Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LuckyLuna schreef:Cassidy schreef:Ik zeg dat het wel zou kunnen maar dat je dat niet gaat willen. Een paard met een serieuze grasbuik, en de hele dag buiten (daar worden wij ook rozig van) gaat niet het beste geven in de wedstrijdring. Ja, naar buiten, goed voor dat koppie, maar geen hele dagen. En al helemaal geen hele dagen op gras.
) 
LuckyLuna schreef:daarnaast als je vind dat het beestje te veel gras krijgt kun je altijd een graasmasker voor doen.
nog daarnaast hoort het beestje altijd te kunnen eten!

naomi_1998 schreef:Waratje schreef:Mits het gaat om een fatsoenlijke versie 24/7, zeker. Maar wel met voldoende droge ondergrond en schuilmogelijkheid, correcte voeding en verdere verzorging.
Geldt dat niet voor recreatie paarden dan?

Cassidy schreef:Maar wat hoe wil je dan dat een dier zijn dagen vult? Hele dagen op een zandpaddock, alleen maar "for the sake of it", gaat ook heel snel vervelen.
Paarden zijn gemaakt om de hele dag te eten. Naar buiten maar zonder weide is geestdodend.
Cassidy schreef:Ik zeg dat het wel zou kunnen maar dat je dat niet gaat willen. Een paard met een serieuze grasbuik, en de hele dag buiten (daar worden wij ook rozig van) gaat niet het beste geven in de wedstrijdring. Ja, naar buiten, goed voor dat koppie, maar geen hele dagen. En al helemaal geen hele dagen op gras.
Cassidy schreef:Ik zeg dat het wel zou kunnen maar dat je dat niet gaat willen. Een paard met een serieuze grasbuik, en de hele dag buiten (daar worden wij ook rozig van) gaat niet het beste geven in de wedstrijdring. Ja, naar buiten, goed voor dat koppie, maar geen hele dagen. En al helemaal geen hele dagen op gras.
Cassidy schreef:Maar wat hoe wil je dan dat een dier zijn dagen vult? Hele dagen op een zandpaddock, alleen maar "for the sake of it", gaat ook heel snel vervelen.
Paarden zijn gemaakt om de hele dag te eten. Naar buiten maar zonder weide is geestdodend.
) 
eclair98 schreef:LuckyLuna schreef:Voor dat koppie, daar is het toch juist het belangrijkste voor!!
daarnaast als je vind dat het beestje te veel gras krijgt kun je altijd een graasmasker voor doen.
nog daarnaast hoort het beestje altijd te kunnen eten![/quote]
Dat is zo, je kan er veel brok in gooien en geen ruwvoer, dan krijg je maagzweren (hoe het helemaal zit, zuur en basisch, moet je me niet meer vragen)
damian23 schreef:Cassidy schreef:Ik zeg dat het wel zou kunnen maar dat je dat niet gaat willen. Een paard met een serieuze grasbuik, en de hele dag buiten (daar worden wij ook rozig van) gaat niet het beste geven in de wedstrijdring. Ja, naar buiten, goed voor dat koppie, maar geen hele dagen. En al helemaal geen hele dagen op gras.
ik sluit me helemaal hierbij aan. Sportpaarden kunnen prima een paar uur per dag naar buiten (wei of paddock) maar 24/7 zal je niet echt topprestaties moeten verwachten. Hier staan ze in de zomer max 5 uur op de wei anders lopen ze echt niet (rozig en dikke buik). En voor het werk gaan ze zeker even op stal om een tukkie te doen.
eclair98 schreef:LuckyLuna schreef:Voor dat koppie, daar is het toch juist het belangrijkste voor!!
daarnaast als je vind dat het beestje te veel gras krijgt kun je altijd een graasmasker voor doen.
nog daarnaast hoort het beestje altijd te kunnen eten![/quote]
Dat is zo, je kan er veel brok in gooien en geen ruwvoer, dan krijg je maagzweren (hoe het helemaal zit, zuur en basisch, moet je me niet meer vragen)
Cassidy schreef:Ik weet hoe ik het in zou kleden. Dagdeel naar buiten, in de avond op stal, in de middag of in de avond trainen. Hoeft geen paddock paradise voor gecreeerd te worden. Vriendjes bij een sportpaard zou ik niet doen. Ik ben niet zo'n voorstander om paarden die rondom op ijzers staan bij elkaar te zetten (vooropgezet dat ze dan beslagen zouden worden). En als in de kudde, dan alleen in een goed gesettelde kudde. Op gras, en niet op zand waar ze zich vervelen en dan op elkaar uitleven.

