Vanavond op TV (9 dec) Ze noemen me een paarden...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:40

Summertje schreef:
Zoooo en nou weer ontopic graag!

Ik ga wel kijken, Lachen


Sorry

Ik neem het op denk ik. Ik krijg vanavond Finding Nemo nederlands ondertitel, Dus die ga ik meteen kijken
Ik ga het morgen even kijken dan, denk ik.... Het is wel een interesante docu hoor.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:52

Sorane schreef:
Ik zal je een pb sturen. Ik denk dat niemand zit te wachten op een logische uitleg op jouw domme vraag Knipoog


Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden. En daar is die van jou er een van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:53

Cassidy"]
[quote="Sorane schreef:
Ik zal je een pb sturen. Ik denk dat niemand zit te wachten op een logische uitleg op jouw domme vraag Knipoog


Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden. En daar is die van jou er een van Haha!
[/quote]
Tja das jouw mening, en gelukkig heeft ieder een andere mening

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:03

Nou nou nou, lieverds toch! Doe eens niet zo stout! Knipoog

Gijsenkim, waarom heb jij niks met 'zogenaamde fluisteraars'? Vind je de hele methode (en het daaruit voortgevloeide natural horsemanship) niks, of houd je gewoon niet van het bijna mystieke aura wat er soms omheen gelegd wordt?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:06

En dat is maar goed ook.

Ik ben een gelovig mens, maar dat er te pas en te onpas met het woord God gesmeten wordt door bepaalde organisaties, werkt bij mij ook als een rode lap op een stier. Laat die man een boodschap hebben die hij uit wil dragen, dat hebben anderen ook, en daar kan ik gerust in meegaan. Maar als hij denkt te bewerkstelligen dat alleen door met het woord God te schermen er meer mensen zijn visie gaan volgen, dan zet ik mijn stekels op.
Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil. Als mensen proberen te bekeren draai ik me om en loop weg. Ik heb genoeg ellende gezien veroorzaakt door het geloof, welk geloof dat ook geweest mag zijn, en niemand heeft het recht je er op aan te vallen of je erop te beoordelen.

Bovendien, Sorane, was mijn opmerking op jouw antwoord beslist niet gebaseerd op het wel of niet geloven: ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan, maar wel domme antwoorden....Jammer dat je dat niet ziet.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:50

Het boeit me echt geen snars van welke omroep dit prog. is, ik vind het leuk dat je ons deze kijkerstip geeft, bedankt, als ik nog wakker ben kijk is zeker.

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:04

Nimue schreef:
Nou nou nou, lieverds toch! Doe eens niet zo stout! Knipoog

Gijsenkim, waarom heb jij niks met 'zogenaamde fluisteraars'? Vind je de hele methode (en het daaruit voortgevloeide natural horsemanship) niks, of houd je gewoon niet van het bijna mystieke aura wat er soms omheen gelegd wordt?



Ik vind het niks meer of minder dan iemand die gewoon gevoel voor dieren heeft....... In mijn ogen is het gewoon een kwestie van je boeren verstand gebruiken en thats it. Het daaruit voortvloeiende NH vind ik gewoonweg schandalig........ Dat mensen zo hun geld uit hun zakken geklopt worden........

Ik kreeg laatst een beschrijving van een carrotstick........ ik zou toch zweren dat het een springzweep was Haha! , alleen stukkie duurder........
Snappie, Ik vind het een grote bedriegerij. Ik geloof best dat er mensen zijn die er enorme baat bij hebben, maar dat zijn over het algemeen mensen die op latere leeftijd met dieren begonnen zijn of gewoon nog niet zo heel veel verschillende paarden (of andere dieren) in handen hebben gehad.

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:17

Ik ga het gewoon lekker opnemen op de video en ik zie wel!! Ben geen EO aanhanger en ook geen paardenfluisteraar aanhanger (hoewel ik Emiel Voest wel tof vind!!) maar wel een paarden aanhanger dus ik ga gewoon kijken. Is het niks kan ik hem altijd nog uit zetten!! Handig joh, die knoppen op de TV!!! Had een popgroep daar geen liedje over Knipoog
Of is dat erg uit mijn tijd?????

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 21:20

hahahaa geweldig.......... doe maar

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:30

Ja, hahaha, even je profiel bekeken........je bent een maandje ouder dus ja, ook jouw tijd!!!! Fluo groen met rose!!!!
Sorry, ook off-topic!!!!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:15

Sorane schreef:
Ik heb die docu al eens gezien op discovery channel. Het heeft dus echt geen zak met god te maken



nou... dan heb je niet erg goed gekeken...

Ik heb t gezien. wel een gaaf stukje dat die hengst 'm in z'n schouder grijpt! zal wel pijnlijk zijn geweest... maar gelukkig heeft god hem genezen...

Ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet denken... Maar ben blij dat hij er gelukkig mee is

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:51

nou ....ik heb betere documentaires gezien hoor. Ik vond dit gisteravond maar Verward Verward !!! Tuurlijk was het goed dat in deze documentaire werd benadrukt dat brute kracht niet echt de manier is.....maar om dan vervolgens op een 2-jarige te stappen (westernzadel + volwassen man) vond ik ronduit Huilen Huilen Huilen Boos!

