Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amalarab schreef:Wel goed zeg van de eigenaar van de Tinker! Iemand van bijna 100kg hoort niet op een paard thuis. (ook niet een Ijslander)
Denk eens aan mennen!
spatter schreef:Ik moet wel lachen om alle reacties!
Het zou betekenen dat het gros van de ruiters acuut van zijn paard/pony zou moeten stappen als we blijven uitgaan van 70kg.
Haal daar dan nog eens het zadel vanaf en je moet wel een erg sprietje zijn wil je nog op een paard kunnen.
Leuk voor alle jongelui maar eenmaal volwassen mag je bijna niet meer rijden, mannen al helemaal niet .
Mijn zadel weegt al rond de 20 kg, dan zouden mijn dochters niet eens meer mogen rijden waarvan eentje echt te licht is , maar wel 1.80 lang is.
De bouw en vooral de bouw van de rug is heel belangrijk en natuurlijk wat robuster beenwerk.
In het hele gewicht gezeur wordt totaal niet meegenomen welk type paard er bij dat gewicht hoort.
Een arabiertje van 1.50 is totaal niet te vergelijken met een stevige kort gebouwde tinker.
De moderne fries heeft meestal een wat zwakkere langere rug terwijl welsh-cobs over het algemeen meer het vierkants model hebben.
spatter schreef:Ik moet wel lachen om alle reacties!
Het zou betekenen dat het gros van de ruiters acuut van zijn paard/pony zou moeten stappen als we blijven uitgaan van 70kg.
Haal daar dan nog eens het zadel vanaf en je moet wel een erg sprietje zijn wil je nog op een paard kunnen.
Leuk voor alle jongelui maar eenmaal volwassen mag je bijna niet meer rijden, mannen al helemaal niet .
Mijn zadel weegt al rond de 20 kg, dan zouden mijn dochters niet eens meer mogen rijden waarvan eentje echt te licht is , maar wel 1.80 lang is.
De bouw en vooral de bouw van de rug is heel belangrijk en natuurlijk wat robuster beenwerk.
In het hele gewicht gezeur wordt totaal niet meegenomen welk type paard er bij dat gewicht hoort.
Een arabiertje van 1.50 is totaal niet te vergelijken met een stevige kort gebouwde tinker.
De moderne fries heeft meestal een wat zwakkere langere rug terwijl welsh-cobs over het algemeen meer het vierkants model hebben.
spatter schreef:Ik wil wel eens zien hoe al die jonge ruiters denken als ze de 30 gepasseerd zijn, een paar koters hebben gebaard en dan nog hopen dat ze rond de of zelfs minder dan 60 kg wegen.
Ik heb zwanger door gereden, totaal geen probleem maar kwa gewicht oei oei, mijn arme paardje, die er trouwens totaal geen moeite mee had.
friesam schreef:Ik weet iemand die een tinker kruising (waarschijnlijk tuigpaard) heeft van bijna 1.60 merrie licht bereden en betuigd. Is zoiets niet iets voor jullie? Paard moet nog doorgereden worden maar is al 8 jaar dacht ik
Citaat:Een slanke ruiter die niet goed zit kan meer kwaad dan een zwaardere ruiter die een onafhankelijke zit heeft.
. Kul!! Of je onafhankelijk zit of niet bepaald niet het aantal kilo s! Je wordt niet lichter van goed zitten.. laatst met bekende paardenfysio over gehad en die was van mening dat mensen rond de 100 kilo niet op een paard thuis horen. Wel of niet oke zitten van lichte ruiter weinig mee van doen, ja paard kan last hebben van een niet zo fijn zittende lichte ruiter. Maar dat is dan geen last hebben van het gewicht. vencedor schreef:Citaat:Een slanke ruiter die niet goed zit kan meer kwaad dan een zwaardere ruiter die een onafhankelijke zit heeft.
Gaan we weer. Kul!! Of je onafhankelijk zit of niet bepaald niet het aantal kilo s! Je wordt niet lichter van goed zitten.. laatst met bekende paardenfysio over gehad en die was van mening dat mensen rond de 100 kilo niet op een paard thuis horen. Wel of niet oke zitten van lichte ruiter weinig mee van doen, ja paard kan last hebben van een niet zo fijn zittende lichte ruiter. Maar dat is dan geen last hebben van het gewicht.