Hackney horse William

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:49

Ik vind het ook een schitterend paard...

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:55

Zoals ik al zei, was het vinden van een nieuwe eigenaar vergezocht voor een paard waar je niks mee kan met een probleem. En omdat ik teveel potentie nog in hem zag, ben ik met hem aam de slag gegaan, hij is verder wel heel gezond en er zit een heerlijk karakter op namelijk.

Dus ben ik, net zoals bij elk ander paard dat je her-beleerd, gaan kijken wat hij al kende.
Ik ben nu +- een maand verder, en je herkent heel het paard bijna niet meer terug.

Hij heeft nu iets waar hij zijn energie en overtollige spanning in kwijt kan en dat merk je, hij word steeds meer ontspannen, laat steeds meer toe en zelfs alle vier zijn hoeven laat hij mij al toe.

Qua rijden moet hij nog veel leren (of opnieuw leren), maar inmiddels zijn stap en draf, sturen door de hele bak en halthouden al geen probleem meer. (dit was gisteren).

Voor mij is hij niet het probleempaard dat hij op een paar filmpjes lijkt te zijn, ik durf zelfs te zeggen dat ik nog heel plezier met hem ga hebben.

Ik moet wel zeggen dat dit soort type paard (intelligent en teveel power), mij altijd wel heel goed heeft gelegen.

Hij hoeft dus ook niet te verhuizen, gezien ik op dezelfde stal sta.

Voor de geïnteresseerden heb ik wel een paar leuke foto's!
Laatst bijgewerkt door GixWillsNino op 01-10-14 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:56

*\o/* jAAA Graag!!
Wat geweldig dat het zo gelopen is en zo goed gaat!!!!!!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:57

JA ik ben heel erg geinteresseerd! Je wilt niet weten hoevaak ik nog heb nagedacht over william! Ik ben ontzettend blij voor alle partijen en vooral voor jou! Dat je zo'n match met hem bent!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:58

Oké, dus het is nu eigenlijk jou 'verzorgpaard' of heb je 'm echt over genomen?

Mooie oplossing voor iedereen, en al helemaal voor 't paard, ook stukken minder stressvol. Sommige berichten onder die advertentie deden mij huiveren; 13/14 jarige 'penny'meiden die graag een paard willen 'redden' en dat soort zaken......... dat wordt gewoon gevaarlijk.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:00

Ben jij diegene die hem rijd in de laatste video? :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:00

Ja leuk! Foto's ! Fijn dat het goed gaat met hem! Zijn vorige baas, of heb je hem niet overgenomen?, zal zeker content zijn :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:01

Wat fijn dat het goed met hem gaat!!

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:02

Wat een goed nieuws! Ik kende de filmpjes en toen ik de advertentie op Boktmarkt zag had ik het zo te doen met de eigenaar. Ik geloof oprecht dat zijn naam 'Williamfan' helemaal passend was bij de eigenaar. Wat moet het een rust hebben gegeven dat zijn William nu gewoon op zijn vertrouwde plek kan blijven. Ik hoop snel foto's te kunnen zien! Gix veel succes met William en laat nog wat van je horen!

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:03

Sinds gisteren is hij van mij ja.
Als het goed is blijft zijn oude eigenaar de videoblog wel bijhouden. Leuk om later terug te zien. Ik denk dat hij inmiddels ook al wel een kilo of 25 kwijt is. :o

Ook mooi voor mezelf trouwens, ik mag nog wel wat bijspijkeren qua houding! Dat hoop ik ook uiteindelijk terug te zien.
Laatst bijgewerkt door GixWillsNino op 01-10-14 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:04

Wat super om te lezen dat jij zo goed met hem overweg kan! Echt top dat je je met hem bezig houd. Ben heel benieuwd naar foto's. Heel veel succes nog met hem.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:05

Ik hoop wel dat je van het paard bedoeld...... }>

Gix schreef:
Ik denk dat hij inmiddels ook al wel een kilo of 25 kwijt is. :o

Ben heel erg benieuwd naar foto's!!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:05

Aww wat leuk :) En zo kan hij toch nog bij zijn paard blijven.