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:56

Ik noem dan brute kracht hoor djuno.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:39

Ik ben hem vergeten op te nemen Frusty
Stom, hebben ze ook dat stukje laten zien dat hij die wilde mustang vangt en hem binnen een half uur zover heeft dat hij erop kan klimmen zonder al te veel protest?

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:59

gijsenkim schreef:
Ik vind het niks meer of minder dan iemand die gewoon gevoel voor dieren heeft....... In mijn ogen is het gewoon een kwestie van je boeren verstand gebruiken en thats it. Het daaruit voortvloeiende NH vind ik gewoonweg schandalig........ Dat mensen zo hun geld uit hun zakken geklopt worden........
***
Ik geloof best dat er mensen zijn die er enorme baat bij hebben, maar dat zijn over het algemeen mensen die op latere leeftijd met dieren begonnen zijn of gewoon nog niet zo heel veel verschillende paarden (of andere dieren) in handen hebben gehad.


Ja, ik denk wel dat je gelijk hebt... alleen heeft nu eenmaal niet iedereen evenveel gevoel voor paarden. En mensen die dat gevoel van zichzelf niet hebben, kunnen er denk ik wel veel van leren.
Al die dure spullen die je zogenaamd 'moet' hebben, daar krijg ik ook wel de kriebels van, maar ja, de mensen die dat allemaal gaan kopen omdat ze het klakkeloos aannemen (bijv. dat een gewone springzweep niet goed werkt Knipoog) zijn er zelf natuurlijk ook bij. Die mogen ook wel een beetje kritisch denken...

Ik denk wel dat Natural Horsemanship een goede methode is, en ik denk dat cursussen enzo ook best wel nut kunnen hebben. Ik denk alleen wel dat je gewoon zelf, als klant, ook góed moet kijken welke methode je leuk vindt, en gewoon eerst eens een boekje erover lezen voordat je direct een dure cursus gaat doen.
Een vriendin van mij heeft een cursus bij Emiel Voest gedaan, en ze heeft daar best wel veel geleerd... maar als ik haar zie loswerken met haar paard heb ik iets van: "Ja, maar zo doe ik het dus met mijn pony al jaren, en ik snap óók wel dat je een paard afremt als je voor hem stapt, en aandrijft als je achter hem gaat staan."

Ik vind NH erg interessant, maar ik denk dat je wel kritisch moet blijven kijken.

Maar goed, dit is allemaal off-topic... het programma heb ik opgenomen, maar nog niet gezien. Ik ben nog steeds benieuwd. Haha!

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:30

Ik heb gisteravond "live" gekeken. Mwa, was niet erg enthousiast. Vond idd de paarden wel erg jong. Werd wel veel met het geloof gegooit wat een beetje erg van het onderwerp afdwaalde.
Wat ik wel erg gaaf vond was de omgeving!!! Als endurance ruiter liep daarvan het water uit mijn mond!!!!!
Ik was moe en heb 5 min. voor het eind al een eind eraan gemaakt!!!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:40

ach.. het eind heb je niet veel aan gemist.. dat was helemaal een prediking

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:58

Ik was niet overtuigd, en als deze man zichzelf een cowboy noemt, is dat diep triest...

Jorie

Berichten: 3095
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:44

dat was ook het moment dat ik liever voor mijn bed koos!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48701
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:15

ik heb het gezien... ik herkende veel van mezelf in wat de man zei....
maar om op een 2-jarig paard te stappen... (dat er duidelijk nog niet aan toe is).... dat vind ik niet kunnen.... het zijn naar mijn mening meer mooie woorden dan het daadwerkelijk uitvoeren van die woorden...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:35

Cassidy schreef:
Ik was niet overtuigd, en als deze man zichzelf een cowboy noemt, is dat diep triest...


Cowboy voor Christus toch?! Tong uitsteken

Ik hoor het al, ik heb mezelf een hoop irritatie bespaard. Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:22

Sorane schreef:
Ik ben hem vergeten op te nemen Frusty
Stom, hebben ze ook dat stukje laten zien dat hij die wilde mustang vangt en hem binnen een half uur zover heeft dat hij erop kan klimmen zonder al te veel protest?


Welnee, dat is Monty Roberts. En die documentaire was ook getruukt, maar dat terzijde.

Van de man in de uitzending gisterenavond had ik nog nooit eerder gehoord, zag hem voor het eerst en vond hem erg klunzig te werk gaan.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:28

Nou persoonlijk vond ik dat het weinig met NH te maken had.
Wat die man aan het doen was herkende ik niet direct als paardvriendelijk.

Tja en die hengst die hem in zn schouder greep.. Scheve mond

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:28

Ik heb gekeken en geláchen, niet normaal! Wat een slapstick, dat stuk waar die hengst hem bijt....
Ja, ik weet wat paarden denken en daarom ga ik op een ander paard zitten bij een vreemde hengst in de paddock.... DUHHHH!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:45

in amerika is het toch normaal om 2 jarige quarters in te rijden?
dat heb ik in america in levende lijve meegemaakt op een grote stoeterij.