ter orientatie ... stalhulp!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:41

Nu je dat andere werk nog niet doet kan je misschien een advertentie plaatsen dat je iemand daarvoor zoekt en vast wat mensen die reageren langs laat komen? Dan kan je zelf kijken wat je ervan vind en hoe ze het doen en hoeveel verstand ze ervan hebben. Mocht je dan iemand vinden kan je het die vast af en toe laten doen en dan weet je zelf hoe ze het doen als het alleen gedaan word.
Als het goed gaat kan je straks met een gerust hart je paarden aan die persoon overlaten.
Succes met het vinden :)

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:42

Als ik in de buurt zou wonen en ik zou tijd over hebben, dan zou ik 10 euro per dag + reiskosten een goed bedrag vinden.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:45

ik gebruik al slowfeeders.... van die fijnmazige hooinetten. ze kunnen zelf naar binnen en naar buiten lopen dus daar is ook al geen omkijken naar. Maar het is gewoon een feit dat ze 2 keer per dag een net hooi moeten krijgen.

Ze gaan zoiezo niet in pension. Dat staat al vast.

Daarbij zoek ik wel iemand die ervaring ermee heeft. Dan doel ik enkel op ziektes herkennen ed. want het weide management kan ik zelf in het weekend uitvoeren net als levering van kuil/vlas/wormenkuren en de rest

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:49

En eentje erbij is geen optie ?

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:49

wat eentje erbij ???? :P

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:50

Shirley schreef:
Vooral het laatste: plezier erin hebben is belangrijker dan het geld ;)

Vind het nogal wat om uit handen te geven.

Heb je geen ruimte om nog een paard onderdak te verlenen ?
Dat je iemand een gratis plaats aanbiedt in ruil voor de verzorging van de jouwe ?



Dit dus :D

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:52

nee, 2 stallen en die zijn gevuld met mijn kinders ...

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:52

Wat ik me af vraag is wat heb je ervoor over qua geld. Denk dat dat goed meespeelt. Betaal je goed dan willen best wel wat mensen het doen, maar betaal je een klein beetje dan wordt het al moeilijkere....mensen moeten naar je toe wat tijd kost, paarden doen en weer terug. Bij elkaar gaat er dan meer tijd in zitten dan even snel een hooinet er neer hangen.
Daarbij wat als ze ziek wordt of een ongeluk krijgt en ze kan niet.......
Wat voor werk ga je doen dat dat je zelf niet kan? Ben je dan lang van huis weg? Want ik doe mijn paarden ook altijd gewoon voor en na mijn werk aan.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:56

kwa geld is gewoon in overleg met de persoon in kwestie afhankelijk of ze dichtbij woont of veraf.
Net als het verhaal ziek of een ongeluk is allemaal in overleg dan en daarna gewoon zwart op wit.
Wat voor werk ik aangeboden heb gekregen laat ik in het midden. Dat doet er niet toe. Als ik zeg dat ik door de weeks geen tijd heb dan is dat iets wat zo is en niet anders.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 13:59

maar mocht het zover zijn plaats ik denk ik gewoon een advertentie en zie ik wel wat er op af komt. De rest gewoon in overleg met die persoon dan want ik merk dat mensen er heel divers in staan. Het is ook maar net door welke 'bril' je het bekijkt.

Iris82

Berichten: 39864
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:00

Ik denk dat als je een ouder persoon kan vinden die dit graag doet, het zeker wel kan slagen.
Een gepensioneerde boer ofzo. :)

RianneH

Berichten: 28289
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:00

Denk dat het vinden van een persoon lang niet zo onmogelijk is als dat het hier over komt. Als je bedenkt wat men soms al allemaal doet voor enkel een paard verzorgen, laat staan hoeveel men wil doen als er betaald wordt ;)

Alleen zal je goed moeten selecteren, want iemand met ervaring lijkt me lastiger te vinden. Gezien mensen dan al snel alsnog een eigen paard hebben. Ik zou denk ik twee personen proberen te vinden die elkaar afwisselen (of per dag of tijdens de dag) zodat je ook nog twee keer een ander oog erop hebt ;)

FleurHunter
Berichten: 930
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Heerde/Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:00

