Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nens77 schreef:Maar ik denk dat je ook bij een rustiger exemplaar tegen deze problemen aan kunt gaan lopen, een paard neemt immers de ruimte die hij krijgt en als je dochter daar hem geen grenzen kan geven, zal elk paard steeds een stapje verder gaan.
Bmamavan2 schreef:Zo, gisteren had mijn dochter het licht gezien.
Ze wilde zondag eigenlijk niet eens de wedstrijd op hem rijden maar haar instructrice vond dat zo belachelijk. Dus wij hebben toch nog eens aangegeven dat ZIJ die pony wilde en geen gemakkelijkere en dat ze, nu het even wat moeilijker gaat, niet kan verwachten dat we het beestje zomaar aan de kant zetten.
In de les moest ze recht de bak oversteken. De ponuy wilde het eigenlijk niet en boog steeds snel af. Maar mijn dochter moest hem dus voor zijn en hem die kant op laten lopen waar ZIJ naar toe wilde. Pony pissig maar het lukte. Op een gegeven moment wilde hij niet aansluiten in de groep dus toen moest ze hem even flink aanpakken. Pony over de zeik maar het lukte. Dochter trots en poiny had volgens mij zo iets van "Sjips, wat doet ze nou, ze neemt de leiding?"
Hoop dat ze het weet door te zetten.
Bmamavan2 schreef:Gisteren heeft een jongen die bij ons in de buurt woont op hem gereden.
Hij is net iets groter en iets ouder dan mijn dochter en rijdt veeeeel langer () maar je zag gelijk het verschil.
Hij stapte op, reed weg, pony aan de teugel en het dier heeft geen stap verkeerd gezet en dat terwijl we in het donker in de buitenbak reden!
daarna heeft mijn dochter nog even gereden en dat ging ook goed tot de tweede galop, toen kletterde hij erweer vandoor jammer genoeg. Zie ook dat zij toch ook met wat meer spanning op hem zit dan die jongen. Hoop dat dit er nog uitgroeit (iemand ervaring mee)?
Verder wil deze jongen hem dus wel een of twee keer per week gaan rijden wat misschien wel helpt om hem weer even terug te rijden waardoor het voor mijn dochter niet elke keer een gevecht wordt en dus meer ontspannen?
Nens77 schreef:PS het is ook een lastige leeftijd hoor