Is jouw paard ook af en toe een kreng?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:42

jep mijne kan ook soms zooon kreng zijn.. maar mn pony is egt wel gehecht aan mij.. dus das onzin.. ze hechten zich juist vooral aan zn baasje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:47

Nee dat heeft mijn paard niet. En ik heb ook nooit paarden gehad of meegemaakt die zo waren. Dat heeft vooral met een stukje opvoeding en wedserzijds respect te maken.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:54

Nja dat bijten is inderdaad wel heel erg..!
Jenneke is ook best een bitch op stal, waardoor ik haar maar buiten stal opzadel, maar ze wordt steeds liever, vind ik echt fijn/leuk
Eerst deed ze plat haar oren in haar nek en dreigde als je haar ook maar aanraakte en nou kan ik haar al poetsen in stal... yeah haha

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:30

Foxy is een scheet, die heeft nog nooit wat gedaan.

Oscar bij mij ook niet, maar de hoefsmid heeft ie al eens gebeten Bloos! en hij is al eens bij mijn zusje op der rug gesprongen Clown

Tegen elkaar zijn ze af en toe wel wat minder aardig Schijnheilig

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:13

ja, die van mij is meestal met rijden een hele erge kreng!!!! de ene dag kan ik alles met dr doen, gewoon een paar eenvoudige galopswissels en dan is de overgang heel netjes en rustig en dan de volgende dag wil ik het weer doen en dan kom ik uit de galop en dan gaat ze keihard draven *LOL* daar word ik soms wel een beetje gek van, en die van mij vindt ook alles eng!!! de ene dag vindt zr dr koniveren weer eng, terwijl ze nu al 2 jaar in die bak rijdt, whahahaa, ze heeft allemaal van zulke stomme acties Schijnheilig

Mer1980

Berichten: 18993
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:32

Ik heb altijd paarden gehad die monsters waren . (ik heb ze zo gekocht hoor Knipoog) Mijn huidige paard is een zeer eenkennig kreng, duldt geen vreemden zomaar in de box. Mij nu wel, maar het blijft een echte merrie. heeft zo haar momenten. krijgt ze een snoepje kijkt ze heel lief, maar O wee als het snoepje niet snel genoeg komt. oren plat in der nek en dan moet je haar echt corrigeren anders bijt ze. Tsja ik heb er geen moeite mee. ik weet hoe ze is dus het went. ze is al wel veel liever.

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:15

onze Bel is heel gewillig en wil heel graag werken

ze zal ook nooit steigeren of bokken of zo

maar, soms heb ik het gevoel dat ze afstandelijk is en me soms tijdens het poetsen wel eens uitprobeert...

zoals bv: achteruit stappen als ze haar hoefjes moet geven, happen naar de singel als ik ze opzadel, als ik haar aai gaat ze soms ook gewoon een paar passen verder staan... dan twijfel ik aan mezelf, zo van ben ik u nu goed bezig??? weet je, ik zou alles voor haar doen en dan verwacht ik ook wel wat affectie terug Scheve mond

maar dit is niet altijd zo, want ze kan ook wel lief doen hoor, als ik bv haar hoofdje poets gaat ze helemaal hangen enz...

ze kan wel chagrijnig doen naar de andere stalgenoten, als die met hun paardjes bezig zijn is ze altijd rotjaloers, ze heeft echt enorm veel aandacht nodig!!!

ik denk dat ik haar gewoon tijd moet geven en mezelf niet moet puschen want dat werkt averechts bij haar. wat denken jullie??

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:16

Mijn verzorgpaard is echt nooit een kreng! Hij is altijd vrolijk en vriendelijk!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:59

Timon is ook gerust af en toe een kreng, maar ach een paard dat ja en amen knikt is misschien ook niet altijd even leuk, maar omdat hij soms zo krengerig is kan ik heel kwaad op hem worden, maar ik weet gewoon dat hij altijd een geintje bij me uit haalt. Het zal nooit echt bijv. een keer bijten van : rot jij maar op!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:21

