Ponykamp Manege de Zwaanhoek 2014!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:32

Ja, dat heb ik hierboven verteld ;)

(edit: op de vorige pagina)

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:35

Ik ben vorig jaar op ponykamp naar manege de Zwaanhoek geweest. Ik vond het super leuk!
Ik ga dit jaar ergens anders heen omdat het voor mij wel 2/2,5 uur in de auto was :') Beetje ver.
Maar het is echt aan te raden!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:35

Ponyhof is nu bijna 3 keer zo duur als toen ja dus nee ik zou dat geld er zeker niet voor over hebben.

Ik weet nog dat de ik de leiding vreselijk vond, ik vond de paarden niet leuk (was nog niet zo zeker en werd steeds op een eigenwijze fjord gezet :? ) en het eten was niet lekker. Maar ik reed toen nog maar een half jaar :')

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:38

Ymkeerica schreef:
Ik ben vorig jaar op ponykamp naar manege de Zwaanhoek geweest. Ik vond het super leuk!
Ik ga dit jaar ergens anders heen omdat het voor mij wel 2/2,5 uur in de auto was :') Beetje ver.

Staat Bliksem (de eigenwijste Fjord) er nog? En Wampie (schimmel met donkere benen, staart en manen)? :D
Dat waren mijn lievelingspaarden!

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:52

Ik ben nu toen ik 15 was er heen gegaan in de zomer.

Ik herinner het me nog als de dag van gister:
Ik zou samen met een vriendin er heen gaan. Zij wou liever een trektocht houden, maar ik wist haar te overtuigen hoe leuk het strand wel niet was. Nou zo gezegd zo gedaan, dus op daar naar toe.
De eerste dag was vooral kennis maken en gezellig de paarden beetje leren kennen en kijken hoe 'goed' iedereen kon rijden. En later nog even gauw het strand op en daarna 's avonds spelletjes gedaan.
De volgende dag naar het strand gegaan en nog spelletjes gedaan. Ik vond het gezellig. Maar er was een meisje met enorme heimwee van jaar of 10. Haar ouders sliepen dichtbij in de buurt op een camping omdat ze wisten dat hun kind heimwee had. Maar toen dat meisje aangaf dat ze naar mama en papa wou, toen kwam het gedonder. De leiding wou niet bellen naar de ouders, ondanks dat t 11 uur in avond was & de ouders hadden aangegeven dat ze altijd mocht bellen. Je raad het al kind overstuur..
Dag 3 sloeg voor mij het noodlot toe. Er zaten veel vliegen in de slaapkamers en ik vermoed dat ik door een vieze stront vlieg ziek werd. Ik lag met 40 graden koorts boven op bed. In de ochtend kwamen ze nog af en toe even kijken, en toen zeiden ze in de middag doodleuk ; Wij gaan naar de markt met de groep, als er iets is of je hebt iemand nodig moet je maar even in de stallen kijken. Ik lag dus op bed met koorts en was hartstikke misselijk en wou paracetamol, dus ik de stallen in gestrompeld.. Niemand! Ik zat daar alleen en tot overmaat van ramp kon ik de kantine zelf schoonmaken omdat ik dus te misselijk was geworden en niemand was er om te helpen. Toen kwamen ze terug en heb ik aangegeven dat ik naar huis wou, mijn vriendin die was gewoon daar gebleven en ging ook gewoon mee naar de markt. Dat vond ik echt klote, maar wel logisch want zij had immers ook betaald.
Me ouders hebben me opgehaald en we kregen natuurlijk geen geld terug.. ik ben lekker naar huisje gegaan en heb een week op bed gelegen en was flink wat kilo's & geld kwijt.

Omdat me ouders het zo sneu vonden mocht ik het jaar erop weer, en ben ik alleen gegaan bij mijn vaste manege. Dit was een stuk fijner, en geen ongedierte of ziekte!

Voor mij dus niet nog een keer daar

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:54

Em_ schreef:
Ymkeerica schreef:

Staat Bliksem (de eigenwijste Fjord) er nog? En Wampie (schimmel met donkere benen, staart en manen)? :D
Dat waren mijn lievelingspaarden!

Bliksem ken ik niet, maar wampie was er vorig jaar nog wel daar ging mijn vriendin op :)

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 12:57

Em_ schreef:
Ja, dat heb ik hierboven verteld ;)

(edit: op de vorige pagina)

hahahah grapje! :)

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 12:59

MarxBob schreef:
Ik ben nu toen ik 15 was er heen gegaan in de zomer.

