lees dit over een magere tinker heel zielig.!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:27

ik moet zeggen dat ik ook mn twijfels heb over dit verhaal maar goed ik ben er niet bij geweest dus ik kan er niet over oordelen maar je moet aan suikerziekte gelijk wat doen.... t gaat niet vanzelf wel over ofzo!!! mijn hond heeft t gehad, wij kwamen hier eigenlijk te laat achter en ik ben haar dan ook op een nare manier kwijt geraakt!! ik zou haar ASAP op medicijnen zetten...mocht t niet schadelijk zijn voor het veulen en dan moet er vast nog iets anders zijn wat je haar kan geven denk ik...veel verstand heb ik niet van suikerziekte namelijk

en ik begrijp al helemaal niet hoe je haar nog een keer kan laten dekken!! als ik t zo lees heeft t arme beesie al dr energie zelf nodig!!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:00

Volgens mij bestaat ducky niet meer, die zit zich te schamen in een hoekje....

Dit verhaal en an die tegestrijdigheden rammelen aan alle kanten...
Het is te zot voor woorden.... nou ja te zielig voor woorden.
Je zal zo'n baasje hebben....

Sorry hoor, maar hier kan ik dus niet over uit.... slotje misschien

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:01

Vind je het gek?

Deze verhalen hoor je vaker hoor dat je een drachtige tinker koopt. Ik denk dat ze nog heel jong is en als je arts je aanraad om haar te laten dekken? Ik denk dat ik het dan ook gedaan had. Enkele jaren geleden als je een tinker naar de slager deed hoorde je er niemand over. Op dit moment is de tinker rage en dus worden ze als rijpaard verkocht. Ik denk dat Ducky met haar daad een tinker van de slacht heeft gered maar daar word hier niet naar gekeken. Ik vind het geen raar verhaal en ik hoop dat Pendora er weer helemaal bovenop komt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:11

We moeten Ducky niet meteen gaan veroordelen met z'n allen, ze moet eerst een kans hebben om alles uit te leggen Scheve mond

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:23

tinkiebel schreef:
en als je arts je aanraad om haar te laten dekken?

ja, en ik vraag mij nog altijd af welke arts zoiets aanraad, ik snap het nut echt niet Scheve mond . Het paard is toch zowiezo al zeer verzwakt, en dan moet ze nog een veulen dragen, die ook zijn voedig moet binnenkrijgen dus dat wil zeggen dat de merrie zelfs extra moet eten, terwijl ze bijna niets eet, en dan vraag ik mij nog af wat er gaat gebeuren als ze de zwangerschap kan doorstaan en moet bevallen. Dan gaat ze zich ook erg moeten inspannen, en als ze zowiezo al zo zwak is lijkt mij de kans op een probleemloze bevalling vrij klein... Scheve mond

Tenzij Ducky of iemand anders hier een heel goede verklaring voor kan geven waarom het wel goed is, tot dan blijf ik er mijn twijfels over hebben...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:26

daarom alleen al vind ik het een indianen verhaal

winspunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:59

hoihoi ik hoop dat het met wopje allemaal goed komt
dan gaan we nog een keer naar het bos samen met duncan
en als het veulentje er is kom ik sammen met son kijken dat is toch wel goed?
doegie kus Party!! naomi

ducky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 20:47

ja tuurlijk naomi. als je in de vakantie kan komen met ramona kunne we samen een buitenrit gaan maken he. hahahaah

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:27

Hoe gaat het met de drachtige tinker met suikerziekte, ducky?

ducky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 22:51

heeey , ja het gaat wel aaridg goed op het moment. ze is wel vrolijk op dit moment. dus hoop dat het zo blijft. en ze is al aardig dik. dank je voor je belangstelling. hebje eigelijk msn? nou zo ja voeg me maar toe , mijn e mail is duncanenpandora@hotmail.com xxjes kath Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:48

Ann schreef:
We moeten Ducky niet meteen gaan veroordelen met z'n allen, ze moet eerst een kans hebben om alles uit te leggen Scheve mond

Ja maar Ducky heeft het nog altijd niet uitgelegd, hoewel ze al terug op bokt is geweest en hier een berichtje heeft geplaatst Scheve mond . Dus Ducky, sorry als ik zo nieuwsgierig overkom( Schijnheilig ) Maar kan je mij eens fatsoenlijk uitleggen waarom je haar opnieuw hebt laten dekken?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:24

Heb je de dierenarts al gebeld over de suikerziekte, Ducky?

