wel op meer geboden of gemaild

Anne_Huizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:06

Cassidy schreef:
Bunnyloverxx schreef:

Tsjonge jonge ben je nou klaar? Ze heeft gewoon overlegd met haar ouders voor dat ze ging bieden hoor. En je weet niet eens wat er precies gaande is dus wie ben jij om hier zo aanvallend op te reageren? Als je een mening hebt vertel dat dan gewoon op een normale/vriendelijke manier, je hoeft haar echt niet uit te maken voor onverantwoordelijk etc.

Anne_Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:03

Je kan het altijd proberen! :) En hoezo moet je 18 zijn om te bieden? Haar ouders weten er gewoon van hoor. Dat zei ze toch.