afblijven, dat is écht van mij!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:32

Ik leen mijn paard niet uit tenzij iemand mij serieus daadwerkelijk kan helpen met iets rijtechnisch. Als iemand op mijn paard wilt rijden ben ik er wel altijd bij omdat ze nogal onverwachts iets kan flikken. Oja en mijn zadel mag niemand lenen voor op zijn of haar pony te leggen en ik heb ook liever niet dat iemand aan mijn nieuwe zadel gaat, ben er veel te zuinig mee. :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:33

Mijn vriendin en ik lenen elkaar vaak dekjes uit! Daar blijft het bij :+

AngieJ

Mijn paard, ik sta op een manege waar best wel vaak van die kinderen langskomen en die gaan Angie dan aaien en knuffelen, daar kan ik heel slecht tegen.. :')

heidy_wilco

Mijn boeken. Ik kan echt helemaal panisch worden als er iets is met mijn boeken. Ik word al gek als ik bij de boeken van iemand anders ezeloren etc zie. Ik leen de mijnen dus echt niet uit, vooral niet omdat ik ook een paar oude boeken van honderd jaar en ouder in de kast heb staan.

XthillX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:34

MIJN oplader van mijn telefoon *D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:35

Waarom ik een paard heb? Zeker niet om 7 keer in de week het dier alles te geven wat ze leuk vind (denk aan stapritjes, uren lange poetsbeurten, net-niks hoeven doen onder het zadel) terwijl ik het niet leuk vind. Daarbij hoef ik de dingen waarvan ik houd niet 7 dagen in de week te zien, gatverdamme.

Ik hoef mijn vrienden ook niet 7 keer per week te zien, moet ik ze dan maar weg doen, of met tegenzin erheen gaan, en ze geen plezier met anderen gunnen? :')

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:35

Mn borstels!! We zijn maar met z'n 3en op stal en van mij mogen de andere twee alles gebruiken. Alleen mn borstels niet.... Ik maak ze na elke poetsbeurt schoon en heb je geordend in de poetskist. Als iemand anders ze gebruikt zijn ze vaak vies en liggen ze slordig in de kist. Eigenlijk is het zo gekomen omdat een paardje zomerexceem heeft en altijd werd ingesmeerd met vies spul. Dit ging dan ook in de borstels zitten. Het andere paardje is wit en het is ook niet lekker om witte haren in de borstels te hebben.. Voor de rest mogen ze alles gebruiken :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:36

Als je altijd alles zelf moet doen, vind ik het ook heeeeeerlijk als iemand anders zich aanbiedt hoor :D dan denk ik ook; wow, vandaag hoef ik gewoon even niet *\o/* (mag het na 15 jaar? :') )

Ik heb vaak geen zin om echt een lange rit te maken, maar mijn pony waardeert het enorm. Dus ja hoor; neem maar mee! Zolang je maar alles weer netjes terug legt én mijn stalgenoot aanwezig is en je kent als ik je niet ken :D

Heleennn

Re: afblijven, dat is écht van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:38

M'n geruit halster van HKM :') Is echt pokke versleten maar heb het nu in de kast hangen om het te sparen... Maar deze zomer gaat ze er toch weer lekker mee buiten, heb zulke fijne herinneringen aan dat ding :j

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:39

Vroeger kon ik heel gehecht zijn aan spullen, nu heb ik geleerd om dat los te laten.
Jammer als iets kwijt/kapot is, maar iets anders/ beetje minder, kan ik nu ook vrede mee hebben. Vroeger zou ik het echt precies zo moeten hebben als het was, nu heb ik dat niet meer zo.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:40

Ja toch vuurneon, als jij hem die dag niet vrolijk kan maken mag een ander het best doen hè! :)

En ik vind het hartstikke leuk om weer een foto van een kind met mijn pony te zien waar ze lekker staan te knuffelen en mijn pony tevreden kijkt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:42

xSlvna schreef:
Ja toch vuurneon, als jij hem die dag niet vrolijk kan maken mag een ander het best doen hè! :)

En ik vind het hartstikke leuk om weer een foto van een kind met mijn pony te zien waar ze lekker staan te knuffelen en mijn pony tevreden kijkt.

Haha jij ook al?
Ik ben echt helemaal blij als mijn stalgenoot even spontaan een foto stuurt van een compleet onbekende die met een mega glimlach op mijn pony zit :D
Heerlijk om te delen (en om zelf even niet te hoeven :') )

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 21:44

Ik vind dat verschrikkelijk,
mijn paard is gelijk vervelend en niet meewerkerd als er iemand anders op heeft gezeten,
ik moet zeggen ze is rijtechnisch nog niet helemaaal voor elkaar, dus het ligt aan mezelf, maar het is ook een paard met karakter waarbij je echt niet met een gerust hart thuis zit als iemand anders met haar zomaar aan de gang is :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:47

Ik zie sowieso graag mensen blij, als dat met mijn spullen (dieren) is, nahja het zij zo.