Ik herinner het me nog als de dag van gister:
Ik zou samen met een vriendin er heen gaan. Zij wou liever een trektocht houden, maar ik wist haar te overtuigen hoe leuk het strand wel niet was. Nou zo gezegd zo gedaan, dus op daar naar toe.
De eerste dag was vooral kennis maken en gezellig de paarden beetje leren kennen en kijken hoe 'goed' iedereen kon rijden. En later nog even gauw het strand op en daarna 's avonds spelletjes gedaan.
De volgende dag naar het strand gegaan en nog spelletjes gedaan. Ik vond het gezellig. Maar er was een meisje met enorme heimwee van jaar of 10. Haar ouders sliepen dichtbij in de buurt op een camping omdat ze wisten dat hun kind heimwee had. Maar toen dat meisje aangaf dat ze naar mama en papa wou, toen kwam het gedonder. De leiding wou niet bellen naar de ouders, ondanks dat t 11 uur in avond was & de ouders hadden aangegeven dat ze altijd mocht bellen. Je raad het al kind overstuur..
Dag 3 sloeg voor mij het noodlot toe. Er zaten veel vliegen in de slaapkamers en ik vermoed dat ik door een vieze stront vlieg ziek werd. Ik lag met 40 graden koorts boven op bed. In de ochtend kwamen ze nog af en toe even kijken, en toen zeiden ze in de middag doodleuk ; Wij gaan naar de markt met de groep, als er iets is of je hebt iemand nodig moet je maar even in de stallen kijken. Ik lag dus op bed met koorts en was hartstikke misselijk en wou paracetamol, dus ik de stallen in gestrompeld.. Niemand! Ik zat daar alleen en tot overmaat van ramp kon ik de kantine zelf schoonmaken omdat ik dus te misselijk was geworden en niemand was er om te helpen. Toen kwamen ze terug en heb ik aangegeven dat ik naar huis wou, mijn vriendin die was gewoon daar gebleven en ging ook gewoon mee naar de markt. Dat vond ik echt klote, maar wel logisch want zij had immers ook betaald.
Me ouders hebben me opgehaald en we kregen natuurlijk geen geld terug.. ik ben lekker naar huisje gegaan en heb een week op bed gelegen en was flink wat kilo's & geld kwijt.

Omdat me ouders het zo sneu vonden mocht ik het jaar erop weer, en ben ik alleen gegaan bij mijn vaste manege. Dit was een stuk fijner, en geen ongedierte of ziekte!

Voor mij dus niet nog een keer daar

awww wat zielig voor je!

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:34

Een vriendin van mij is in 2012 geweest. Ze zei dat het echt vreselijk was. Ze zei dat ze de pony's belangrijker vonden en als een pony bijvoorbeeld ging rollen midden in een plas werden ze hartstikke boos dat je niet oplette en alles. Ze vond de buitenritten ook veel te lang (3/4 uur of zo iets). Dat komt natuurlijk door haarzelf. (Ze las niet goed op de site of zo iets) Maar onderschat die 4 uren niet. Het is écht zwaar! Voor de rest weet ik niet precies meer wat ze ervan vond (er waren nog meer dingen). In ieder geval, als ik haar verhalen hoor wil ik er never nooit niet heen. :Y)

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:42

xNoah schreef:
Een vriendin van mij is in 2012 geweest. Ze zei dat het echt vreselijk was. Ze zei dat ze de pony's belangrijker vonden en als een pony bijvoorbeeld ging rollen midden in een plas werden ze hartstikke boos dat je niet oplette en alles. Ze vond de buitenritten ook veel te lang (3/4 uur of zo iets). Dat komt natuurlijk door haarzelf. (Ze las niet goed op de site of zo iets) Maar onderschat die 4 uren niet. Het is écht zwaar! Voor de rest weet ik niet precies meer wat ze ervan vond (er waren nog meer dingen). In ieder geval, als ik haar verhalen hoor wil ik er never nooit niet heen. :Y)

er zijn verschillende ervaringen, ik zie het wel verder!

Bedankt voor je reactieeeeee! :j

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:43

Ymkeerica schreef:

hahaaha voor mij is het misschien een halfuurtje maar, maar superleuk voor je!

