Wat gebeurt er met je paard als jij plots komt te overlijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakario

Re: Wat gebeurt er met je paard als jij plots komt te overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:47

Als ik kom te overlijden gaan de paarden naar mijn man en mijn ouders samen. Ze zullen dan verkocht worden aan hopelijk nieuw goed baasje.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:50

Mocht er iets met mij gebeuren dan wordt mijn ruin ingeslapen. Hij is 25, heeft artrose, zomereczeem en is dampig, dus die wil ik niet meer laten verhuizen. Mijn merrie wordt verkocht. Die is pas 10, dus die gaat nog wel even mee. Mijn vriend weet dit, enkele vriendinnen ook. Die zullen hem moeten helpen met de verkoop, mijn vriend weet niks van en heeft niks met paarden.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:55

Ik hoop dat mijn paard dan kan blijven staan waar hij nu staat. Mijn paard is nu 18 jaar. Ik ga er vanuit dat hij nog wel een aantal jaren mee zal gaan, maar ik zou het niet fair vinden om hem nog zoveel veranderingen mee te laten maken, nieuw baasje en nieuwe omgeving.
Mijn vriend weet dat ik dat ontzettend graag zo zou willen hebben en de eigenaresse van de stal zorgt heel goed voor de dieren. Mocht ik onverhoopt overlijden, hoop ik dat mijn paard daar oud(er) mag worden

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:57

Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht...
Ik zou het ook echt niet weten, mijn vriend heeft helemaal niks met paarden. Mijn familie verder ook niet..
Ga hier is goed over nadenken! Misschien laat ik hem wel na aan mijn verzorger, ik weet dat hij dan goed verzorgt zal worden maar goed ik weet natuurlijk niet hoe zij er financieel voorstaat. Anders zal hij verkocht worden en ik weet zeker dat er een goed huisje voor gezocht wordt.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:00

Staat officieel in mijn testament :')
Mijn vriend krijgt alles, behalve mn paard... Haha, die zou niet weten wat ie ermee moet... Paard gaat dus naar zus toe :) Wat die er vervolgens mee doet weet ik niet, ze weet wel dat ze de peet-eigenaar is :D

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:04

ben ik ook erg benieuwd naar, ik ben erg close met mijn verzorgpaard en de eigenaren en hoop dat ik nog lang geen afscheid hoef te nemen, maar inderdaad iets om over na te denken.

even een vraag: je kan iemand toch niet zomaar een paard nalaten? wie zegt dat diegene er überhaupt voor kan zorgen als je naar de kosten kijkt?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:11

joleinn schreef:
even een vraag: je kan iemand toch niet zomaar een paard nalaten? wie zegt dat diegene er überhaupt voor kan zorgen als je naar de kosten kijkt?

Nouja bij ons is dit natuurlijk wel besproken :D Vriend is beter af financieel zonder mij, dus die zal echt niet wakker liggen van de erfenis ;) Moeders mag het paard dat zij krijgt verkopen als ze het niet wil of kan betalen. Maar paps en mams vinden dat je dieren voor het leven neemt. Het moet wel gek lopen willen ze hem alsnog op marktplaats zetten. Ik denk dat vriend dan wel het andere paard ook op zich neemt.

Maar als de erfgenamen mijn paarden niet kunnen betalen mogen ze verkocht worden natuurlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:15

@Joleinn
Je bent nooit verplicht een erfenis te aanvaarden.

whitechoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:19

Niet echt leuk om over na te denken, maar ik zou als ik dieren had wel zwart op wit willen hebben wat er met ze moet gebeuren, eventueel in goed overleg met de nabestaanden, ik wil mensen niet opzadelen met de verantwoordelijkheid voor een dier dat ze niet willen en de dieren moeten wel in goede handen terechtkomen. Mochten er juist meerdere mensen zijn die ze willen hebben, dan is het voor hun makelijker om een besluit te nemen - of nouja dat hoeft dan niet meer omdat je dat al zelf hebt gedaan.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:17

Ik heb mijn paard samen met een vriendin, dus mocht ik onverhoopt te komen overlijden, dan gaat hij naar haar toe :)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 11:55

Nou, ik heb dit topic dus inderdaad aangemaakt omdat ik de laastste tijd er steeds vaker over na moest denken. Ik ga denk ik dit weekend alles maar eens op papier zetten en overleggen met degenen wie ik in mijn hoofd heb voor alle 4 de paarden. Ze zullen helaas wel uit elkaar gaan dan, maar dat is niet anders. En aan mijn vriend, paar familieleden en onze buren een kopietje geven. Mijn ene ruin is een zeer apart geval en die kan sowieso niet bij een willekeurig iemand terecht. Onze merrie heeft zomereczeem dus die wil ik ook niet in de handen van een leek hebben vallen. Zou het ook fijn vinden als haar voer wat super werkt gegeven kan blijven worden bij iemand anders en ze hun eigen spullen mee kunnen nemen naar iemand anders. Mijn andere ruin zou opzich een goede baas voor gezocht kunnen worden, die is niet echt complex. Daarentegen zou ik het fijn vinden als mijn kleine shetkruising blijft staan waar die staat, maar aan de andere kant zijn mijn ruin en hij al sinds het eerste levensjaar onafscheidelijk, dus zou het prachtig vinden om ze samen te kunnen houden.

Ik ga al die opties gewoon eens bij langs op papier en ga dan s kijken of ik het bij een notaris op papier wil. Zit me de meerwaarde even af te vragen, omdat iemand dus inderdaad een erfenis niet perse hoeft te accepteren. Maar aan de andere kant, als je het afspreekt met de mensen zelf, dan kan het ook onofficieel, maar geen idee of daar weer nadelen aan kunnen zitten?