De hond werd ook vaker uitgeleend als kinderen kwamen, ik weet hoe respectvol beide naar kinderen zijn, dan kan dat best. Ik weet ook van beide dat ze het goed laten merken als iemand NIET lief is.

Toen ik per 26 april naar een nieuwe stalling ging (pensionstal x manege) heb ik ook een meid (die daar met het gezin stond met 4 ponys en paarden) de sleutel van de zadelkast gegeven en gezegd 'amuseer je de komende week maar want ik ga op vakantie'. Paard heeft heerlijk gesprongen en rond gehobbeld, in augustus weer een week. Ik weet toch dat ze niet moeten proberen iets verkeerds naar mijn pony te doen, er was constant controle.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:49

Heel herkenbaar, zeg altijd tegen mijn stalgenoot als ik op vakantie ga; je weet waar hij staat he? :D neem gerust mee met iemand. Als je maar wel even de bijrijdster inlicht, dat zij straks niet voor een lege wei staat :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:49

Ik leen niks uit!
Ik ben super zuinig!
Dit ook door vroeger omdat er mensen heel onvoorzichtig mee hebben gedaan.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:51

ik leen alleen aan mensen die ik goed ken!

als ze het netjes vragen mogen ze alles van me lenen!

me pony tja als ze een rondje willen prima, maar blijf er wel bij

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:52

Hihih lekker materialistisch allemaal. :)) Nee het enige waar ik heeeel zuinig op ben zijn mijn paardjes! Kijk ik leen echt mijn zadel niet uit aan iemand van wie ik weet dat hij of zij onvoorzichtig is, maar verder echt geen problemen mee..

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:53

Ik leen eigenlijk best veel uit
behalve peesbeschermers sjabraken en borstels en me knollie alleen als ik er bij ben alhoewel er zijn een paar mensen die er zo opmogen,
dit inverband schimmel bacterien enz.

zwepen enz nee dat boeit me niet zolang ze maar een nieuwe kopen als ze het slopen.
veder ook wel eens mijn zadel uitgeleend zolang er maar goed mee omgegaan word.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:00

De meeste ogen van mij bij best dingen lenen mits:
Ze het vragen, aan zomaar pakken heb ik een hekel! Nu zit mijn kast op slot dus kunnen ze er niet bij
Ze er ook netjes mee omgaan, en niet dat ik het later ergens voor oud vuil terug vind

Borstels uitlenen ben ik geen fan van. Ik heb ook een hekel aan borstels waar nog dotten haar inzitten.

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:01

Van mij mogen mensen van stal gewoon mij spullen lenen als ze het maar wel weer netjes achterlaten, ik heb wel een cijfer slot op me kast maar de mensen weten de code dat is meer voor buitenstaanders als ze daar komen dat ze niet in je kast kunnen komen. Maar van me paard blijven ze af.

LeffroiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:03

Mijn laarzen en cap. Voor de rest zou ik alles wel uit willen lenen. Op het zadel na dan, maar dat spreekt voor zich :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 22:06

Leffroi, daar heb je een goede, je cap.
die komt inderdaad ook op Niemands hoofd..

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:11

ik leende altijd wel veel uit, en was niet zo moeilijk maar als je elke keer moet zeuren om je EIGEN spullen terug te krijgen nee laat maar dan
leen dus ook niets meer uit, en ben heel zuinig op me setjes verzameling.
pony mogen ze lenen mits is er bij ben. en verder is alles voor mijzelf :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:20

xSlvna schreef:
Waarom ik een paard heb? Zeker niet om 7 keer in de week het dier alles te geven wat ze leuk vind (denk aan stapritjes, uren lange poetsbeurten, net-niks hoeven doen onder het zadel) terwijl ik het niet leuk vind. Daarbij hoef ik de dingen waarvan ik houd niet 7 dagen in de week te zien, gatverdamme.

Ik zou mijn paard niet als een "ding" willen betitelen :) Het is geen brommer.

In principe leen ik alles uit, ben er zelf wel erg zuinig op maar er hoeft nou ook weer geen prikkeldraadhek omheen :') Niet zomaar iedereen op mijn paard, maar wat spullen betreft: prima, zo lang men het gewoon vraagt/achteraf even aangeeft en ik ze in dezelfde staat terug krijg be my guest :)