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:48

@xtammyy over ponyhof zijn ook veel slechte reacties ;)

Veel plezier op ponykamp! Ben benieuwd hoe t is!

xTammyy

Re: Ponykamp Manege de Zwaanhoek 2014!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:58

Klopt, met de kennis die ik nu heb zou ik daar ook niet meer heen gaan :+

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 15:19

nog nieuwe verhalen ?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:56

Gebruik even de zoekfunctie ;) Verhalen genoeg en niet allemaal even goed :)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:12

Em_ schreef:
Ik ben toen ik een jaar of 11/12 was (inmiddels 12 jaar geleden!!) 2x een zomer op ponykamp bij de Zwaanhoek geweest! Ik vond het écht GEWELDIG! Daarvoor was ik naar een ponykamp geweest dat meer de nadruk had op "kamp" dan op pony's (oftewel: niet veel met de paarden bezig zijn, en ook maar één buitenritje). En de Zwaanhoek was dus echt een enorme verbetering, omdat het heel erg gericht is op het bezig zijn met de paarden en het maken van super gave buitenritten. Ik heb toen voor het eerst strandritten gemaakt, en dat is nog steeds één van m'n mooiste paardenmomenten.

Hier een foto (ik als klein meisje := ) van het "slootje springen" vlakbij de duinen, op de geweldige Fjord (Bliksem was dit geloof ik).

[ Afbeelding ]

Ik wens je heel veel plezier! Maar dat gaat wel lukken hoor ;)

Ik dacht er zelf meer Jultin in te zien. Zou erg zijn als ik mijn oude lieveling (Bliksem) niet zou herkennen. :))
Nou ja geen schande toch.

Ben er niet op kamp geweest maar heb er wel jaren gereden. :)

Bliksem is over gekocht en staat er volgens mij nog steeds in pension.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:15

_Marjon_ schreef:
Em_ schreef:
Ik ben toen ik een jaar of 11/12 was (inmiddels 12 jaar geleden!!) 2x een zomer op ponykamp bij de Zwaanhoek geweest! Ik vond het écht GEWELDIG! Daarvoor was ik naar een ponykamp geweest dat meer de nadruk had op "kamp" dan op pony's (oftewel: niet veel met de paarden bezig zijn, en ook maar één buitenritje). En de Zwaanhoek was dus echt een enorme verbetering, omdat het heel erg gericht is op het bezig zijn met de paarden en het maken van super gave buitenritten. Ik heb toen voor het eerst strandritten gemaakt, en dat is nog steeds één van m'n mooiste paardenmomenten.

Hier een foto (ik als klein meisje := ) van het "slootje springen" vlakbij de duinen, op de geweldige Fjord (Bliksem was dit geloof ik).

[ Afbeelding ]

Ik wens je heel veel plezier! Maar dat gaat wel lukken hoor ;)

Ik dacht er zelf meer Jultin in te zien. Zou erg zijn als ik mijn oude lieveling (Bliksem) niet zou herkennen. :))
Nou ja geen schande toch.

Ben er niet op kamp geweest maar heb er wel jaren gereden. :)

Bliksem is over gekocht en staat er volgens mij nog steeds in pension.

Ooooh jaaa, Jultin!! Pfoe, komt nu weer wat naar boven (tis echt lang geleden voor mij..), maar dat was de hele lieve, brave Fjord toch? Heb daar ook op gereden, denk inderdaad dat hij het dan is, bedankt :)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:22

Ja klopt. Heb daar zelf altijd op de fjorden gereden.

Eerst op Jultin & Irming. Jultin is helaas dood, en Irming leeft nog zover ik weet. Ook al wel op leeftijd hoor!
Daarna ben ik op Bliksem gaan rijden, totdat ik Lana ging verzorgen. Dat was ook een fjord en stond daar toen in pension :).

Bliksem
Afbeelding

Jultin (dat meisje op de foto ben ik niet maar was een lesgenoot)
Afbeelding

Irming (links)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Marjon_ op 13-01-14 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:26

Wampie staat er iig nog steeds :)

De stands zijn er trouwens niet meer, die zijn omgebouwd tot 2paardsboxen.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:28

Staat Bliksem nog wel in pension? En leeft Irming nog?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:34

Bliksem weet ik niet zeker, welke schuur stond hij? Volgens mij zijn er helemaal geen pensionfjorden meer behalve die merrie. Irming leeft nog :j

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:55

Ik weet niet precies welke merrie dat moet zijn dan. Lana staat namelijk al een tijdje bij de Schipper.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar Bliksem stond. Toen ik er nog reed was hij nog manegepony, en heb hem 2 jaar geleden nog eens in het natuurgebied zien staan samen met een tinker (Ben?)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:59

Ursa is de merrie :)
Ben is de tinker met veel wit, ik zal eens navragen waar Bliksem is gebleven.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:02

Ik ben wel benieuwd!

jester_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 09:47

awwww wat een lieve fjorden! <3