Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
romyloverrr schreef:ik vond dit paard met zijn 1,80 erg groot.
Het voelde alsof ik op een giraffe aan het rijden was
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KHSSSIOU.jpg
Ayasha schreef:leeneliefje schreef:goh, ik heb dat gevoel helemaal niet. vreemd. Terwijl ik totaal geen held ben, stap ik er zo op.
Ik heb juist met hele stevige rassen, zoals de tinker uit mijn pf, altijd zoiets van, 'als deze aan de kletter gaat houd ik er heeeleemaaal niks aan' . Tuurlijk is dat met een groot 'normaal' paard ook zo, maar zo'n tank vind ik gewoon erg indrukwekkend.
Het hangt veel van het paard af. Ik heb een haflinger van 1.55 gereden die "enger" aan voelde dan de 4 jarige van 1.70...Haf was zó'n tank...
In principe is het gewoon zo dat je zelfs de gemiddelde shetlander niet houdt als ie aan de kletter gaat.
Ons gevoel van veiligheid op zo'n kleintje is een illusie.
![]()
Als ik eenmaal zit, ebt het gevoel van hoogte trouwens ook snel weg bij mij.Tis meer het opstappen wat problemen op levert als je maar 1.50 bent
Ik heb een merrie van 1.52 die in de ring met mij er op echt groot toonde... Dan kwam de jury prijsje geven (wij hebben die te paard in de zomer) en dan was het "oei, ik had haar veel groter geschat daarnet..."
Pas als je er langs stond zag je hoe klein ze eigenlijk was....
(zo ook onze nu 2 jarige Fjord die al goed over de 1m50 heengaat
Niet zozeer in de daadwerkelijke schofthoogte, maar in het gevoel dat ze geven..
ik vind em wel heeeeel gaaf!