is mijn dochter nu ""verwend""?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:26

Ik vind van niet hoor. Ze zijn ze niet helemaal van haar. Ze heeft gewoon mazzel dat mams twee paardjes heeft.

Kijk de eigenaresse van Marilyn die heeft nu 2 maanden een dochtertje en daar wordt nu al over gespeculeerd, dat ze een paardje moet hebben.
Dat vind ik opzich wel verwent. Wie zegt dat dat kind wil paardrijden?

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:30

Als ik jou verhaal zo lees dan vind ik haar niet verwend hoor!!
Wel als ze alles zo heel gemakkelijk zou krijgen en er niets voor hoeft te doen maar dat is bij jullie dus niet het geval.
En iedereen wil toch het beste voor zijn kind, daar is niets mis mee Haha!

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:43

Zo als al eerder gezegt, verwend ben je pas echt als je je verwend gaat gedragen en niet blij bent met wat je heb.

Ik heb er altijd hard voor moeten werken. Op mijn 17e heb ik Dennis gekocht. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad al moet ik er veel voor laten(een middagje de stad in met vriendinnen, regelmatig uit gaan, zomaar iets voor me zelf kopen is er allemaal niet bij). Veel mensen vinden mij nu ook verwend. We zijn nu stallen aan het bouwen en krijg een groot stuk land bij huis. Maar die stal is het eerste wat mijn ouders betallen(het is eigenlijk een gagare voor de auto's van mijn ouders maar Dennis krijgt er ook een ruime box in). Het land enzo moet ik ook allemaal zelf betalen. Ik heb ook een trailer(tje) voor de deur staan dus kan gaan en staan waar ik wil(mag vaak wel een auto mee van m'n ouders, kunnen beide mijn trailer trekken). Maar ik heb het wel allemaal zelf moeten betalen.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 19:51

gelukkig denken jullie er dus ook zoals mij over!
Toch blijf ik er voor
""waken""dat mijn dochter zoch niet beter gaat voelen ofzo.
Dat is ook de reden dat ik bijna nooit vertel dat ik twee paardjes hebt..
En ik moet zeggen,mijn dochter doet echt elke dag alles...uitmesten,borstelen,er word niks overgeslagen,alles is piekfijn in orde!
dus ben ik ook heel trots op haar,de paarden gaan altijd voor.!

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:56

Dat ken ik wel. Als je vertelt dat je twee paarden hebt, dan wordt er vaak meteen gedacht dat je in een kast van een huis woont met een mega-oprijlaan, mega-stallen en tig hectare weiland (personeel ontbreekt er nog net aan). Maar als je zegt dat je twee pony's hebt, dan denkt men weer dat je twee Shetten hebt en dan komt men niet meer bij van het lachen Haha! (ja, ik heb het meegemaakt!).

Mooi laten denken, een ander koopt ieder jaar een nieuwe auto of gaat vier keer per jaar op vakantie. En bij jou gaat je tijd en geld in de paarden zitten. Ik neem aan dat jij een ander in z'n waarde laat, het zou fijn zijn als anderen dat bij jou dan ook zouden doen. Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:01

ach precies. Het is maar net waar je je geld aan uit wil geven=

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:41

Mijn dochters hebben vanaf hun 11e en 9e een eigen pony of paard gehad.
Wel samen 1 hoor!
Dat zij geen andere sport meer konden beoefenen en jaren niet op vakantie zijn geweest zie ik echt niet als een vorm van verwennen maar juist opvoedkundig heel goed.
Of het een of het ander,het leven bestaat uit keuzes maken.
Ze waarderen het enorm dat ik hard moet werken om alles rondom het paard te kunnen betalen en proberen met bijbaantjes naast hun studie zoveel mogelijk mee te helpen.
Toch vinden ze zichzelf verwend,waarschijnlijk aangepraat door anderen.
Dat is niet erg als ze maar beseffen dat het niet heel gewoon is allemaal.
En daar zijn ze absoluut van overtuigd!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:12

Ik durf niet te zeggen of ik daadwerkelijk verwend ben, dat is weer een andere discussie. Ik weet wel zeker dat ik me niet verwend heb gedragen.
Vanaf dat ik serieus wilde rijden, heb ik eigen pony's /paarden gehad.
Ik wilde ook wedstrijden rijden, dus het waren niet de minste dieren.
Maar ik moest het niet in mijn botte hersens halen om bv aan mijn moeder te vragen of zij de stal voor mij wilde uitmesten, want dan werd hij verkocht aan " een meisje die dat wel voor hem over had" ..
En vanaf het moment dat ik werkte, moest ik de spullen eromheen zelf betalen.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:31

Hardstikke leuk toch voor je dochter dat ze haar hobby met haar moeder kan delen.
Als ik de ruimte, tijd en geld ervoor had zou ik het ook doen.

