Hoefsmeden... op tijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:49

Onze smid komt meestal te laat; dan zegt hij "tussen 13.30 en 14 uur" en komt om half drie :')
Nadat we afgelopen keer een uur met de pony's hebben staan wachten heb ik gevraagd of hij een halfuurtje van te voren wil sms'en (we maken altijd de hoeven met water schoon zodat hij kan zien wat hij doet). Dat werkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:50

Een keer vergeten kan gebeuren. Is het vaak (of vaak te laat) dan ben ik er gauw klaar mee.

Skessa_

Maar hoezo zou zn telefoon dan uitstaan?

Hoop dat je nog een (goede) verklaring krijgt en anders... :evaw:

capopjekop

Mijn smid belt meestal wanneer hij wegrijdt, dan kan ik naar de wei lopen. Of als we een tijd afgesproken hebben en hij komt later dan belt hij altijd even. En zo hoort het ook.

ilaan

Misschien is er wel iets gebeurd of ernstig aan de hand? Vind dit een beetje een vreemde reactie.

Zou een hoefsmid dit vaker doen vind ik het niet netjes. Je hoort je afspraken na te komen en op tijd te zijn. Tenzij er iets is gebeurd natuurlijk. Wel vind ik dat als er iets uitloopt oid hij even hoort te bellen, wel zo netjes.

Edit
Laat maar zie dat je zijn moeder al te pakken had gehad :=
Laatst bijgewerkt door ilaan op 18-12-13 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:51

Mijne spreekt vaak een dagdeel af. En als hij een tijd afspreekt is hij soms wel eens een halfuurtje te laat.
Misschien is er wel echt iets aan de hand, of heeft hij een spoedgeval? Zou zomaar kunnen :).
Wat niet wegneemt dat het wel heel vervelend is natuurlijk

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:52

Ik houd altijd rekening met uitloop als ik een afspraak heb met wie dan ook die met levende have werkt.

Maar inderdaad is 2,5 uur wel en beetje boel uitloop, en ik zou daar ook niet van gecharmeerd zijn. Een belletje is dan wel het minste dat ik verwacht.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:55

Hier is de hoefsmid meestal wel op tijd. Of veel te vroeg. Hij is ook een keer een dag te vroeg geweest. Vond ik ook niet zo handig want wilde hem nog wat vragen dus had speciaal vrij gehouden die dag.
Maar goed 2,5 uur is inderdaad wel veel. Al zou dat hier niet zo'n probleem zijn. Alles hangt klaar en hij kan dus gewoon de paarden pakken. Maar niet netjes dat hij niet even belt tenzij er echt iets aan de hand is.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:56

Onze hoefsmid weet van te voren nooit welke dag of hoelaat. Hij zegt in welke week hij komt.. Maar de paarden staan hier aan huis en hij weet wat en welke er moet gebeuren dus als we er niet zijn is dat niet erg. Ik vindt het zo wel fijn werken. (Heb deze smid al min 12 jaar) en ben het zo gewend.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 13:58

Ben nu bijna 3 uur verder met wachten.. denk dat ik de paarden maar gewoon naar de wei ga brengen. Mocht ie nog komen wacht ie maar even op mij tot dat ik de paarden weer bij huis heb :D

Wel balen want heb er van alles voor moeten regelen en het is echt nodig want de ijzers zijn hard gesleten door al het lopen op de straat...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:59

Ja, globaal klopt het wel. Een half uurtje kan het wel schelen. Op een gegeven moment kwam hij vaak ineens echt andere tijden en toen heb ik wel gezegd dat omdat ik de hele dag thuis bent niet inhoudt dat ik ook de hele dag zomaar ter beschikking heb! Toen ging het weer goed.

Eerder ben ik van smid gewisseld omdat ik tot drie keer achter elkaar toe voor niks een vrije dag op had genomen van mijn werk. Mijn baas kon er niet meer mee lachen en ik eigenlijk ook niet. Een keertje iets later of dat het niet meer kan vanwege een spoedgeval kan eens voorkomen, maar drie keer op rij vind ik niet netjes. En bovendien: dan BEL je even dat je later bent, toch?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:00

Ik had er vroeger in Rotterdam ook zo eentje.
Het is dat het een hele goede smid was maar anders had ik toch een ander gezocht

Deze die ik nu heb doet gelijk de volgende afspraak plannen, ben ik erbij dan is het prima en hij is altijd netjes op tijd
Kan ik er niet bij zijn... hij weet waar hij staat en zet hem daarna netjes in de paddock voor me zodat hij nog even buiten kan spelen.

ideaal.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:02

Ik spreek met mijn smid altijd af tussen bijv. half 4 en half 5 bijvoorbeeld, en dan belt hij mij als hij er met 10 minuten is.

