Bang voor paarden met 'vreemde' kleur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:15

Voor zover ik weet is Ewald niet echt bang voor andere paarden, maar vind ie kleine pony's (kleiner dan 1.30) gewoon helemaal GE-WEL-DIG!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:21

Ik heb nog nooit pony's bang gezien voor haflingers, maar pony's die ze nog nooit van hun leven gezien hebben kunnen dan waarschijnlijk behoorlijk schrikken.... (Het zijn ook zulke geweldige beesten Tong uitsteken Knipoog )

Van honden heb ik er wel ervaring mee. In de wachtkamer bij de dierenarts kwam een bulldog en Toby wist niet wat hij ermee aan moest Haha! Hij vond het géén hond Haha!

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:29

Ik ken wel een paard wat weldegenlijk bang is voor haflingers..
Matti heeft een zwak voor kleine pony's en ezels. Bij een pony is het enkel blazen en snuiven en een grote bocht eromheen. Bij ezels gaat ze er echt van tussen, alleen al bij het horen van het geluid IAAAA :p

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:33

In de kudde waar Udinde twee jaar gelopen heeft stond ook een jonge fjord. Die heeft het niet makkelijk gehad ben ik bang ... Haha!
Ik zag regelmatig dat een van de "normaal-gekleurden" hem te grazen namen. Naarmate hij er langer bij was werd dat wel minder, hij werd niet compleet weggepest, maar je kon toch duidelijk zien dat hij onderaan stond.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:36

Camilla en Robin zijn beide bang voor bonte pony's. Waarom zou ik niet weten!
En Robin is ook nog eens bang voor kleine pony's. (zeg maar onder de 1.30 ongeveer) Verward

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:51

sommigen zijn bang voor mijn schimmel.. maar ik denk dat die puur instinct is.. als ze in een kudde in het wild leven.. wil je geen wit/grijs paard erbij.. want dan val je extra op.. lijkt mij wel een logische oplossing.. maar impact is zelf nergens bang voor.. is zelf helemaal gek op shetjes en veulens.. raar beest..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:24

Mijn haflinger was als de dood voor shetten! De 1ste keer dat hij zo'n klein geval zag, draaide hij zich om en ging er met mij vandoor.

Licor is tot nu toe nooit bang geweest van een ander paard. Voor schimmel bang zijn zou in zijn geval wel vreemd zijn, aangezien bijna alle paarden in Spanje op zijn stal schimmels waren.
Koeien vond hij in het begin wel heel eng. Zij stonden ons altijd aan te staren (en maar loeien Tong uitsteken) als we in de zomer trainden aan huis (op een veldje omgeven door een koeieweide), dus moest hij het wel gewoon worden. Maar in het begin...

romeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:27

mijn pony is bang voor madeliefjes en andere witte kleine bloempjes:s...als die in het gras staan loopt ze er met een enorme boog omheen en krijg ik haar er niet overheen. en mijn pony is bang voor vrachtwagens maja ik ook Haha!--de andere paarden in de buurt zijn helemaal niet bang voor mijn pony terwijl ze een c/b-ponytje is en ook nog schimmel...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:27

Idra schreef:
Koeien vond hij in het begin wel heel eng. Zij stonden ons altijd aan te staren (en maar loeien Tong uitsteken) als we in de zomer trainden aan huis (op een veldje omgeven door een koeieweide), dus moest hij het wel gewoon worden. Maar in het begin...

Gek, zo een paard heb ik ook gehad Haha! . Het bos in? geen probleem, door de smalste paadjes en de diepste plassen. Maar o wee als er ergens een koe in de wei stond, die staart omhoog, de ogen en neus wijdopen, oortjes naar voor, knorren en pararderen Rolleyes en dat allemaal voor een handvol koeien die honderd meter verderop in de wei lagen...

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:36

Haha dat ken ik. Het veulen van omax hier op Bokt durfde ook niet meer langs Jamy toen ze geschoren was (en dus grijs) Terwijl hij haar daarvoor altijd harstikke lief vond Lovers Tong uitsteken

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:38

Dikke heb ik gekocht van de eigenaar van de manege waar ik toendertijd reed. Daar liepen in de les ook wel eens shetjes mee en die vond ´ie maar een beetje eng Clown !
Nu staan mijn vriendin en ik alweer jaren samen met onze paarden in een kleine privé stal. Zij heeft zelf een koffie Verward vos en daar is mijn Dikke (zwart van kleur) helemaal gek op Lovers !
Ze heeft er het afgelopen voorjaar 3 ponys bij gekregen; een Lewitzer (rood-bont) en 2 shetjes (zwart-bont) . Met de Lewitzer kan hij het erg goed vinden, maar van de Shetties moet ´ie helemaal niks weten, vooral een van die beide vindt ´ie maar 3 x niks !
Mijn Friese merrie maakt daar duidelijker onderscheid: zij trekt automatisch naar de donkere paarden, die anderen vindt ze niet- tot matig interressant Knipoog .