tamfawn

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Amstrd.{Beyond the Woods}

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:38

Ik heb sinds mijn 7de een pony Haha! Het was een shettertje en toen was het nog maar een veulen{Het is dus pastelle,nu 21 jaar} En heb op mijn 11de m'n eerste pony gekocht. Ik ben een redelijk klein en het was een B.Op mijn 15de een E-pony en op mijn 22ste m'n 1Ste paard. Ik moest de karweitjes zelf doen en kreeg de spullen voor Kerstmis,nieuwjaar,of Sinterklaas. Of als ik spulletjes nodig had moest ik ervoor sparen met mijn spaargeld. Na mijn 18de moest ik het dan zelf betalen natuurlijk. Een voorbeeld van ECHT verwend hebben? Hier heb je er een;

Toen ik 14 was reed ik op een manege is Poppel in België omdat mijn vader voor zaken naar België moest. Het was een fijne manege,en we hebben er 3 jaar naastgewoondt. Op een dag kwam er een nieuw meisje;Ze had een hele goede pony die ZZ loopte,en zij reed in de L. Elke dag natuurlijk lessen,en de HUURDE mensen in om de stal te doen,om de pony te poetsen enzo. Elke zaterdag en Zondag verdween ze van de manege 'smorgens vroeg met haar trailer en kwam s'avonds laat teru van een wedstrijd. Elk weekend meost ze wel gaan. Op een avond kwam ik de stal binnen en ging ik achter het muurtje staan,want ze was ruzie aan het maken met haar vader. Ik hoorde dat die pony te oud was voor haar en het werk niet meer aan kon(de pony was 11 Boos!) Het meisje huilde en zij dat ze absoluut geen Paard wou. de vader zei stop met huilen we doen hem weg , je krijgt een paard,en we kopen een nog beter voor je!!Deze keer was het paard een heus springpaard en ik had medelijden met de pony die we na afloop nooit meer hadden gezien. Hiermee sprong ze dus hetzelfde liedje alleen erger: 2 x les per dag,weeral ALLES laten doen,weeral elk weekend op wedstrijd,en al wat ze deed was dus ook maar rijden,.....Na een tijdje zij ze zelf dat ze toe was aan een nieuw paard,HOE KON ZE!Ik heb haar toen eens goed m'n gedacht gezegd en zei zij tegen me dat ik een armzalig kind was met m'n armzalige pony en dat zij rijk was en alles kreeg wat ze wou. Dus ging het paard weer weg,kreeg ze een ander. De mensen die voor haar werkten moesten alles doen maar nog erger,en dat werden ze beu. De bazin heeft haar der daarna plotseling met heel haar hebben en houden uitgespeeld,en we weten nog niet echt altijd waarom,.....

dat was pas een VERWEND NEST!!!!!:D

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:46

Ik heb ook altijd de ponys en paarden vanmijn ouders gekregen, maar de spullen die ik nodig was, kreeg ik echt niet zomaar. Ze moesten echt nodig zijn en vaak kreeg ik dan ook het goedkopere. Ik vind ook dat ej pas verwend bent als je je verwend gedraagt. Toen ik 16 werd moest ik van me ouders ook een baan zoeken (eigenlijk al eerder maar ik gebruikte altijd smoesje dat ik niet kon i.v.m wedstrijden op zaterdag) Ik ben toen dus in een supermarkt gaan werken. Het eerstvolgende paard wat toen kwam heb ik samen met mijnouders betaald. Het paard dat ik nu heb heb ik ook samen met mijn ouders betaald maar ik betaal nu verder ook alles zelf omdat ik nu een fultime baan heb. Ik vind dit meet dan logisch.
Mijn buurmeisje is echt een voorbeeld van verwend (vind ik en vele anderen in mijn omgeveing die haar kennen) Zij heeft een supergoed paard onder dr kont en doet nog alsof dat niks is. Haar vader betaald alles voor haar, zelfs het startgeld voor de wedstrijden en het prijzenged houd ze zelf. Als ik een prijs had toen me ouders nog startgeld voor mij betaalden moest ik het startgeld van die wedstrijd terug betalen en dat vind ik meer dan logisch.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:01

Ze is verwend als ze alles wat ze vraagt kwijt. ze heeft geluk met haar 2 paarden, jij ook. Maar dat maakt haar nog niet verwend hoor !! Als het nou een grote zeur was die altijd haar zin moet hebben. Maar volgens mij is ze dat helemaal niet, als ik het zo lees.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:19

nee joh!![/i]

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:22

Ik kreeg op mijn 14e ook mijn eigen paard, maar verwend? Denk het niet. Mijn ouders lieten me op m'n 14e ook een krantenwijk lopen om een en ander mee te kunnen betalen, het was niet veel, maar ging om het idee. En dat had ik er ook wel voor over.
Verwend is iemand pas als diegene het allemaal maar vanzelfsprekend vind en er zich niet bewust is van alle kosten...