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:07

Kentaro schreef:
Ik hoop wel dat je van het paard bedoeld...... }>

Gix schreef:
Ik denk dat hij inmiddels ook al wel een kilo of 25 kwijt is. :o

Ben heel erg benieuwd naar foto's!!

:')

Ik ga ze nu uploaden, evt. blijf ik dat in de toekomst ook doen.

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:47

https://picasaweb.google.com/104898588516737644153/Willydikbilly
Werkt de link?

De foto's staan niet op volgorde hoor, de meest recente foto is die waarbij hij op de poetsplaats staat.
De eerste week had hij niet zo kunnen staan, dan had ik gevreesd dat het hek met hem meegegaan was.

De longeerfoto vertekend trouwens, het touw zit niet aan de bitring maar aan het halster.

De foto met de hond was de eerste keer dat ik echt gestapt heb met hem, er was nogal een publiek die dag :o

Verder kan het zo lijken dat ik bezig ben met nageven etc, dat is absoluut niet bewust. Paardjelief is heel erg aan het zoeken, mede daarom denk ik dat hij al wel gereden moet zijn, ooit in een ver ver verleden.

De eerste weken echt alleen gestapt, elke keer een minuutje of 10 ofzo, in het begin wilde hij bijv. Niet van de volte af, of raakte hij heel gespannen als er niemand in het midden stond. Dat is nu inmiddels prima, ook draven gaat prima (laatste filmpje zag je nog wat weerstand bij aandraven, dat is nu ook goed). Ook de bak delen met een ander paard gaat goed, en zelfs al een stukje buiten gestapt.

Enige wat tot nu toe fout gegaan is, is dat hij mijn vinger een keer verwarde met een wortel. :')

Oh de peesjes en springschoenen zijn voor het wennen dat er dingen met zijn benen gebeuren, maar ook dat vond hij dus prima.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:50

Ik word heel gelukkig als ik deze foto's zie. Je bent een topper meid!

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:00

Axel_Valerie schreef:
Ik word heel gelukkig als ik deze foto's zie. Je bent een topper meid!

Dankjewel voor het compliment, ik zit echt met een pretbek nu hoor :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:22

:oo je hebt foto's geplaatst met een ander paard!?!?!?
Onvoorstelbaar!
En hoe je zit te stralen op hem! <3
Heel veel geluk met elkaar, en ik zie updates graag tegemoet en hoop uiteraard van harte dat het zo positief voort blijft zetten!

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:28

:o
Hij is ook zo leuk! Ik was eigenlijk vanaf het eerste moment weg van hem, en dat dit nu zo uitpakt is geweldig.
Ik denk dat er in de toekomst wel een fototopic komt, en zowiezo blijven de updates volgen via youtube.

Hij is trouwens niet het eerste 'lastige' geval wat ik in verzorging heb gehad. Wist dus wel waar ik aan begon van te voren en kon verwachten (alhoewel elk paard anders is).
Ik wist alleen niet van te voren dat het zó goed ging uitpakken.

Ik vind het wel heel erg jammer dat de mensen die op de vorige pagina zo negatief waren, niks meer laten horen.
Beetje vervelend zo komt het alleen over alsof je iemand alleen een virtuele schop wilt komen verkopen.
Ook van negatieve feedback kan je leren namelijk, maar niet op deze manier.