Nope, mijne doet dat niet.
Hij probeerd het wel maar geen tweede keer Extreme duivel
Hou niet van dat soort paarden. Gewoon opvoeden en respect bij brengen Lachen

shadowtje
Berichten: 108
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:35

die van mij kan soms 0ok zo'n bitch zijn.
als ik dr wil poetsen bij dr nekkie en schouders vind ze het heerlijk. maar zodra je richting buik gaat wordt ze me daar boos Boos! dan hoor je de meest enge knars geluiden Lips are sealed die ze maar kan maken( kippevel). dit doet ze ook als je dr deken af wil doen of dr zadel op dr rug legt, wilt aansingelen. en naar andere paarden kan ze ook aardig lelijk doen.
maar voor de rest is het gewoon een lief bitchy. Lovers Schijnheilig

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:48

Tuurlijk, als het nodig is dat ik (vanaf de grond) met heel mijn gewicht aan een teugel hangende, nog maar nauwelijks voorkomen kan dat Pjelk ervandoor stiert omdat meneer de trailer niet in wil, nee dan vind ik em nie zo aardig meer .
Ook Beau kan er wat van. Die weet het bv goed duidelijk te maken als hij nog niet de wei uit wil. Dan draait ie je gewoon de kont toe en kom je dan toch bij hem dan gaat hij wel schoppen Extreme duivel

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:24

oohw zeker weten kan Noor dat en ook Orthos....Noor kan een enorm kreng zijn als ze echt geen zin heeft, vooral met opzadelen of hoeven uitkrabben is ze soms niet uit te staan....
Orthos is verder een schat, maar kan met longeren altijd tot ergernis aan toe staan dreigen, echt van: okeej nu heb ik geen zin meer....een luie donder, want dan heeft hij amper iets gedaan...
Verder is hij afgelopen week heel erg in overal om flemen....hapt hij de pensioneigenaresse, die kwaad: staat die kneus toch weer een eind weg te flemen Verward

anoniem987
Berichten: 241
Geregistreerd: 02-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:23

jah de mijne ook! als ze moet worden gereden( najah t is een shet) dahn wil ze soms niet en rent ze weg, als je haar dahn te snel af bent, dan word ze heeeel boos! gaat ze zitten snuiven en niet stilstaan enzow.. je kent het wel... Boos!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:24

scallie schreef:
onze Bel is heel gewillig en wil heel graag werken

ze zal ook nooit steigeren of bokken of zo

maar, soms heb ik het gevoel dat ze afstandelijk is en me soms tijdens het poetsen wel eens uitprobeert...

zoals bv: achteruit stappen als ze haar hoefjes moet geven, happen naar de singel als ik ze opzadel, als ik haar aai gaat ze soms ook gewoon een paar passen verder staan... dan twijfel ik aan mezelf, zo van ben ik u nu goed bezig??? weet je, ik zou alles voor haar doen en dan verwacht ik ook wel wat affectie terug Scheve mond

maar dit is niet altijd zo, want ze kan ook wel lief doen hoor, als ik bv haar hoofdje poets gaat ze helemaal hangen enz...

ze kan wel chagrijnig doen naar de andere stalgenoten, als die met hun paardjes bezig zijn is ze altijd rotjaloers, ze heeft echt enorm veel aandacht nodig!!!

ik denk dat ik haar gewoon tijd moet geven en mezelf niet moet puschen want dat werkt averechts bij haar. wat denken jullie??


hmm, ik denk dat je meer het paard naar jou moet laten komen, dat heb ik bij Jenneke ook gedaan. Als ik er op het begin aan kwam ging ze meteen met haar kont naar de deur staan. Toen heb ik gewoon (ontzettend lang) voor de stal gewacht totdat ze toch maar eens kwam kijken. Dit doet die van jou misschien niet, maar op zo'n manier.. ja kweetnie.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 18:36

melle is in de winter altijd heel opgewekt maar hij wil wel eens bijten maar gewoon een beetje speels zeg maar.
met rijden gaat hij er in de winter altijd vandoor en de reden...... om niks
maar ja dat komt ook wel weer goed Lachen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:34

misspolly schreef:
jep mijne kan ook soms zooon kreng zijn.. maar mn pony is egt wel gehecht aan mij.. dus das onzin.. ze hechten zich juist vooral aan zn baasje..

zegt jouw pony dat tegen jou of wat *LOL*

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:41

promptertje schreef:
"is jouw eigenaar af en toe ook zo'n kreng?"

