hoe vertel ik het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wie mag NIET meer rijden?

zij niet, ik wel
6 (4%)
ik niet, zij wel
2 (1%)
wij allebij niet
133 (88%)
wij allebij wel
9 (6%)

Totaal aantal stemmen: 150

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:27

kellyxfjord schreef:
ja, we hebben nu wel een meisje dat komt rijden, ze is klein genoeg, dus ze krijgen nog wel beweging. maar ik vindt het zelf gewoon zielig als zij nog wel gaat, want je ziet die rug helemaal doorzakken als ze er op gaat zitten, ze gaat trouwens ook gwn op een shet van 95 cm zitten en draven enzo....

Dat is gewoon echt niet normaal.. Wat een egoïstisch kind is je vriendin. Probeer haar maar goed duidelijk te maken dat ze te groot en te zwaar is, dat de shetjes daarom op lange termijn problemen gaan krijgen, pijn. Waarschijnlijk hebben ze ook al last op het moment dat ze erop zit, maar paarden laten dat niet snel zien omdat ze een prooidier zijn, en ze pikken gewoon veel..

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:28

kellyxfjord schreef:
ja, we hebben nu wel een meisje dat komt rijden, ze is klein genoeg, dus ze krijgen nog wel beweging. maar ik vindt het zelf gewoon zielig als zij nog wel gaat, want je ziet die rug helemaal doorzakken als ze er op gaat zitten, ze gaat trouwens ook gwn op een shet van 95 cm zitten en draven enzo....

Daar heb jij dus ook op gezeten?

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:29

Ik denk dat de meeste stemmen naar allebei niet gaan ^ daarzo ^

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:30

Er zijn genoeg andere dingen die je kunt doen, wandelen, fietsen, kleine vrijheidsdressuur kunstjes leren enz. Daar heb je helemaal geen bak voor nodig ;)

Laat haar direct weten dat dit niet meer kan, nou en dat pissig wordt. Laat haar dit topic zien, print een stukje uit over 'rijden op een te kleine pony', stap naar ouders.

kellyxfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 17:30

Starzu schreef:
Je kan toch over het terein stappen? En hebben jullie ook geen losgooi plek? Dat betekend dat de pony`s alleen maar worden gereden en meer niet. En dan ook nog door iemand die te groot is!

we stappen ook over het terein met dat verzorg meisje, we hebben geen losgooi plek... we rijden niet meer echt op ze, maar ze gaat wel gwn op ze zitten in stal enzo. en op die andere van 95 cm gaat ze wel gwn op zitten en draven enzo

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:30

kellyxfjord schreef:
troi schreef:
Geef het goede voorbeeld. Zeg dat je jezelf te groot en te zwaar vind en stop met rijden. Maar dan ook echt, ook geen stapritjes. Zoek een leuke grote pony waar je wel op past.
we zouden wel een nieuwe pony willen, maar dat kost geld en dat zou ze dan zelf moeten betalen en dat geld heeft ze niet

Als haar ouders geen geld hebben, waarom heeft ze dan uberhaupt 2 shetlanders? Op wat voor soort stalling staan ze?

kellyxfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 17:31

Starzu schreef:
kellyxfjord schreef:

Daar heb jij dus ook op gezeten?

he? op wie? die van 95cm? ja, toen ik nog 5 kg lichter was en 20cm kleiner

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:32

Meid, 60 kilo en op een shet zitten dat gaat gewoon NIET. Ook niet voor heel eventjes.

Starzu

kellyxfjord schreef:
Starzu schreef:
Je kan toch over het terein stappen? En hebben jullie ook geen losgooi plek? Dat betekend dat de pony`s alleen maar worden gereden en meer niet. En dan ook nog door iemand die te groot is!

we stappen ook over het terein met dat verzorg meisje, we hebben geen losgooi plek... we rijden niet meer echt op ze, maar ze gaat wel gwn op ze zitten in stal enzo. en op die andere van 95 cm gaat ze wel gwn op zitten en draven enzo

Als ze op die pony draaft rijd ze toch?

Frederikexx

smurffie schreef:
Het zijn HAAR pony's dus daar heb jij sowieso vrij weining over te vertellen.
Verder zijn jullie beide te lang en verder dan ook aan de zwaardere kant voor deze pony's.
Dus dan beide niet meer rijden, maar dat is haar beslissing.

