Cassidy schreef:Dan wel. Maar dan moet de koper het bod ook nog accepteren.
Als ik tussen de regels door lees gaat het om een bod op marktplaats. Dit is een groot verschil met een bod dat je plaatst op een veiling (ebay, bva, enz).
Biedingen op een veilingsite zit je aan vast dus hoogste bod verplicht tot kopen. Niet altijd tot verkopen (kleine lettertjes "onder voorbehoud gunning" oid). Is de bieder jonger dan 18 dan is de kans dat een bod achteraf ongeldig wordt verklaard aanwezig (b.v. als TS 25.000 euro op een paard zou bieden, niet bij 25 euro op een MLP). Bij een volwassene heeft dat meer voeten in aarde, maar ook bij een jongere kan het tot een schadevergoeding leiden.
Biedingen op Marktplaats zijn
altijd vrijblijvend, zowel voor bieder als verkoper!! Dus als verkoper na 2 dagen toch op het bod ingaat kan de bieder nog altijd zeggen "sorry, geen interesse meer". Pas als bieder en verkoper het met elkaar eens zijn is er sprake van een bindende overeenkomst.
Persoonlijk laat ik een (voor mij als verkoper) te laag bod ook staan, zorgt er in elk geval voor dat er geen nog lagere onzinbiedingen komen.
In dit geval omdat het over een paard gaat: kijken, kijken, kijken en laten keuren. Een advertentie kan nog zo mooi zijn, het gaat zoals terecht genoemd om hoe een paard in het echt is en bij je past.