Nee hoor! Schijnheilig Knipoog

Ach, ik heb wel eens mindere dagen en de paarden ook (zijn het merries voor Knipoog ). Over het algemeen valt alles mee, mag niet klagen iig. Lachen

capopjekop

Berichten: 30713
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:51

wat heb ik dan toch lieve ponytjes Haha!
ze komen (bijna) altijd heel blij aangehupst als ze me horen en ik word ook vaak ondergekwijlt. soms is amber beetje jalours op grietje en dan is ze wel ff niet aardig en als andere paarden in de buurt komen laat ze ook merken dat ze afstand moeten houden, maar ze is gek op mensen Haha!

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:52

Neeh nog nooit geweest! Haha hij is echt de goedheid zelve Lachen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:50

ik vond m'n paardje al lief, maar als ik dit lees vind ik hem nog liéver Haha! ! oortjes in de nek? hij weet precies niet eens dat hij oren hééft?! nog nooit of te nimmer heeft hij ze zelfs nog maar in een half-dreigende stand gezet. zelfs niet naar andere paarden Verward
zijn kopstuk, daar duikt hij zelf met z'n kopje in, zo van 'beetje snel, kom op met dat bit'! nog ietsje meer en hij kruipt zelf onder z'n zadel, de schat Haha! !
MAAR IK KAN ER WEL NIET ALLEEN MEE NAAR BUITEN, wèèèèèèèhhhh Frusty

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:56

ja tegen andere paarden kan ze zo'n kreng zijn af en toe!!
vandaan kwam er een nieuw paardje, een nieuwe buurvrouw voor evita dus.. staat ze de hele dag lelijk te kijken en in de "lucht te bijten" terwijl het een schat van een paardje was!
ach.. komt wel goed, ze doet altijd heel lelijk tegen vreemde paarden.

en als ze hengstig is is ze ineens zoooooooo lief tegen de mannen op stal..
doos Haha!

gelukkig probeert ze dat tegen mij niet.. trappen of bijten ofzo, hoeft ze ook niet te proberen trouwens Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:27

M'n vorige merrie was een regelrecht kreng, en haar dochter is geen haar beter ... Mijn mannen zijn stukken fijner, al kunnen zowel de fjord als de tinker wel goed tonen dat je "echt iets fout doet" zoals bv toen ze de wei in het dorp in moesten .... dan gaan ze beiden "staken", willen ze niet meer bij je komen de eerste dagen (ook al stond je daar met een vrachtwagen vol wortelen, NEE, BOOS!!!!!) Haha! Toen ik het voeren s'morgens overnam van mijn man weigerde de tinkerhengst meer dan een week lang te komen bij hem *LOL* Als het eten gegooid werd at ie het op, maar het komen halen???? NO WAY, meneer was in z'n eer gepakt dat baas s'morgens niet meer kwam met de voerbak Tong uitsteken

Shetje is altijd vrolijk, lief baasje Lovers (al kan die gemeen kijken ineens als hij niet goed weet wat je gaat doen)

Gulpje

Berichten: 8082
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:11

Daisy is afgelopen week bekapt, en de hoefsmid vertelde al dat ze heel moelijk deed met haar rechterachterbeen, ze was bijna aan t trappen omdat ze dat voetje niet wilde geven. Uiteindelijk heeft hij het gewoon voor elkaar gekregen. Vandaag zou een vriendin van stal met een vriendinnetje naar het bos gaan, en ze mocht Dees meenemen. Ze belde vanmiddag op dat alles goed was gegaan, maar dat Dees weigerde haar rechterachterbeen te geven om de hoef uit te laten krabben. Ze was zo aan t trappen dat ze het hebben opgegeven. Mijn vriendin zei dus dat ze misschien een hoefzweer had, of iets anders waar ze vreselijke last van had, dus ik meteen helemaal ongerust naar stal gegaan. Op stal vroeg ik haar achtervoetje, en ze gaf het metreen, zonder enig probleem! 6x Achter elkaar, echt niks aan de hand. Nu heeft ze altijd wel gehad dat ze met 'vreemden' wat afstandelijker was, maar dit is toch wel heel erg raar!

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:56

Nee, Veerle doet dat niet en hoeft ze ook echt niet in dr kop te halen.
Naar andere pony's toe kan ze wel een beetje bitchie zijn, maar naar mij doet ze dat echt niet. Ze is juist lief Lovers