Gypsy schreef:En bedankt. Dus jij vind dat mijn paarden in een geestdodende omgeving staan? Nee, 10 uur lang in een hok van drie bij drie, dat is spannend. Wat gebeurt er volgens jou s' avonds en s' nachts op stal voor bijzonders dat mijn paardjes missen?
damian23 schreef:ik sluit me helemaal hierbij aan. Sportpaarden kunnen prima een paar uur per dag naar buiten (wei of paddock) maar 24/7 zal je niet echt topprestaties moeten verwachten. Hier staan ze in de zomer max 5 uur op de wei anders lopen ze echt niet (rozig en dikke buik). En voor het werk gaan ze zeker even op stal om een tukkie te doen.
Gypsy schreef:Cassidy schreef:Maar wat hoe wil je dan dat een dier zijn dagen vult? Hele dagen op een zandpaddock, alleen maar "for the sake of it", gaat ook heel snel vervelen.

Gypsy schreef:Maar als jou paarden geen paard mogen zijn, dan zijn we snel uitgepraat. Je kunt nu eenmaal geen appels met peren vergelijken.
Gypsy schreef:Cassidy schreef:Ik weet hoe ik het in zou kleden. Dagdeel naar buiten, in de avond op stal, in de middag of in de avond trainen. Hoeft geen paddock paradise voor gecreeerd te worden. Vriendjes bij een sportpaard zou ik niet doen. Ik ben niet zo'n voorstander om paarden die rondom op ijzers staan bij elkaar te zetten (vooropgezet dat ze dan beslagen zouden worden). En als in de kudde, dan alleen in een goed gesettelde kudde. Op gras, en niet op zand waar ze zich vervelen en dan op elkaar uitleven.
Maar als jou paarden geen paard mogen zijn, dan zijn we snel uitgepraat. Je kunt nu eenmaal geen appels met peren vergelijken.

LuckyLuna schreef:met gypsy eens
hoe kan het blangrijker zijn om een paard op ijzers te hebben dan om hem met vriendjes te hebben lopen?
Def schreef:Ik vind het woord sportpaard altijd zo apart.
Wanneer is een paard een sportpaard dan?
Mijn pony loopt Z dressuur tussen de paarden... is het dan een sportpaard (eh pony?)?
Die heeft haar hele leven 24/7 buiten gelopen.
Grasbuik had ze niet hoor... stond op kale wei met op gezette tijden ruwvoer, anders werd ze veel te dik.
Mijn pony is altijd werklustig en heet.
Ik ben een aantal maanden geleden van stal veranderd, naar een stal waar mijn pony snachts op stal gaat. Ze loopt overdag gewoon nog steeds de hele dag buiten.
Ik merk geen verschil bij haar. We zijn ook niet verhuist om het 24/7 buiten.
Als ik een andere goede stal had kunnen vinden waar ze 24/7 buiten had gekund onder goede omstandigheden had ik dat zo weer gedaan.
Ik merk wel dat ik het op deze stal wel erg makkelijk vindt dat we binnen kunnen poetsen etc. als het regent. Ook vlechten en wassen etc. gaat hier wat makkelijker. Als je paard droog moet zijn voor de osteopaat kan ze ook binnen opdrogen.
Maar dit zijn meer de gemakken voor de mens.