Paardrijden door de jaren heen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:03

Lowara schreef:
Je had standaard een zwarte, groene of bordeaux rode rijbroek. Je had een cap met een lelijk kinband/kuipje, 'hippe dekjes in groen of bordeaux, waxjassen, en uiteraard de beruchte lage neusriemen :D
Hebben nog enkele supermooie foto's uit de tijd 1990 tot 1998 hihihihihi

:j hahaha... Helemaal!! Niet te vergeten ook op elk dekje de naam van de pony geborduurd. En de cap stond op je hoofd, zo zag het er altijd uit althans.
Die lage neusriem die had ik dan weer niet, wel zo'n mooi stalen blokjes frontriem haha. Zag hier net ergens ook nog de verenigingstruien, die ken ik ook nog ja hahhaa..

Hilarisch topic dit, zal vanavond ook eens wat foto's opzoeken (helaas niet digitaal) en kijken of ik ze hier kan plaatsen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:43

Mijn moeder is ondertussen 50 jaar en dit was haar vroeger;

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Paardrijden door de jaren heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 02:13

Vind het een best hip hoofdstel! , alleen de rest haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 02:51

Voordat de verlichte zit was uitgevonden zat men zo;

Afbeelding

Lijkt me duidelijk waarom dit niet meer toegepast wordt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 03:08

Die lage neusriemen komen ook weer een btje in, omdat toch wel blijkt dat het bit er heel rustig van in de mond blijft liggen. Wil er zelf ook graag weer 1. Vroeger had ik idd ook die truien met een paardenhoofd erop en die fluwelen rib broeken. Die ik destijds heerlijk vond zitten. Nu zou ik alle kanten op glijden met zown gladde broek! Hahaha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:19

Wat ik me nog herinner is kranten in mijn cap (op de groei gekocht) om hem passend te maken, rijden met gewone rubber laarzen, en een zelf genaaide rijbroek toen ik uit de oude was gegroeid. Moest even sparen voor ik een nieuwe kon kopen. Volgens mij kon je toen alleen zwarte of beige rijbroeken kopen, en wat later ook bordeaux rood. Dat was hartstikke hip in de jaren 80 :j . Dekjes waren er alleen in wit, rood of groen. Vergeleken met een jaartje of 30, 25 geleden is er wel een hoop veranderd. Nu heb je ieder seizoen nieuwe kleurtjes.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:18

ik herinner me ook nog de blauwe katoenen dekens met gele bies :)

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:28

naomi_g1998 schreef:
FR_Foto schreef:
Ik heb een boek waar in staat hoe het springen is begonnen.
vroeger bleven ze in het zadel zitten en deden ze hun benen naar voren (lang gelden)
Staan er foto's in? :')

ja er staan foto's in wel zwart/wit(zijn door de schrijver ingescand) ;)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:39

Haha kranten in de cap had ik ook, dat was denk ik nog maar 16 jaar geleden. :P Verder had ik ook altijd de paardenhoofd truien, ribrijbroeken beige, rood of zwart. Inderdaad qua mode is er een hoop veranderd.

Ik had ook altijd zo'n bodywarmer
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:43

heb nog wel een foto van 1993 circa, toen zat je in 1 van je eerste lesjes nog in een legging *schaam* toen was ik een jaar of 6,was de eerste rijles op Folly,die ik ook dat jaar als cadeau kreeg.

Afbeelding

|o weet wel dat we toen zelf op moesten zadelen,zo zie je maar dat ik dat niet in 1 keer goed kon _-:(

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:47

juval schreef:
een beige of zwarte broek en rubber laarzen. Op wedstrijd gingen we in verenigingstenue, iedereen in dezelfde clubtrui. Ook met dezelfde chabrakjes. (daarvoor hadden we nog van die dikke vilten chabrakken of opgevouwen dekens voor onder het zadel).
ik heb het dan over de jaren 80. iedereen deed toen dressuur en springen en liefst ook nog achttal of viertal met hetzelfde paard/pony en daar had je maar een (vzh)zadel voor)

goeie ouwe tijd hahaha..

Idd verenigingstrui, anders was het ook geen gezicht bij het achttalrijden :)

Maar voor en na het rijden kon dat vzh zadel mooi in de zadelkar van de club. Want concours was hele dag weg, bijna niemand had een eigen trailer dus de ponies gingen met z'n allen in een vrachtwagen. En op het terrein waren er een paar stalen draden gespannen waar de ponies aan vastgezet werden, club bij club. Is dat nog steeds zo (ben al jaren niet meer bij ponywedstrijden geweest)?

Heb het idee dat het paardrijgebeuren toen (jaren 70-80) wat minder individueel was als nu. En meer jongens erbij, bij onze club waren we zelfs (krap) in de meerderheid :D