De merrie heeft misschien wel je toekomstbeeld en is een wat veiligere optie. Als een verzorger voor de haf echt geen optie is, dan zou ik deze toch weg doen. Het is maar waar je idealen liggen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
b485 schreef:Je hebt geen tijd om er 3 intensief te rijden, maar wel voor 2. Dan zie ik momenteel geen probleem. Je haflinger is nog een jaarling (of tweejarige). Dus die hoef je de eerste paar jaar nog niet intensief te rijden. Wie weet wat er in de tussentijd gebeurt. Misschien lost het probleem zich tegen dan vanzelf wel op.
Yontheke schreef:Als ik de merrie niet kan overnemen wordt deze op termijn verkocht omdat mijn stiefzus uiteraard ook niet gaat blijven betalen voor een paard waar ze niets mee doet. Dus de merrie zo maar laten staan heeft ook geen nut en financieel alle kosten ophoesten voor 3 paarden gaat het ook niet worden helaas. Anders was het zo beklonken
Helaas wil ik echt geen verzorger. Ik heb de paarden voor mijn plezier en niet voor dat van iemand anders. Er mag altijd iemand mee etc maar uiteindelijk ben ik degene die het met de paarden moet doen natuurlijk.
De haf wordt deze zomer zadelmak gemaakt. Die wordt uiteraard dan niet intensief gereden maar er wordt wel beweging gegeven en of ik de merrie of hem moet opzadelen dat blijft evenveel tijd.
Ik heb ook niet altijd zin om er 3 te doen natuurlijk.
Yontheke schreef:@ knert: De ruin gaat inderdaad nooit meer weg. Ik "kan" er wel 3 hebben. Dit is al 3 maanden zo. Maar dan moet ik er inderdaad gewoon 1tje niet rijden. En als ik de merrie dan laat stilstaan vind ik het zonde van de tijd die ik er qua verzorging etc moet insteken.
De merrie staat zowiezo al tot de zomer bij mij. Ze kan en mag in principe ook gewoon verkocht worden. Maar wat als ik daar dan spijt van krijg? Ik rij haar namelijk echt wel graag. Kan beregoed springen en is in het bos ook heel erg fijn te trainen. Heeft wedstrijdervaring etc. Mijn ruin is helaas niet zo makkelijk. Wie weet valt de haf onder het zadel dan wel tegen.
Dit is het hem juist. Ik kan van alles een punt maken en blijf dus eeuwig twijfelen.
Sicayes schreef:Gooi een muntje in de lucht, kop is haf weg- munt is merrie weg. Tijdens het gooien betrap je jezelf er waarschijnlijk al snel op waar je op 'hoopt' dat het muntje valthoef je nieteens te kijken wat het geworden is.
Leonyvk schreef:Misschien is het al gezegd maar kun je de ruin niet naar een kudde in een natuur gebied doen? Of verkopen als gezelsschapspaard. Het lijkt mij een moeilijke keuze, succes er mee!
MarjanB schreef:Kan jou stiefzus zo besluiten het paard zo te verkopen? Zo ja dan zou ik ervoor kiezen om het paard nu samen te koop aan te bieden. Als je haf straks niet bij je past onder het zadel kan je die ook altijd nog verkopen en opzoek gaan naar een leuk paard voor jezelf. Er lopen echt veel leuke paarden rond en je kan altijd iets kopen dat bij je past mocht de haf uiteindelijk niet zijn wat je hoopt. Ik zou namelijk zelf het risico niet willen lopen dat ik een dier (in dit geval de haf) verkoop om een andermans paard te rijden die ineens ook over 2 maand weg kan zijn omdat ze zelf toch besluiten het te verkopen. Dan ben je beide kwijt en heb je de haf geen kans gegeven.