ducky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 21:25

nee heb de arts nog niet gebeld , maa rik geef haar nu wortels . en eeuh ja ik wil best uitleggen waarom we haar hebben laten dekken. vorig jaar heeft ze ook een veulen gehad. en we hadden op een gegeven moment toen eht afgespeend was het gevoel dat ze het veulen miste dus
we hadden zoiets van nou dan laten we haar nog een keer dekken dit was dan wel de laatste keer hoor.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:31

Natuurlijk zal ze haar veulen gemist hebben toen het werd afgespeend, dat is toch geen reden om haar weer te laten dekken, zo blijf je bezig Scheve mond
Ik begrijp echt niet dat jullie de dierenarts er niet bij halen voor de suikerziekte Verdrietig

ducky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 21:33

dat gaan we ookwel doen. maandag
want nu was ze niet berijkbaar ofzo/!!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 21:56

pffffff vaag hoor, een dierenarts die niet bereikbaar is. dan zet je toch een dienstdoende arts in? en er bestaan toch ook nog wel meer dierenartsen, t is maar net wat je belangrijk vind.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:02

jeetje,apart verhaal dit.Sorry dat ik het zeg!

Even offTopic:

Ducky,hoe oud ben je? Lachen

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:16

Ik heb net alles nog eens doorgelezen en ik denk dat ze op dezelfde dag jarig is als winspunt Haha! ...........

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:29

owwwww hahaha,ik geloof dat ik snap wat je bedoelt. Haha!
Anders denk ik dat ze heel jong is in ieder geval!
Misschien dat ze daarom niet echt snapt hoe het in elkaar zit en zo

Dat winspunt 17 is geloof ik dus niet,dus het zou idd kunnen dat het de zelfde persoon is. Alleen met insuineren komen we er niet,en we weten niet of het waar is,dus ik geef haar maar het voordeel van de twijfel.

bovendien denk ik dat ze heel jong is

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 22:33

CarS schreef:
Ik heb net alles nog eens doorgelezen en ik denk dat ze op dezelfde dag jarig is als winspunt Haha! ...........

Bedoel dat je denkt dat ze dezelfde zijn?

Maar ik heb nog een vraagje over suikerziekte. Ducky beweert dus dat ze deze tinker al een hele tijd heeft, en dat hij dus al een hele tijd aan deze ziekte lijdt. Hiervoor heeft die tinker dus nooit medicatie gekregen, hoewel suikerziekte enorm gevaarlijk is als je er niet voor zorgt. Maar weet iemand hoelang het eigenlijk duurt voordat een paard ernstig ziek kan worden door geen medicatie en teveel suikers op te nemen? Want als ze al vanaf het begin suikerziekte heeft, dan denk ik toch dat het bijna een mirakel is dat ze nu nog leeft als ze nooit medicatie en aangepaste verzorging heeft gehad Scheve mond

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:15

heeft ze geen zwangerschapsdiabetes? Of bestaat dat niet bij paarden?
Suikerziekte ZONDER iets aan te doen is dodelijk....

ducky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 00:06

ja sorry hoor maar , ik vindt het balachelijk dat jullie mij vergelijken met winstpunt.
toevallig is winstpunt mijn beste vriendin en die zit bij mij in de klas. ik ben 17 jaar ben geboren op 13-08-1986 reken zelf maar uit dan als je het niet geloven wil.
we hebben de merrie nu ongeveer een jaar , en zijn er net 3 weken achter dat ze suikerziekte heeft. dus dat wisten we neit toen we haar lieten dekken. en ik ga er heust wel wat aan doen hoor. en ja ik heb deze merrie van de slacht gered, als ik haar neit gekocht had was ze dood gegaan. dus het was maar goed dat ik haar kocht ,hoop dat ze er wel overheen komt. denk je niet dat ik medelijden heb met haar , ik hou van har met heel mijn hardt. of geloof je dat niet , snik snik , sorry ben een beetje verdrietig nu , ik hou gewoon zo van die merrie ik wil ook dat ze beter wordt snap dat dan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:09

Ducky, als je zelf vanaf het begin wat duidelijker was geweest, waren er niet zulke vervelende reacties op je bericht gekomen, het lijkt nu allemaal zo vaag en iedereen zit over je paard in Scheve mond

ducky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 00:15

ja sorry dat ik niet eerder zo duidelijk maar zo is het wel. als er wat verandert met de merrie hoor je het oke.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:16

Oke, beterschap voor je paardje Ach gut