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:20

Misschien een beetje off-topic: ze kan beter met de paarden bezig zijn als god weet waar in de stad rondhangen. Daar krijg je ook alleen maar ellende van. Paarden leren je al jong veel verantwoording te dragen en daar is imo niks mis mee. Zolang het gewaardeerd wordt en het is financieel mogelijk... wat is dan verwend???

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:55

familie leden vinden ons snobs, en allen omdat we paardjes hebben Verward

Mijn ouders hadden vroeger ook het geld niet om en een paardje te kopen, te onderhouden etc....Ik had in het begin een verzorgpony (en was gelukkig met het feit dat ik die pony als mijn eigen mocht beschouwen, maar moest er wel wat voor doen: koeien ophalen voor het melken, helpen met voeren etc) had ik dingen nodig: zadeltje, 2e hands, hoofdstel 2e hands (en gedeeltelijk betaald met mijn zakgeld) alles wat ik had (en moet zeggen nu nog is bijna allemaal gebruikt spul, en nou en)

Mijn jongste dochter (Ons rijkdom dus uit 3 kids, 2 dochters en een zoon)
We hebben 5 pony's die van ons allemaal zijn, onze jongste vind paarden het aller belangrijkste in haar leven... Maar om te mogen rijden zal ze dus moeten helpen met op weide zetten, voeren, etc (uitmesten word door mij gedaan, anders kost het zoveel plof)
Haar vorige pony was niet echt geschikt voor haar, Britt (= dus de jongste docher van mij die gek is op en van paarden) snapte een geintje tussen manlief en mij niet (ging over geld voor de aanschaf van een andere pony) Dus ging ze zelf kijken op www, en bood dus op pony's die haar geschikt leken
(meneer/ mevrouw,
ik denk dat de pony die u te koop heeft geschikt zou zijn voor mij.
Ik kan u 100 euro betalen voor de pony en elke week 2 euro erbij. mijn papa en mama kunnen geen nieuwe pony vor mij betalen. winny past niet zo goed bij mij en daarom is het beter dat ik een andere pony krijg.
wij hebben mooie stallen en genoeg wei voor de pony.
Mama zorgt ervoor dat ze geregeld een spuit krijgen voor de wormen. Mama zorgt er ook voor dat de smid komt.)
Dit was een mailtje die ze gestuurd heeft (samen met haar oudere zus) en er gelukkig iemand zo aardig was om haar bericht terug te sturen...en zo kwam ik erachter.

En mijn dochter moet ook bijdragen in extra kosten, wat er komen moet, moet er komen, is het een extra iets zal ze zelf moeten betalen.
Ze wilde graag een schapenvacht onderlegger, zelf sparen.... Ze had 100 euro gespaard ( en nog over, de nieuwe pony hebben wij gekocht en betaald) en heeft die onderlegger gekregen met sinterklaas. De singel (oude paste niet) heeft ze zelf betaald (op 3 euro na, anders moest ze haar briefje van honderd omwisselen, ze krijgt 2 euro per week)
Ze is echter net zo blij met een 2e hands deken als met een nieuwe...

Jouw dochter is als mijn dochter, en dan zou je moeten lezen: wij ouders, gelukkig geprijst dat hun zo'n kans is gegeven...

Maar ik denk dat heb ik tenminste, als iemand met sinterklaas in zijn schoen een playstation krijgt Verward dan verwend is in positieve zin, net zoals oma mij verwende met een extra snoepje...
Maar iemand verwennen en iemand die verwend is is een mega verschil...

Nee (sommigen kennen mijn dochter van de 1e boktmeeting/snuffelmarkt in Mantinge) mijn dochter is net zo min als jouw dochter verwend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 01:11

Als ze meewerkt op stal, (uitmesten, poetsen, voeren enz.) is ze helemaal niet verwend. Ze moet hard werken voor haar, en jou, hobby.
Hoeveel kinderen krijgen er een gameboy oid omdat "iedereen" er één heeft, terwijl ze er niks voor hoeven doen? Tuurlijk, een gameboy is geen paard, maar je kan hem wel in de hoek smijten om TV te gaan kijken.
Het paard dat je voor een paar weken "in de hoek" kan gooien moet nog geboren worden Haha! .
Niks verwend, ze is bijna zielig Schijnheilig zelfs nog een folderwijk erbij!. Waar haalt het arme kind de tijd vandaan... Paarden verzorgen, rijden, school, folderwijk, vrienden, vriendinnen...
Nee hoor, als jullie een fijn leven hebben zo, niks aantrekken van anderen en gewoon zo doorgaan. Je hebt niet voor niks twee oren: 't ene oor in, 't andere uit en laat de rest maar l*llen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:03

Ik denk dat als je zo bewust bezig bent met de vraag of je dochter verwend is of niet, dat het allemaal wel mee zal vallen Knipoog
Juist bij mensen die daar nooit bij stilstaan en alles maar heel gewoon vinden, tref je de verwende nesten.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:17

lenny schreef:
Dat is ook de reden dat ik bijna nooit vertel dat ik twee paardjes hebt..
.!