Ik ga nu weer, lekker de ochtend met hem doorbrengen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:47

Heerlijk om te lezen dat William een nieuw baasje heeft en dat hij lekker op zijn vertrouwde plekje kan blijven staan.
Had de advertentie ook gezien 1 dag na plaatsing en kon mijn ogen niet geloven; de beroemde William van youtube op de boktmarkt?? En had ook de reacties eronder gezien van overduidelijk hele jonge pennymeiden die wel even dachten dit paard op de rit te krijgen. Hield mn hart al vast toen ik het las.
Gelukkig liet de eigenaar al doorschemeren dat hij William niet zomaar even weg ging geven; als in aan iedere mafkees die denkt een paard te kunnen 'temmen'.

Zijn baas zal ook wel blij zijn dat hij William gewoon kan blijven zien etc.
Ik wens je heel veel succes met hem Gix. Volgens mij is dat een wereldpaard als je zijn vertrouwen eenmaal hebt, maar dat zit, zo te lezen en aan de foto's te zien, wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:08

Ik vind het bewonderenswaardig dat je erop zit
En fijn dat hij gewoon in de kudde loopt

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:20

Toen ik de advertentie een tijdje geleden zag, had ik er een zeer zwaar hoofd in.
Ik bekeek de filmpjes en zag een paard dat in de verkeerde handen echt dodelijke ongelukken zou kunnen veroorzaken. En hoopte dan ook dat er echt goed gekeken werd voor hij naar een nieuwe eigenaar zou gaan.
Ik zag wel dat die man heel erg goed zijn best deed en er ook vorderingen te zien waren.
Ik vond het bewonderenswaardig dat deze man met dit paard aan de slag wilde.

@Gix: geweldig dat jij het aandurft om met dit paard aan de slag te gaan. En dat hij jou nu ook als nieuw baasje mag zien.
In de foto's zie je echt grote vorderingen. Je ziet echt veel meer rust in het paard.
Hopelijk blijf je ons op de hoogte houden van de vorderingen van William.

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:22

klik

Foto van afgelopen dinsdag, de eerste keer dat hij echt wilde draven.
Er zit duidelijk bij ons allebij nog genoeg spanning, en hij hangt naar binnen, of dat komt omdat ik scheef zit, of een samenspel van, maar ik ben heel benieuwd naar onze toekomst samen, ik denk dat wij samen nog veel gaan leren van elkaar.

In iedergeval ben ik heel trots op dit beeld, wie had dat ooit gedacht van onze Willem.

Wat jullie zeggen klopt ook helemaal, zo zijn er ook inderdaad mensen geweest die het wel even dachten te kunnen, maargoed dat zul je altijd wel hebben denk ik.
Scheelt dat ik de ruimte heb gehad om te kijken of hij binnen mijn ervaring en kunnen pastte, zo niet was het ook geen oplossing geweest.

Vandaag van het erf afgeweest en buiten gelongeert, hij zal toch kilometers moeten gaan maken om over die niet-wegwillen-bij-stal angst heen te komen (alhoewel dat wel meevalt vind ik). Op het laatst liep hij zo fijn, nog een heel stuk buiten gewandelt. Twee weken geleden had ik daarna nog spierpijn, ging nu prima ontspannen!

Ja hij maakt zich soms even druk en groot, maar dat doet zelfs mijn shetlander wel eens, en daar word ik ook niet wakker van. William is alleen ietsjes meer paard

Hij is wel heel betrouwbaar heb ik gemerkt, honden kunnen zo langs zijn benen lopen, de kleine mag hem zo poetsen. Hij houd enorm veel rekening met mij, gewoon heel lief is hij.
Als je bezig bent met hem gaat hij staan slapen met poetsen.

En wassen, och als er een is die daar van kan genieten. Ik helemaal nat en smerig natuurlijk.

En tja die drukmakerij, ik noem het liever levendig. :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:50

Wat super zeg! Ik wist niet dat hij te koop stond dus de vorige pagina hield ik mijn hart vast. Succes met deze topper. Ik vond hem al vooruit gaan in de videoblog van zijn oude eigenaar, nu al helemaal.

Succes met het power dier! :D *\%/*

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:52

Ja william ken ik... Is de vader van mijn pony. ik volg even