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:42

De mijne is bang voor shetjes. Je ziet hem al kijken "zijn dat nu honden of paarden?"
Er staat bij ons in de buurt een hengstje dat altijd vreselijk tekeertgaat op 5 poten. Die gilt als een varken en loopt stuiterend door de wei als een geflipte my little pony. Ik kan Lois er dan echt niet voorbij krijgen zo eng vindt hij dat beest Haha!
Afstappen en begeleiden is het enige dat helpt.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:53

Baloe is gek op bonte paarden!
Trekt in de les altijd heel erg naar de bruinbonte toe! Meer dan naar de zwart bonte Verward
Maar alleen shetjes... die blijven eng Verward Verder vind baloe helemaal niks eng, gelukkig Lachen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:25

Ik had vroeger een merrie die echt door het lint ging als ze een schimmel zag. Ik heb nog nooit een paard zo agressief gezien.
Heeft ze overigens afgeleerd door haar een keer bij een dominante schimmelmerrie in het land te zetten. Daarna had ze ontzag voor schimmels Haha!

De pony's die ik nu heb, waren een paar maanden geleden wel erg bang voor een pony met een deken op.
Een blauwe pony?

Kleine pony's zijn niet eng. Geiten wel.

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:28

Mijn paardje is niet echt bang voor paarden met een vreemde kleur maar schrikt soms ineens als er een shet naast haar loopt Tong uitsteken
Niemand is ook bang voor mijn pony hoor,ook een haflinger met hele mooie witte manen Haha! Schijnheilig maar ik heb nog nooit gezien dat iemand daar bang voor was.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:58

Ik heb een pony gereden die echt heel erg bang was voor shetlanders *LOL*

Ik heb maar 1 keer een paard meegemaakt die bang was voor mijn pony, maar dat dier had altijd alleen grote bruine KWPN'ers gezien Haha! dan is zo'n pony met spierwitte manen toch wel eng *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:19

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:45

Op de manege waar ik rijd staat een paard, Webster, dat eigenlijk naar alle paarden lelijk kijkt, maar vooral Merlina (schimmel) en andere lichtere paarden vindt hij maar niks Clown .
Hij is zelf bruin.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:45

Magic is niet gek op schimmels. Het is wel al beter geworden, vroeger moesten ze echt niet in de buurt komen.

Verder is het de laatste tijd erg wisselend. Maar (donker)bruine ligt haar het best. Misschien omdat haar moeder zwart was Verward

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:46

Sabientje was niet bang voor ze maar vond Tinkers helemaal geweldig.
Als ze er ene zag moest en zou ze er achteraan Haha!
Tsja Tong uitsteken

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:21

haha een paard vroeger in de les was altijd als de dood voor de twee fjorden in de les. Zodra die binnen de 3 meter in de buurt kwam dan had ie zo iets van " wegwezen!!" of stond hij juist plotsklaps op de rem.
Neej daar moest hij absoluut niks van hebben....

Mijn verzorgfjordje is helemaal weg van warmbloedpaardjes...vooral eentje heeft de voorkeur, het is alleen wel een merrie, net als zij zelf! Verward

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:00

dolly houdt ook niet van schimmels, maar dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak; die werd namelijk altijd verjaagd door een klein schimmeltje, die beet haar dan enzo...
om dezelfde reden houdt ze ook niet zo van kleine paardjes..

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 23:04

Omar is een heel lief paard naar andere paarden toe, maar zodra er een écht witte schimmel in de buurt verschijnt gaat er een knop om.

In de natuur werden schimmels vaak verjaagd omdat ze op vallen (geen schutkleur hebben). Schimmels zijn dan ook in sommige streken naar elkaar getrokken en zo is oa het camarque paard ontstaan.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:15

Antoinette schreef:
Verder is het de laatste tijd erg wisselend. Maar (donker)bruine ligt haar het best. Misschien omdat haar moeder zwart was Verward

Ik ga d'r toch eens een nieuw topic van maken. Kijken of er meer mensen zijn die dit idee hebben ...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:06

Ik heb dat nog niet meegemaakt, wel eens gehoord van andere mensen.

Mijn paarden vinden shetten helemaal geweldig.
En Felix vind Toltende ijslanders ook erg intressant, vooral als ze op de weg lopen. Het lijkt wel of hij het geluid dan niet kan plaatsen, heel vreemd. Haha!