laat ik ze nu in de steek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Donkerblauw

Re: laat ik ze nu in de steek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:32

LZP -> VP

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:38

Laten vallen .... tja zolang hij nog prima verzorgd wordt als jij er mee stopt laat je hem toch niet vallen? Eerlijk is eerlijk zolang het paard zijn weidegang, voer en verzorging krijgt zal hij het vast goed vinden. Je hebt alle recht om te stoppen met een verzorgpaard als je dat wilt. Wat voor reden ook. Op zich moet een fulltimebaan goed te combineren te zijn met een (verzorg)paard, maar dat is iets dat alleen jij kan beslissen of je dat kan en wilt.

fortuna126

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:40

Ik weet eigenlijk niet waar dit over gaat....aandacht?
Je spreek jezelf aan alle kanten tegen,en vraagt hier om raad!
Denk dat je zelf heel goed weet het hoe en waarom

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 01:02

Hmm ik denk dat het aan de ene kant wel een logisch gevolg is dat er best wel wat bijrijders zijn die bij blessure een ander paard om op te rijden gaan zoeken. Denk als het je eigen paard zou zijn geweest dat het dan een ander verhaal is, logisch ook!

Nee ik zou mezelf niet echt heel kwalijk nemen dat je wil overstappen naar een ander paard waar je wel weer mee kan rijden.. Jij hoeft die zorg niet per se te dragen vind ik. Vind het al heel wat dat jij jezelf al voor een aantal kosten hebt op laten draaien! Dat zal ook de reden zijn van die smsjes... Lekker handig iemand die hun rekeningen betaald!

Snap best dat het even raar is dat je bijrijdster opzegt en ineens niet meer naar je paard om kijkt (vond ik ook best lastig om te begrijpen dat er bij aankondiging dat ze ging stoppen ook niet meer op gereden heeft of iets mee wilde doen) maar dat risico loop je wel als je je paard verleast!

roelie1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:38

Tja, zit een beetje met hetzelfde probleem. Alleen wilde en wil ik eigenlijk niet stoppen met het kreupele paard maar dr lekker vertroetelen tot ze weer beter werd en intussen graag een van hun andere paarden (die nu stil staat) bij te rijden en in conditie te brengen. Maar het antwoord was dat ik dan maar ergens anders moest gaan kijken want dat deden ze niet meer er werd letterlijk gezegd "niet op hun paarden". Hhmmm, nu rijd ik daar al tien jaar waarvan 8 jaar dit paard en heb heel veel in lessen en verzorging gestoken, zadel, dekens, borstels, beenbescherming en inmiddels reden we Z. Heb ook aangeboden om de dierartskosten te betalen omdat ik ook met het paard reed. Maar dat werd niet nodig gevonden. Al die jaren ben ik ontzettend goed voor het beestje geweest maar het laatste jaar geen winstpunten meer behaald, ook weinig gestart hoor omdat we waarschijnlijk niet verder komen dan dit (soms kom je niet verder en ik vond het als amateur al lang fantastich om zo met het paard en de sport om te kunnen gaan)Ik weet nog steeds niet wat ik er mee moet maar ga ieder week maar ff bij het paard kijken en haar een poetsbeurt geven.
En ja, inmiddels ook een ander plekje gevonden waar ze superenthousiast zijn dat ik kom rijden. Nu hopen dat ik straks bij allebei mag/kan? Het gaat nu alwel zoveel beter met haar dat de eigenaar zelf weer met haar rijd maar ik word er nog niet bij betrokken. Af en toe denk misschien moet ik maar gewoon aan mn stutten trekken (spullen ophalen) en de eer aan mezelf houden. Moest het even van me af schrijven. En wil de hoop nog niet op geven want heet peerdje zit toch in je hart.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:48

Het is jouw paard niet, dus ook niet jouw verantwoordelijkheid. Dus laten vallen dat niet, het dier wordt zonder jou ook vast prima verzorgt.

Maar het komt op mij over dat je toch niet zoveel om het paard gaf. Blijkbaar is het rijden je dierbaarder dan het paard zelf. Anders ga je niet weg nu het dier kreupel is. Of je nou wel of niet de dierenarts hebt betaalt doet er in mijn ogen niet zoveel aan af. Ik zeg niet dat het persé slecht is, maar ik heb persoonlijk niet zoveel met zo'n beslissing. Ik geniet meer van de verzorging en de omgang dan van het rijden. Dat is een leuke bijkomstigheid. Al snap ik wel dat een band met een verzorgpaard toch anders is dan als het om je eigen paard gaat.

roelie1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:54

Nee dat is waar, ik heb dan ook niet het gevoel dat ik het paard laat vallen maar wel dat ik zo goed als weggestuurd werd toen ik een onschuldige vraag stelde. Ik was zker niet van plan om met dr te stoppen maar als dat zo tegen je gezegd wordt en ze je niet vertellen dat ie weer opknapt en ze zelf al weer gaan rijden. Dan tja

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:57

Is dit een reactie op mij? Want ik reageerde eigenlijk op de ts :)

roelie1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:04

@capopjekop Tuurlijk sorry waarschijnlijk had ik zelf een topic moeten starten maar ik wilde het alleen maar ff kwijt. Nogmaals sorry