Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

haffylover schreef:is het niet misschien dat jij zelf onbewust teveel bezig houd met dat dressuurmatige en de ontspanning?
Mijn paardje vind de bak verre van intressant maar ze doet alles heel braaf omdat ik dit van haar vraag en in ruil daarvoor doe ik iets wat ze wel leuk vind. Zij laat ook totaal niet merken dat ze het niet leuk vind ofzo.
Maar soms is goed om eens voor jezelf een time out te nemen van dressuur. Misschien eens een hele andere takt proberen??
mijn vorige bij rijpaard die vind dressuur kei leuk maar ontspande zich ook moeilijk. Toen ben tijdelijk gestopt met echt dressuur en ben ik eens western lessen gaan volgen en dan gewoon alleen de basis zo heeft hij leren ontspannen. Daarna ging met gewoon rijden ook super.
Heb je overigens al eens een masseur of iemand laten komen om te kijken of paardje niet een reden heeft waarom hij zich zo vast houdt?
Cassidy schreef:@ ts: je vroeg hoe ik de lol in het rijden heb gekregen toen ik in een dipje zat? Ik ben van discipline veranderd, dat was voor mij het tijdstip waarop ik ben overgestapt op western.

)
Bij echte dravers wordt het alleen afgeleerd op de baan waardoor het daarna moeilijker is om weer aan te leren.
Pion schreef:Ik ben het ook een tijdje kwijt geweest en nu nog uit deze 'dip' aan het opklimmen.
Sommige dagen gaat het géweldig, dan zit ik op een roze wolk op een zwevend paard.
Andere dagen voelt alles stroef en zit ik er op als een domme idioot.
Ik probeer de dagen van de laatste categorie te negeren maar soms duren deze dagen zo lang...
In zo'n periode ga ik lekker springen, naar buiten en sinds kort heb ik longeren ook weer helemaal uitgevonden.
Maar ik kan niet wachten totdat ik ook weer lol in de dressuur krijg. Dat ik het gevoel heb dat de basisvoorwaarden echt goed voor elkaar zijn en ik kan gaan uitbouwen.
Nu heb ik het idee vast te zitten en na een fijne, korte, piek weer in een lang, diep, dal terecht kom.
Air schreef:Dravers en friezen kunnen beide galopperen hoorBij echte dravers wordt het alleen afgeleerd op de baan waardoor het daarna moeilijker is om weer aan te leren.
Veel ondersteuning nodig is weinig balans.. en balans hoort wel bij de basis en dus bij een goede training. Hoe lang heb je al les van deze instructrice?

En wat knap weer zo leuk zijn, hierdoor zit ik namelijk zelf ook niet lekker in mijn vel... Ik heb goede hoop 

MissChrys schreef:Ik ben nu alleen even op het punt dat ik in een soort rijdipje zit waardoor ik me eigen er echt toe moeten zetten om te gaan rijden.
Van dat gevoel wil ik af en vroeg me af wie hier ook mee te maken heeft gehad.
MissChrys schreef:Min paard en ik zijn een goede match kan ik je verzekeren![]()
Genoeg positieve verhalen en leuke / goede ervaring.
Mijn verhaal komt een beetje negatief over misschien, maar zo is het zeker niet gelukkig.
Ik merk met rijden dat hij dressuur niet vervelend vind, want hij wordt niet vervelend.
Hij vindt ontspanning over zijn rug / achter de kaak gewoon erg moeilijk.
Hierdoor moeten we beide erg werken om deze ontspanning alsnog te krijgen en zoals ik al zei: we eindigen altijd goed.
Ik ben nu alleen even op het punt dat ik in een soort rijdipje zit waardoor ik me eigen er echt toe moeten zetten om te gaan rijden.
Van dat gevoel wil ik af en vroeg me af wie hier ook mee te maken heeft gehad.
MissChrys schreef:Ohw dat is wel erg jammer.... ik heb het geluk dat hij bij mij niet vervelend wordt en als hij niet snel genoeg reageert op mijn hulpen ga ik heel veel overgangen met hem rijden. Daar wordt hij allert van en ontspannen. Werkt dit niet bij jou?
Cassidy schreef:Ik zou me eens gaan verdiepen in Parelli. Je begint vanaf de grond met grondwerk, leert je paard ook beter kennen en begrijpen. En vanaf grondwerk kun je opbouwen naar gewoon rijden. Echt, er gaat een wereld voor je open. Je moet wel even alles aan de kant zetten wat je tot nu doet, maar aangezien rijden op dit moment toch niet trekt moet dat geen probleem zijn. En als je de basis van Parelli hebt doorlopen, kun je weer terug naar de dressuur. Als je dat dan nog zou willen.