Toen ik op de middelbare school zat, had ik zo'n bijbaantje. Ik ging uit school 3 paarden mesten, binnenzetten en voeren. Hier was ik met heen en weer fietsen een uurtje mee bezig. Ik kreeg 10 euro per keer. Ik vond dit altijd ontzettend veel in vergelijking met andere leeftijdsgenoten. En eigenlijk ook wel stoer, ik mocht op 3 paarden passen. Daarom was ik ook trouw, denk dat je best iemand kan vinden:) Ik had ook gewoon eigen paarden thuis staan, dus wist wat verantwoordelijkheid was en was prima te combineren. Andere moesten daarvoor hele dagen/avonden werken in een supermarkt.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:02

Ik denk dat je het geluk moet hebben iemand te vinden die óf echt om de hoek woont óf iemand die niks anders te doen heeft. Ik heb net 4 dagen voor de paarden van een vriendin gezorgd die in het buitenland zat. 2 keer op een dag heen en weer, stal is 10 minuutjes rijden met de auto. 's morgens heen, voeren, hooinetten vullen ook die voor 's avonds, water bijvullen, uitmesten (weiland en stal, ze staan in een open stal). Dan door naar mijn eigen stal, mijn eigen dieren verzorgen. Terug naar huis, werken. 's avonds op tijd je werk moeten stoppen omdat je weer naar de paarden moet. Voeren, hooinetten ophangen die al gevuld waren, water bijvullen. 's avonds niet zo heel veel werk omdat ik dat allemaal al had klaargezet 's morgens. Maar jemig, ik ben blij dat die 4 dagen voorbij zijn. Je kunt niks anders meer plannen, altijd rekening houden met de paarden, je bent er meer tijd aan kwijt dan je denkt. Heb geen rust in m'n reet gehad de afgelopen dagen.
Ik zou het dus niet doen, ook niet voor geld. Je moet er gewoon veels teveel rekening mee houden, alles eromheen plannen wat vaak de mist in gaat omdat het gewoon écht meer werk is dan "die 5 minuutjes". Leuk, als je de dieren thuis hebt staan. Maar laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik maar 1 keer per dag naar stal moet, en dat er 's morgens en 's avonds voor me gevoerd wordt ;)
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 18-11-13 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 14:03

Voor mij is een trouw persoon heel erg belangrijk. Zeker als ik door de weeks constant op pad ben.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:04

Ik zou ook proberen om het 's ochtends of 's avonds zelf te doen of door je vader. Iemand twee keer per dag laten komen is niet te doen, of je moet wel heel goed betalen.

Heb je geen buurman/vrouw die het tegen betaling zou willen doen? Als iemand dichtbij woont dan kan die het makkelijker even tussendoor doen en is het niet zo'n belasting.

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:05

Is het niet mogelijk dat jij zelf in de ochtend de paarden doet en dan alles klaargezet voor je vader, zodat hij in de avond het voeren kan doen.
Dan is je vader met 5 minuten klaar zeg maar.
Of net andersom. Het is maar net wat het beste uitkomt.
Ik weet uit ervaring dat je niet voor de volle honderd procent op mensen van buitenaf kan bouwen.

Als dit geen optie is, dan zou ik zeggen iets van veertig euro per week of zo.
Het is maar net wat de persoon die het moet doen wil hebben.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:05

Ik denk dat als je er voor betaald, een "trouw" persoon beter te vinden is. Je betaald er voor, het is een baantje, en dat brengt verplichtingen met zich mee. Ik zou zéker niet voor een pennymeisje van onder de 18 gaan eerlijk gezegd. Ze hebben nogal een verantwoording...

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 14:05

ik moet atm. ook 2 keer per dag langs de paarden maar kom er practisch langs... als ik zo iemand ook kan vinden is het helemaal mooi ... en t is ook een stuk gewenning hoor! doe dit nu al jaren en vaak op automatische piloot

meggiemeg

Berichten: 12259
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:11

Ik kan uit ervaring zeggen dat het heel lastig is om iets te vinden.
Ik heb vanwege een ongeluk een tijd zelf helemaal niet voor mijn ruin kunnen zorgen, ondanks dat hij in pension stond moest er toch gemest worden, paard verzorgt en beweging worden gegeven.
Ik had 3 vriendinnen die de zorg deelden, zo was het voor een ieder redelijk te doen en geen dagelijkse plicht. Toch is het zwaar voor iemand anders. Je hebt verantwoording en de zorg voor een dier van iemand anders. Het is iets wat er zomaar even bij komt en niet voor een paar dagen maar voor een lange tijd.
Ik ben heel blij dat mijn vriendinnen het vol hebben kunnen houden voor ruim een half jaar.
Of ik het nu weer zo zou doen? NEE.
Het is een groot iets om te vragen wat veel tijd, zorg, verantwoording vraagt van iemand anders.
Mijn voorkeur zou dan uitgaan om het paard in volledig pension te zetten voor die periode.

