Kan het nog gekker?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cmaenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:31

Dit wordt inderdaad al langer gebruikt.
Naar mijn mening moet je het alleen gebruiken voor medische redenen. :j
Als het gebruikt wordt om te zorgen dat het paard de bandages of dekens niet af krijgt is gewoon te _-:( !!
Ik ken wel een paard dat rondjes draait op stal en zijn deken afbijt. Hij krijgt dit dan ook soms om als hij het blijft doen maar dit is omdat hij nadat hij zijn deken af heeft, zijn eigen vel gewoon tot bloedens toe open bijt. (komt door een niet fijne ervaring) Dit wordt ook echt enkel gedaan als het niet meer anders gaat.

Dus mijn mening: echt enkel gebruikt voor medische omstandigheden en als het echt niet anders meer kan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:34

GamblersCup schreef:
Als het voor zulke medische doeleinden, dus van tijdelijke aard, wordt gebruikt, is dat ook prima. Net zoals zo'n kap voor hond of kat. Maar wordt verkocht zodat paard dekens niet kapot kan bijten of bandages niet af kan bijten. Er zullen een heleboel mensen zijn die het daar ook voor gebruiken ben ik bang. En dat is niet ok.

Ben ik het mee eens.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:43

Ik heb er zo'n afkeer van, die winkels die er "verstand" van zouden hebben, en toch die rotzooi verkopen met dit verhaal erbij. Net als een dierenwinkel die nog vissenkommen verkoopt. Ik ben daar dan snel klaar mee en zet geen voet meer in die winkel. Of ik bestel niet meer. Mensen die er niet zoveel verstand van hebben, gaan er van uit dat de winkel er wél verstand van heeft en gebruiken het item dus ook zo. Dat is dierenmishandeling veroorzaken, even wat verder gedacht. En daar pas ik voor.

Edit: Het kan ook gewoon stommiteit zijn. Agradi heeft een kopje "ezels" en verkoopt daar niet 1 fatsoenlijk item voor ezels, alles paardenzooi wat niet geschikt is voor ezels. Haal dan gewoon het kopje Ezels weg, als je er geen verstand van hebt. Je zal maar net ezels hebben en nog aan het leren zijn en ervaring opdoen. Koop je een hoop zooi waar je niks mee kunt.

LadyMadonna

Re: Kan het nog gekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:05

Maar goed, even hypothetisch...
Je hebt je paard geschoren, het is -10, en je paard sloopt de ene na de andere deken. Je kan m niet zonder zetten, en volgend jaar niet meer scheren heb je nu niks aan...
Dan kan ik me er toch wel wat bij voorstellen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:24

Dan ga je toch over op een zo goed als onverwoestbare jute deken met onderdeken voor de warmte bijvoorbeeld... er zijn andere mogelijkheden hoor, dan je paard dieronvriendelijk houden.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:08

Toen ik dit ding voor het eerst in de ruitersport zaak tegenkwam dacht ik eerst dat het om was om hooi in te doen. :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:09

:D :D :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:58

LadyMadonna schreef:
Maar goed, even hypothetisch...
Je hebt je paard geschoren, het is -10, en je paard sloopt de ene na de andere deken. Je kan m niet zonder zetten, en volgend jaar niet meer scheren heb je nu niks aan...
Dan kan ik me er toch wel wat bij voorstellen...

Daar heb je dan een antibijtkapje voor. Ook niet ideaal voor een paard, maar dan kan hij in elk geval zijn hals nog buigen en daarmee wrijven als hij jeuk heeft. Dat maak je aan de odnerkant van het halster vast, zit alleen onder zijn onderkaak en geeft hem dus wat meer vrijheid...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:35

MissChrys schreef:
Ja ligt eraan. Ziet er inderdaad niet uit en ik zou eerder anti bijt gebruiken dan dit wasrek, maar als ze een wond hebben waar ze niet vanaf blijven.... Zou ik het misschien nog wel overwegen hahahaha

En daar is het oorspronkelijk waarschijnlijk ook voor bedoeld.
Dat allerlei idioten er iets anders mee gaan doen, zegt meer over die idioten dan over het produkt.

En voor degenen die nu denken dat het vrij nieuw is, nee hoor, het bestond al toen ik in de paardenwereld kwam kijken en dat is ruim 30 jaar geleden........
Enne, als je dit mishandeling vindt; nou het kan nog veel erger en ook gewoon bij de Divoza te bestellen.......

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:55

Dat maakt dit ding niet minder erg ;)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:58

Heb dit ook nog nooit gezien. Ik vind dit inderdaad ook heel paard-onterend. Als het nu gebruikt werd zoals een kraag bij hond of kat, om zo niet aan wonden te zitten en hechtingen eruit te trekken etc., maar het wordt voor hele andere doeleinden gebruikt :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:31

GamblersCup schreef:
Dat maakt dit ding niet minder erg ;)

Dat is ook zo, maar laten we even ontzenuwen dat het hier om een "nieuw" produkt gaat.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:13

Dat was al vanaf het begin duidelijk ;)

ais

Re: Kan het nog gekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:13

Ook ik was al langer op de hoogte van zo'n soort rek, al heb ik, gelukkig!, nog nooit mee gemaakt dat het gebruikt werd, laat staan voor de redenen die op die website genoemd worden.
Wanneer je je paard een deken op doet, aanvaard je toch ook de kans dat deze kapot kan gaan?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:54

de eerste keer dat ik dit zie.. Ik hoop toch dat niemand dit bij zijn/haar paard omdoet arm beestje |(