Klopt, jij bent ligt zij iets zwaarder.
Maar het zijn en blijfen HAAR ponys
Vertel dat jullie egt te lang zijn

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:33

Daar heb jij dus ook op gezeten?[/quote]

he? op wie? die van 95cm? ja, toen ik nog 5 kg lichter was en 20cm kleiner[/quote]

Ook met die lengte kan je niet op zoon pony rijden!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:35

Wat je altijd kan doen is vrijheidsdressuur ofzo. Koop een leuk boek en geef dat kado voor Kerst. Dan kan je daar vast mee aan de slag.
En hou marktplaats in de gaten voor een voordelig karretje in de buurt. Je zal versteld staan wat je met een beetje goed zoekwerk kan vinden :) .

Maar ik zou jullie allebei adviseren niet meer te rijden.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:35

weten haar ouders er wel van?

kellyxfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 17:36

bedankt voor deze adviezen mensen!! xxx

kellyxfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 17:42

kellyxfjord schreef:
Starzu schreef:

het is zeg maar niet bewust, meer dat als we aan het wandelen zijn buiten en ze raakt achter, dat gaat ze er op zitten er draaft ze 300 meter en dat dan een paar keer achter elkaar weetje wel.

Anoniem

Re: hoe vertel ik het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:43

Want zelf kan ze niet rennen?

kellyxfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 17:46

Bizzybijtje schreef:
Want zelf kan ze niet rennen?

ze kan wel maar, dat wil ze niet

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:48

waarom ga je uberhaupt op zoon kleintje zitten vraag ik me af...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:49

kellyxfjord schreef:
kellyxfjord schreef:
[quote="Starzu"

[/quote

het is zeg maar niet bewust, meer dat als we aan het wandelen zijn buiten en ze raakt achter, dat gaat ze er op zitten er draaft ze 300 meter en dat dan een paar keer achter elkaar weetje wel.

Waarom wacht je zelf dan ook niet op haar? Is ook niet echt leuk als je samen een wandeling gaat maken en je laat haar 300 meter achter lopen..

Buiten dat; allebei niet meer rijden, maar je kunt haar natuurlijk niet dwingen, het zijn haar paarden maar zelf iig niet meer er op gaan want je zit net zo goed fout..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:51

breng het een keer ter sprake (onder het mom van ponypletterfilmjes die je gezien hebt op youtube :+ )

zeg dat je vindt dat jullie beide te groot en te zwaar worden....

Er zijn genoeg andere dingen te doen met de pony's, mennen, vrijheidsdressuur en noem maar op :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:30

Ik zou zeggen zet de gezondheid van de shetjes boven jullie plezier. Ik vind dat jullie beide er niet meer op zouden moeten gaan zitten en rijden.
Maar ik begrijp dat het haar pony's zijn en dan heeft zij het natuurlijk voor het zeggen. Ben dan zelf de slimste en zeg haar dat je er niet meer op gaat omdat je vindt dat jullie te lang en zwaar zijn voor de pony's. Hopelijk volgt zij je dan ook. Probeer haar in te laten zien wat je allemaal nog meer kunt doen.

Vrijheidsdressuur, vrij springen, longeren en lange lijnen. Met name het laatste vind ik ook heel leuk om met mijn shetten te doen.

Bekijk deze links maar eens:
[VD-ITP] Dressuur a/d Lange Teugel: Umpire doet weer zn best!

ZusJacobs @ [VD-ITP] Clinic aan de lange teugel van Piet Bakker met Roosje

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:32

Ik vind dat het niet aan jou is om te vertellen dat je vriendin (waar de pony's dus van zijn) er niet meer op mag rijden, maar dat jij nog wel even op háár pony's kan doorrijden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:35

Maar in je profiel lees ik dat je 3 verzorg fjorden hebt, kunnen jullie daar niet op rijden?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:42

kellyxfjord schreef:
het probleem is dat we geen kar hebben, die is ook te duur om te kopen, en ik ben de enige die kan mennen..... we hebben geen bak, alleen een heel groot weiland, maar die is nat... dus daar kunnen we ook niets mee...

Dan wacht je tot het sneeuwt, ga je sleetje rijden met ze.. :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:46

Sleeën is ook niet iets wat je 1,2,3 doen. Dat kan erg gevaarlijk aflopen als je niet het juist harnachement en de ervaring hebt ;)