zo blij!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

swaatje

Re: zo blij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 12:04

Klopt wat je zegt, en het vertrouwen dat het goed komt is erzeker :) ! Maar dit zijn paardjes die je blijven spiegelen en aant het werk houden... zelfs als ze het ene moment nog zwaar ontspannen zijn en overal in mee gaan ( zoals die hele ochtend het geval was)... ineens dacht meneer er toch weer anders over, haha... wakker blijven dus ;)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 19:23

Haaa, te gek.. vandaag kon ik na het longeren binnen 10 minuutjes op een ontspannen manier op onze zenuwpees stappen.. gewoon met los teugeltje... ff paar keer eroverheen hangen en corrigeren als hij toch wilde lopen... snoepje gegeven wanneer hij bleef staan... en opeens hop...erop :)

Even een rondje gestapt in de bak, beloond en klaar... :)

Ik hpu het nu gewoon nog heel kort en simpel met onze Roffelmans... wanneer hij ontspant: belonen en klaar... ben weer zo trots op hem vandaag :) !

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:29

Super dat het nu goed gaat :) Geduld doet wonderen _/-\o_

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:59

Top!

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:06

Wat kan je je dan trots voelen op je paardje hé?
Leuk om te lezen dat er zoveel vooruitgang in zit!! Je zal merken dat hij in de toekomst steeds minder in de angst schiet en dat hij er ook steeds makkelijker uit te halen is.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:26

Ja echt :)

Hij ervaart er normaal ook geen plezier aan wanneer je hem kroelt of aait als hij gespannen is.. belonen doe ik dan ook bewust met een snoepje... maar nu lijkt het alsof hij ook meer geniet wanneer ik hem kroel... dus in het algemeen lijkt hij me meer te kunnen verdragen en waarderen... maar goed, ik heb m nu een jaar en weet dat de liefde van zijn kant morgen weer helemaal over kan zijn... haha, gekke knol...

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:40

De liefde van een "man" gaat door de maag :D :D

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:46

Indeed.. ;)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:55

Wat een prestatie! Ik kan me voorstellen hoe je je voelt! :D

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 22:14

Ach, ik ben weer zo trots op onze held op sokken... :)

Weer even een stapje terug gedaan en terug gegrepen naar grondwerk oefeningetjes... waar hij eerst altijd zo snel mogelijk bij me vandaan wilde lopen zodraik hem 'vrij' liet ( in bak of wei) bleef hij de laatste keren telkens lekker bij me plakken... hij begint het zelfs prettig te vinden wanneer ik hem kriebel op zn nekje...

Het zadelen en opstijgen blijft een punt waarin hij nog altijd in spanning stijgt... toch wordt het altijd minder en daalt hij ook sneller weer in spanning... :)
zo kon ik afgelopen zondag na even wat te hebben gelongeerd naslechts 1x 'hangen' en belonen al opstijgen... gewoon op het erf en met een los teugeltje :) !!!!!!!!!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 02:39

Super! Wie weet kom ik je een keer tegen, crossend door de Limburgse bossen :+

Ook ik heb het belang van grondwerk, leiderschap en vertrouwen ontdekt. Altijd geweldig om te lezen dat het ook vooruitgang boekt bij anderen, zeker als het om paarden gaat waarbij een traditionele aanpak gewoon nooit zou werken! Paardje is dus zeker op de ideale plek terecht gekomen, keep up the good work!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 23:06

Thanx mate!
Ja zo voelt het ook... op andere plekken is hij telkens overvraagd geworden (naar mijn idee althans). Nu mag hij gewoon zijn wie hij is, zonder iets te moeten en met respect voor zijn grenzen.

Ach, zag in je profirl dat je studeert in forensische psychiatrie... ik ben beeldend therapeut in die tak van sport... ( ff offtopic maar ik mag dat)... ;)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 01:47

Dat ken ik! Ik heb met zo eentje gewerkt die heel zijn leven onder zo ontieglijk veel druk was gereden dat ie helemaal was doorgedraaid. Het arme beest ging meteen in rollkür lopen ook, zodra hij nog maar teugelcontact voelde. Nou, dan weet je genoeg. Hij moest weer helemaal leren dat mensen ook best aardig kunnen zijn.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat een beeldend therapeute inhoudt... (laten we mijn opleiding daarvoor maar de schuld geven! :+ )
Het klinkt iig wel erg interessant!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 10:01

Ja precies... bij deze bolle is dat ook... bij enigzins contact meteen achter de loodlijn neusje tegen borst... cherm... ik heb als enig doel bij hem...ontspannen ontspannen en nog eens ontspannen... :)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 22:46

Volgens mij ben ik erachter wat er voor zorgt dat rof zo in de stress kan schieten tijdens hrt opzadelen en op stijgen... het is de singel en de mate waarin is aangesingeld... :)

Ongelofelijk maar als de singel ook maar een milimetertje 'te los' zit en het zadel ook maar iets dreigt te schuiven wordt hij panisch... singel ik hem ( naar mijn gevoel) belachelijk strak aan blijft hij veel relaxter staan... :)

Ik wil deze hypothese nog even een poosjeaan wat tests onderwerpen maar vooralsnog lijkt het alsof mn pony me telkens wilde waarschueen: " vrouwtje, de handrem staat er nog niet op"... ;)

Ons manneke van 21... :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door swaatje op 05-06-14 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:48

Als dat zo is, ben je een grote stap voorwaarts. Gevoelig dier zeg. Zou je zonder zadel kunnen proberen? Is dat vertrouwd, zou het iets aan extra informatie voor je opleveren? Meer ontspannen pony?

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 11:13

Jeeeej, afgelopen zondag ons eerste 'lesje' gehad... :)
Zo gaaf, paardenbeest stond te blazen op stal... er ging een processie door het dorp met vol ornaat ( trommels, blazers, etc). Toch rustig opgezadeld, even gelongeerd zodat meneer zich kon ontladen ( hoppa, toen er carbiet werd afgeschoten gingen de voetjes van de vloer... hehe).

En toen op het erf weer rustig proberen op te stijgen. Hij draaide net iets meer als voorheen de keren ( naja, die trommels zijn ook echt supereng inderdaad)...

Toch flink beloond toen ik ernaast hing en meneer bleef staan. Nog meer beloond toen ik er weer op zat... zoooo trots ben ik erop dat hij me zo begint te vertrouwen... :)

Naja, ons lesje was meer stappen en ontspannen. Halthouden en wegstappen vanuit ontspanning. Dit zo gelaten en na een half uurtje heerlijk rustig afgestegen en meneer uitegebreid gekroelt... :)

zooo blij!!! :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:33

Zo, onder echte rot omstandigheden een stap voorwaarts gemaakt. Poeh, wat een engelen geduld heb jij zeg.
Hier ook weer een stap gemaakt. Dochter is met Brix en een paar vriendinnen naar het bos geweest. Geen stap verkeerd gezet. Nou ja, beetje gehopst, dat wel. Dus ook blij :D

Simone_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:24

Super!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 10:58

Supernieuws rien!!! :)

Het zijn toch echte lieverds he? Nouja op deze momenten dan... ;)

Ja, ik ben iemand die juist dit soort momenten doorpakt in die zin... al sta ik uren met een dribbelend paard: als hij in dit soort sitauties mij vertrouwd heb ik hem ook echt waar ik hem hebben wil :) !