pmarena

Berichten: 48401
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:12

Ook al vind je mensen die het willen doen, dan nog is het wat spannend of ze zich inderdaad aan die afspraken houden....en dat ook langere tijd want ik kan me voorstellen dat mensen toch al snel iets anders kunnen vinden dat interessanter is. Beter betaald, makkelijker / schoner werk, een bijrijdpaard waar ze meer mee mogen doen en meer plezier mee hebben, andere bezigheden die leuker zijn enzo.

Zou zelf 1 en ander zo aanpassen zodat je het in eigen hand kunt houden, en daarnaast dan zoeken naar hulp zodat je niet extreem afhankelijk bent van die hulp :)

Denk inderdaad eerst aan verplaatsen naar een plek waar alles voor je geregeld wordt.

Is dat geen optie, dan denken aan het aanbieden van een plek aan iemand die wel tijd heeft, en in ruil voor het "pensionplekje" de verzorging voor alle beestjes op zich neemt, kan ideaal werken zo!

Wordt dat hem ook niet, dan alles zo makkelijk mogelijk maken.

Zorg dat je je ruwvoer zo verstrekt dat je er weinig werk aan hebt. Dat je in het weekend voor de hele week hooi beschikbaar geeft voor je beestjes, zodat dat het volgende weekend pas weer aangevuld hoeft te worden.

Dat scheelt al heel veel werk doordeweeks :j

Vraag dan bvb. of je vader er elke ochtend even langs wil rijden om te kijken of alles goed is.
En als dat niet te veel moeite is, vraag dan of hij ze elke ochtend hun brokjes wil geven, als ze zoiets krijgen.

Dan zet je dat voer gewoon voor de hele week al klaar zodat hij elke ochtend daar maar even langs hoeft te gaan, voer in bakjes hoeft te gooien, paarden even een aai over de bol en na een kwartiertje is hij weer weg en hij hoeft verder geen zwaar of vies werk te doen. Dan is dat best wel vol te houden lijkt mij :j

Vervolgens kom je zelf in de avonden nog even kijken en wat werk doen, van uitmesten bijvoorbeeld, waar dat kan?

Of je betaalt iemand puur voor het uitmesten, dan hoeft diegene ook maar eens per dag, of 3x per week te komen ofzo, afhankelijk van je manier van huisvesting, en heb je nog een 2e moment op de dag dat er even iemand kijkt naar je paarden of alles het nog doet en er nergens bloed zit ofzo :P

Wellicht kun je die uitmester dan ook laten rijden als betaling voor het mesten?

Zoiets zou ik er van proberen te maken.

Dan heb je het belangrijkste voor elkaar en als de uitmester er de brui aan geeft is het niet direct een ramp want dan kun je dat desnoods wel bijwerken in de weekenden.... gezien ze gewoon hooi hebben en je vader er dagelijks een blik op werpt.

IngeK
Berichten: 892
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:18

Ik denk dat 2 of meer mensen wel realistischer is dan één persoon die altijd, elke dag, twee keer per dag kan komen. Dan is het een beetje te verdelen, ook als er één eens een paar dagen niet kan. Dan kun je een rooster maken met een vergoeding per keer. Het risico dat er iets met je paarden is wat zij ofwel niet zien, ofwel niet serieus nemen, dat hou je altijd als je er niet continu toezicht op is en als je er zelf niet veel bent. Dat risico zul je denk ik moeten accepteren als je ze niet wil verhuizen.

pinto_1

Berichten: 2581
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:38

Ik zou sowieso 1x per dag zelf gaan. Stel dat de desbetreffende persoon het vergeten is, of er is iets tussen gekomen.

Zou niet het risico willen lopen dat je in het weekend komt en je paarden een paar dagen niets te eten hebben gehad.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:42

Peppertree schreef:
Hoeveel zou je ervoor willen betalen?

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: ter orientatie ... stalhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 15:05

mensen die het puur en alleen voor het geld doen vallen zoiezo af. Daarbij is het allemaal afhankelijk van factoren die in een persoonlijke kennismaking besproken kunnen worden. En daarnaast staat er ook duidelijk dat dit ter oriëntatie is dus is nog lange niet definitief.