Raar eigenlijk hoor! Ik snap je gevoel heel erg goed, maar eigenlijk moet je trots zijn op wat je hebt! Je hebt de paarden vast niet met de post bezorgd gekregen, maar heb je er zelf ook hard voor gewerkt.

Als mensen raar willen kijken dan doen ze maar, dat interesseert me niet meer. Wees er maar gewoon trots op hoor!

En voor de rest ga ik met Oscar mee!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:27

ik heb annebel wel gekregen van mijn ouders. Mijn broer had een laptop nodig, voor school en ook voor later. Hij heeft die toen gekregen.

Ik mocht een eigen pony omdat ik nogal pech had met twee pony's die ik daarvoor reed. Ik heb met de staleigenaar toen afgesproken dat als ik de stallen zou doen en zijn paarden op zijn tijd eens lekker poets, ik voor heel weinig bel bij hem kon stallen.

Dus voor de stalling moet ik ook werken. Verder betaal ik ook alles bijna zelf. Zoals een nieuw zadel, een trailer. En mijn stagevergoeding is echt gen vetpot. Mijn moeder geeft bel ook wel eens wat extra's hoor. Die betaald soms ook de DA of de hoefsmid. En soms als mijn vader wat luks voor bel ziet mag ik dat ook wel eens als axtra'tje halen.

En als ik ook iets voor bel nodig heb, krijg ik dat meestal voor kerst of sinterklaas.

Soms is Bel ook zo lastig, dan denk ik cht wel eens over om een 'normaal' paardje te kopen, maar aan de andere kant, mag ik toch blij zijn dat ik een eigen pony heb.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:31

Mensen moeten zich eens niet zo bemoeien. Jouw dochter hoeft helemaal niet verwend te zijn ondanks die 2 paarden. MAar mensen gunnen haar die 2 paarden niet. Zo is het, en zo moet je het zien. Want zelf heb ik ook 2 paarden. Ik betaal ze allemaal zelf, maar NOG hebben mensen daar commentaar op hoor. Ik moet het wel verantwoorden. WAnt "wat moet ik met 2 paarden?" "Ik kan toch niet op 2 tegelijk rijden?" Ja so what? het is gewoon allemaal afgunst. En zo zijn de mensen.

Ik heb mensen ook niet erg hoor zoals je ziet.

Barb

Berichten: 12093
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:09

Dimple"]
[quote="lenny schreef:
Dat is ook de reden dat ik bijna nooit vertel dat ik twee paardjes hebt..
.!


Raar eigenlijk hoor! Ik snap je gevoel heel erg goed, maar eigenlijk moet je trots zijn op wat je hebt! Je hebt de paarden vast niet met de post bezorgd gekregen, maar heb je er zelf ook hard voor gewerkt.

Als mensen raar willen kijken dan doen ze maar, dat interesseert me niet meer. Wees er maar gewoon trots op hoor!

En voor de rest ga ik met Oscar mee!
[/quote]


Nee ik vind het niet raar, ik voel me ook erg opgelaten als ik vertel dat ik er 5 aan huis heb staan. Daarnaast ben ik dan ook erg bang dat ik arrogant over kom terwijl dat volgens mij helemaal niet het geval is Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:10

Dus jij hebt ook het gevoel Barb, dat jij dat moet verantwoorden t.o.v. de mensen. Zal ergens best ook vanuit jezelf komen, dat gevoel, maar anderen zullen je dat gevoel ook best wel eens een keer geven.

Barb

Berichten: 12093
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:13

yep klopt Desiree. Ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken, maar laatst was ik bij een cursus en iedereen moest zich zelf voorstellen.
Nu ben ik daar al geen held in (volgens mij heb ik een beetje faalangst ofzo) maar dan zit ik al van te voren te twijfelen of ik nou wel of niet zal vertellen dat ik er 5 heb.
Ik heb het tenslotte wel verteld terwijl ik naar beneden keek maar ik hoorde meteen weer reacties van: zo hee! Nou daar zit ik dan met mijn rooie hoofd Bloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:18

Ach, en omdat je op die reacties niet zit te wachten zul je de volgende keer je mond er over dicht houden. Ik zeg namelijk ook niet alles meer hoor. Alleen dat ik paardrij. Wat ze nog meer willen weten, zullen ze door moeten vragen. het is jammer, maar je wilt jezelf toch afschermen he.