Een keer heb ik heel lang moeten wachten, maar toen was hij me blijkbaar vergeten 8)7 Maar alsnog wel binnen een uur was hij er, vele excuses en verder nooit geen problemen meer gehad :)

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:04

Eerst hadden wij een hoefsmid die gewoon niet kwam.. paarden hele dag op stal omdat hij ze anders niet wilde bekappen, zou hij om 1 uur komen en hele dag niet gezien bijvoorbeeld (en nee afbellen was er dan niet bij, pas als we zelf belden zei hij dat hij niet kwam..)
Daarna een hoefsmid die altijd mooi op tijd was en ook gewoon zorgde dat dat lukte door goed te plannen met tijden ertussen, paarden vantevoren inschatten enzo.
En nu komt er af en toe 1 waarvan ik bij voorbaat al weet dat hij een half uur te laat komt (soms meer). dat plant nu ook wel makkelijker, zet ze ook niet meer op tijd klaar...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:06

Een smid die zich structureel niet aan de afspraken houd, is bij mij exit.. :wave:
Kijk.. er kan natuurlijk altijd iets tussen komen, maar dan vind ik het niet meer dan normaal dat hij dat even laat weten..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:06

Ik ken ook smeden die dit doen.
Ook wel eens met paard aan de hand gewacht en 30 min te laat zie ik hem voorbij rijden.
Ik bellen nee hoor ik heb geen afspraak staan van jou ....
Maar je rijd net voorbij ?? ( dat was onmogelijk was een ander met zijn reclame op de bus).
Dat was meteen ook de laatste keer.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:12

Casarell schreef:
Een smid die zich structureel niet aan de afspraken houd, is bij mij exit.. :wave:
Kijk.. er kan natuurlijk altijd iets tussen komen, maar dan vind ik het niet meer dan normaal dat hij dat even laat weten..

Hoe moet ik dat zien? Ik zou er niet zo'n probleem mee hebben als die vaak/altijd een half uurtje te laat is.
Hij werkt met paarden dus ik snap best wel dat ze daarin niet op een kwartier kunnen kijken. En heel ruim plannen is ook niet handig dan komt die te vroeg of hij zit een half uur in z'n busje te wachten tot die naar de volgende kan dat is ook niet handig.
Ik denk ook dat ze beter zouden kunnen zeggen ik kom tussen 9 en half 10/10 uur dan een precieze tijd met iemand af te spreken.

MarjanB

Re: Hoefsmeden... op tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 14:14

een half uur te laat vind ik ook niet zo erg, maar dit wel...

Net zn moeder weer gesproken en die noemde hem een sukkel en zei dat ie waarschijnlijk een dubbele afspraak had staan.. Tja niet mijn probleem denk ik

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:15

Die van mij komt altijd om 8 uur dus ik ben dan de eerste en hij is dan ook op tijd. De staleigenaar is er dan bij dus ideaal :-)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:16

Mijn hoefsmid geeft niet eens een tijd op. Die zegt 'ik kom einde van de ochtend' en dat is een rekbaar begrip := Ik zorg dan altijd maar dat ik er ruim op tijd ben. Ga mijn paard ook pas halen als hij het erf op rijdt, tegen de tijd dat hij binnen is ben ik ook gearriveerd met paardlief. Ik ga haar niet de halve ochtend binnenhouden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:17

MarjanB schreef:
een half uur te laat vind ik ook niet zo erg, maar dit wel...

Net zn moeder weer gesproken en die noemde hem een sukkel en zei dat ie waarschijnlijk een dubbele afspraak had staan.. Tja niet mijn probleem denk ik

ik hoop voor je paarden dat ze inmiddels in de wei staan?
Als mijn smid dat zou doen, zonder geldige reden, kon hij ze zelf uit de wei vissen, 100 keer excuses aanbieden, of gewoon weer weg gaan, en nooit meer terug te hoeven komen.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:19

Bij mij is de hoefsmid ook altijd op tijd, hij mag bij mij ook meteen vertrekken als het echt laat word. Moet namelijk met die van mij een afspraak maken bij de kliniek waar hij dan komt. Zie mezelf daar al een uur staan te wachten met mijn paard terwijl de kliniek die ruimte ook gewoon nodig heeft na mij.
Thuis vind ik het ook een stuk minder erg als hij wat later is omdat ik dan geen rekening hoef te houden met anderen en er altijd wel iemand is om te helpen.
En zoals Casarell zegt er kan altijd iets tussen komen maar laat het dan even weten.

koenlover

Mijn vorige kwam ook altijd te laat of smste vlak van te voren af en vervolgens was het een ramp om een nieuwe afspraak te krijgen. Het was dat hij zo goed is anders was ik er al veel eerder mee gestopt.

Mijn huidige hoefsmid komt regelmatig weken te laat :+ . Maar dat is mijn broer en die doet de paarden wanneer hij tijd heeft. En helaas is het net zoals bij veel beroepen dat wat je als werk doet laat je thuis versloffen dus ik moet er soms echt achter aan. Maar hij is met zijn betalende klanten wel erg stipt en ik ken hem ondertussen zo goed dat ik gewoon twee weken te vroeg al begin te roepen dat hij ze moet doen :D
Laatst bijgewerkt door koenlover op 18-12-13 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Elegance_

VivaLaVida schreef:
Een keer vergeten kan gebeuren. Is het vaak (of vaak te laat) dan ben ik er gauw klaar mee.

Dat heb ik idd ook, een keer is niet erg maar elke keer wel. Ik heb een smid gehad die altijd te laat kwam, en ook nooit te bereiken was, dus daar was ik snel klaar mee, nu heb ik een smid die altijd keurig op tijd is :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 14:19

@ Sky_As, nee nog niet ze hadden het hooi nog niet op in de paddock en vind het zonde om het te laten liggen en dat het kapot gaat. Dus ze mogen dat eerst nog even opeten.

Verder mag ie ook met excuus komen en met een tijd waarop ik niet hoef te werken voor ene nieuwe afspraak!