Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:09

loly schreef:
Ik zou geen tuiger kopen niks voor mij

Ah dat is hem kon er niet op komen maar een tuiger ook niet idd!

Arabieren vind ik dus wel weer mooi, alleen zijn van zo druk dat is ook niks voor mij

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:10

Nooit een Fjord. Ik vind ze gewoon echt niet mooi, het karakter vind ik vaak nog wel leuk. Een dosis humor wat erin zit, maar nee, ik vind het uiterlijk echt niks. Hoort niet te tellen, ik weet het, maar net als dat ik nooit een naaktkat zou nemen zo ongeveer.
Verder vind ik de Tinker ook geen paard voor mij, of een Belg. Maar daarbij kan ik nog zeggen: zeg nooit nooit.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:10

Ik denk dat ik nooit een draver zou nemen. Heb er helemaal niks mee. En heb meerdere keren gezien dat ze soms moeilijk rustig te rijden zijn.

Maar ben er wel achter dat je niet teveel moet kijken naar wat voor soort paard je wilt hebben. Ik wilde een groot paard het liefst een bonte. Na een lange zoektocht kwam ik thuis met een fjord met ijslandsbloed. Nooit gedacht dat ik zo'n kruising zou kopen. Maar ben super blij met hem! :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:11

Ik zou nooit een fjord of haflinger kopen , heb liever paarden met een verschillend kleurtje en niet zo'n standaart kleur net zoals een fjord of een Haf.

Zou vroeger nooit een tuiger gekocht hebben.. en nu heb ik er 1 :+

Anoniem

Draver, Tinker, Trekpaard, Curly (Denk ik), Falabella, Tuiger en Lusitano.

KittyDylan

Alexandra_ schreef:
Ik zou nooit een fjord kopen, of een KWPN'er, ik hou van aparte kruisingen en/of kleuren e.d.
Maargoed, voor ik mijn paard kocht zei ik altijd: "Géén merrie, géén arabier en ik wil ook géén donkerbruine" 3x raden wat voor paard ik nu heb. haha

Ehh? Een bonte IJslander :+ :')

Ik houd ook van aparte kruisingen en kleuren.

lisetteexx

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:12

Een bruine Arabier

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:13

Arabieren heb ik altijd vrij lelijk gevonden, vooral die met een gepronceerde dish (sorry).
Maar mijn rasvoorkeuren zijn irrelevant voor mijn paardenkeuze, of je het leuk vind of niet, er zijn hier alleen ijslanders te krijgen.

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:13

Noooit een Fjord of Tinker .. niks voor mij

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:14

Kuggur schreef:
Arabieren heb ik altijd vrij lelijk gevonden, vooral die met een gepronceerde dish (sorry).
Maar mijn rasvoorkeuren zijn irrelevant voor mijn paardenkeuze, of je het leuk vind of niet, er zijn hier alleen ijslanders te krijgen.

Heb ik ook. Doe mij maar een forse Arabier zonder deukje en die niet zo mooi is dan een paard dat op schows altijd eerste word :=

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:15

Ik ben vooral van de koudbloeden en mini´s dus zou niet zo snel een warmbloed nemen. (hoewel er zo veel uitzonderingen zijn)
Maar vroeger had ik meteen geroepen, geen welsh. Maar mijn liefde voor die kleine doerakken word steeds groter :Y)

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:16

Ik zou nooit een arabier kopen :o

Ik houd meer van brede paarden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:17

Ik zie dat veel mensen een compleet ras over een kam scheren. Er zijn ook rustige arabieren zonder enorme dish en er zijn ook KWPN'ers die alles behalve saai zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:18

Ik zou juist heel graag een arabier willen hebben of een lekkere ruige maar sjiek gebouwde fjord of haflinger!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:19

Cayenne schreef:
Ik zie dat veel mensen een compleet ras over een kam scheren. Er zijn ook rustige arabieren zonder enorme dish en er zijn ook KWPN'ers die alles behalve saai zijn.

Bij ons op de manege staat een KWPN'er die op een Arabier lijkt. :=
Ik hou niet van KWPN'ers omdat die zon lange nek hebben als je erop zit. (Ik ben Friezen gewend)

Quiir

Smalle paarden is niks voor mij, ik hou van zonder zadel rijden, dus een breed paard is dan wel beter haha.
Dus zoals veel zeggen, geen kwpn arabier draver tuiger etc.

gerlindie

Cayenne schreef:

ik gok dat de meeste mensen dat ook wel weten,
maar dit topic lijkt me meer van: als jij het nu zou moeten zeggen, wat zou je dan niet willen?,
net zoals je topics hebt met : Welk ras zou je wel willen?
en daar orden vast ook wel paarden over één kam geschoren

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:20

Cayenne schreef:

Ehm, ja natuurlijk, maar ik denk dat je dit topic een tikkie té serieus neemt...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:20

Nooit een Arabier, of Akhal Teke.
Sowieso denk ik niet dat ik ooit een warmbloed zou kopen, behalve een Fries.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:21

Ik zou nooit een een trekpaard kopen, mij veel te groot

CMLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:22

Fjorden, haflingers, tuigers , tinkers, gelders, dravers , ijslanders en arabieren.

Vind t wel prachtige dieren om naar te kijken en al mijn respect want ik kan er niet mee overweg. T is mij te lomp of te heethoofdig.

Ik houd het bij mn KWPN :D

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:23

Ik heb wel een heel lijstje haha. Ik zou nooit een fries, tinker, shetlander, ijslander, trekpaard, tuiger, draver of een pony kopen (pony natuurlijk vanwege de grootte).

Kenzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:23

Dravers zijn idd echt dravers, meer kunnen (de meeste) niet.
Dat komt door hun lange benen, en als je wat sneller gaat draven gaan hun achterbenen uit elkaar zodat ze niet tegen hun voorbenen aantrappen. Springen:te lange benen, mennen:te lange benen, galop:te lange benen. Voor de drafsport zijn ze natuurlijk welnerg geschikt alleen krijg je als ze een wat latere leeftijd hebben klachten van hun botten door de onnatuurlijke beweging. Ook haflinkers zijn soms (NIET ALTIJD) moeilijk omdat ze een harde mond hebben maar dat ik een kwestie van goed rijden, als je een trekspel gaat spelen met hun bit weet je zeker dat je hem traint op een ijzeren mond en zal hij z'n bit nooit meer los laten met rijden. Maar dit alles geldt natuurlijk niet voor elke draver en haflinger

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:24

Ik zou nooit, maar dan ook echt nooit een falabella/miniatuurpaard/minishet kopen.. Ik vind ze gewoon heel lelijk..

Roots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:25

Ik zou nooit een fries kopen. Maar je weet maar nooit, ik wou nooit een draver maar ik heb nu een kruising tussen een draver en een newforrest.