Veel te veel persoonlijke info bij de advertentie, kiekjes ipv goede foto's waar het paardje goed op staat. Dat zijn dingen waar potentiële kopers naar kijken. Mocht ik een shet zoeken had ik jou advertentie gewoon weer weg geklikt. Dat is niet persoonlijk tegen jou, velen maken dezelfde fout.
Heb je hem ook op Marktplaats staan? Misschien ligt het aan de omgeving waar je woont? Ik zou een shet erbij wel leuk vinden, helaas gaat het niet lukken ivm stalling.
Maar denken jullie dat de advertentie zo een beetje klopt? Het verhaal heb ik er bij gezet om duidelijkheid te geven waarom hij weg moet, vorige keer had ik er alleen bij gezet ivm verhuizing en toen kreeg ik reacties als waarom kan de pony dan niet mee en daar had je eerder aan moeten denken Maar idd als ik hem verwijder en opnieuw plaats heb ik niet meer al die reacties erbij..
Ik heb geen contact meer met mijn ex schoonzus, kan haar natuurlijk wel een berichtje sturen maar ze is niet zo into paarden dus of het zin heeft weet ik niet..
anneliesdj
Geplaatst: 09-01-14 10:56
Het geheim is dat je de goede punten van jouw paard kunt benadrukken, ookal is hij er één in een dozijn, mensen moeten die van jou willen en niet die andere 11. En dat doe je niet zozeer door hem op te hemelen in de tekst, maar vooral door goede foto's te maken. Tekst kun je beter kort houden, geen overkill aan info en niet teveel emotionele waarde eraan geven. Bepaalde dingen kun je soms beter niet zeggen of mee wachten tot ze komen kijken. Goede foto's zeggen meer dan 1000 woorden.
Jouw adv: hij heeft een moeilijke leeftijd, is een shet en ook nog hengst. Dat laatste kun je wat aan doen, mensen kopen geen hengst. Je zegt in je adv dat hij niet geschikt is voor kinderen, dat is fout; shetten zijn in 90% van de gevallen bedoeld voor kinderen dus je kunt dat beter weg halen en als mensen komen kijken met kleine kinderen kun je altijd nog zeggen dat je dat een minder goede combi vind ivm de leeftijd (iemand met verstand kan dat ook zelf verzinnen). Hij heeft papieren? Mooi want dat onderscheid hem van de vele papierloze shetten. Ga op internet op zoek naar paps en mams, hebben zij showresultaten oid? Vermeld dat! Vind je een gave foto van zijn paps op show met linten om, erbij doen! Je hebt hem gratis af te halen, op een of andere manier schrikt dat mensen af, dan zal het wel niets zijn. Maak er notk van of teab, dat suggereert dat de pony wel wat waard is (zeker icm met een goede afstamming die jij benadrukt hebt).
Dan de foto's; maak bij voorkeur foto's in zomervacht, poets hem netjes op, zoek en mooi plekje met mooie achtergrond. Laat hem mooi poseren en zet hem recht van opzij op de foto, zak iets door je knieen zodat je even hoog zit als zijn schouder. Denk aan een schoon halstertje! Dan een mooie close-up van zijn hoofd, pak er iets bij wat rammelt of kraakt en wat hij een beetje spannend vind en daar heb je een prachtige hoofdfoto. Je hebt hier wel hulp nodig van iemand die een beetje handig is! Bewegingsfoto's maak je los in een rijbak of weiland, geen zooi er omheen, mooie achtergrond. Laat hem los, zonder halster en zorg dat je er iemand bij hebt die hem even mooi aan het lopen laat, kraakzakje erbij, andere pony of net waar hij van gaat showen. Zak bij het foto's maken weer iets door je knieen! Als overige foto's; is er iets bijzonders wat hij kan? heb je hem een kunstje geleerd? Zoek een klein kind op en zet die ernaast of even erop en maak daar een foto van, vraag de hond van de buren erbij te gaan zitten en maak daar een foto van. Of neem hem mee naar het plaatselijke cafe en laat iemand een foto maken van jullie samen aan een biertje op een terrasje.
Klinkt maf die laatste dingen, maar dat is wel wat verschil maakt en mensen zich jouw adv doen herinneren