Oud paard onder dwang DB laten afmaken????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:58

Ik vind het jammer dat de DB door dit soort wazige verhalen in diskrediet wordt gebracht (en de politie trouwens ook!)

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:39

Dit geloof ik ook niet echt, die eigenaar zal toch niet zomaar zijn paard af laten maken? Genoeg mensen die het paard kennen, en die DA is toch ook niet achterlijk?
Misschien was er toch iets mis met het paard, of dit verhaal lijkt me sterk verzonnen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 18:49

Natuurlijk doet de DB ook goede dingen, maar soms overdrijven ze wel eens een beetje.
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een vreemd verhaal...
Tuurlijk heb je altijd van die mensen, die direct zeggen dat een dier mishandeld is/wordt, maar als er een DA bij komt, die ziet toch dat er niets aan de hand is...??

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 20:32

Ik vind het verhaal ook vreemd, ik kende het paard en er was verder niets aan de hand met hem dan gewoon oud en versleten. Maar goed, er waren schijnbaar veel klachten binnengekomen over dat paard. Ik weet ook niet wat er gebeurd zou zijn als de eigenaar geweigerd zou hebben om het dier te laten afmaken... en hoewel ik het een vreemd verhaal vind twijfel ik niet aan de geloofwaardigheid hiervan.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:39

Soms is de dierenbescherming handig maar ik vind dat mensen die geen verstand van paarden hebben en dus niet weten hoe een oud paard eruit ziet die niet naar de dierenbescherming mogen gaan om te zeggen dat een paard word verwaarloosd... het slaat echt nergens op...
om zoiets kan je IdD heel boos worden Boos!

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:44

echt zielig!
tjonge jonge alleen maar omdat hij oud is hoeft hij nog niet verwaarloosd te zijn!
Ik kan hier zo boos om worden

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:47

Vind het toch beetje "lomp" van de dierenbescherming....Dat beestje heeft waarschijnelijk heel zijn leven hard gewerkt, dan vind ik wel dat hij een oude dag verdient... Vin dit echt een "nerges-op-slaande-actie" van de dierenbescherming...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:22

ellenlouise schreef:
Ik vind het jammer dat de DB door dit soort wazige verhalen in diskrediet wordt gebracht (en de politie trouwens ook!)

Ik hoop niet dat je mijn bericht als wazig ziet. Want ik kan dingen vertellen die ik zelf gezien heb. Heb kennisen bij de DB gehad. Als je weet hoe die over mensen die bezocht worden praten 'ach, ze weten toch niet hoe de wet in elkaar zit'. 'Kom we gaan eens lekker de boel daar op stelten zetten'. De verhalen lust jij geen brood van hoor.

Die klootviolen weten niet eens hoe verschrikkelijk veel pijn het kan doen wanneer die mensen op zo'n schandalige wijze behandeld worden. Sommigen denken dat ze de politie zelf zijn.

Nee, zeer terecht dat ze zo in het licht komen. Galbakken zijn het.

En voor jullie denken dat ik het over 1 a 2 personen heb. NEE DUS. Ik heb het over massa's.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:55

Huertecilla"]
[quote="Cowgirl schreef:
Tip: Zet een bord in de wei met daarop de naam en leeftijd van het dier, zal het gezeur gauw over zijn.

OK dan! 'Ik ben Kobus, 35 jaar, en geniet van mijn oude dag. Ik word goed verzorgd door liefdevolle baasjes die het niet erg vinden dat ik er niet meer zo pril uitzie.
Als u zich wérkelijk zorgen maakt, maak dan geld over aan de Stichting..... opdat meer oude paarden van hun oude dag kunnen genieten.'
[/quote]

Dit vind ik ook een positieve/constructieve insteek.
Want waarschijnlijk zijn de 'klagers' dezelfde mensen
die op Open Dagen van 'De Paardenkamp' (en daarbuiten)
met honderden tegelijk naar Soest trekken voor een leuk
(gratis!) uitje.

Met de DB/politie/da's ben ik lang niet altijd blij, maar ik geef
ze uiteindelijk toch maar liever het voordeel van de twijfel dan
ze met eerste stenen te laten euthanaseren.... Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:32

Nee hoor Fasel, ik vind je verhaal niet wazig Knipoog
Maar ben jij van mening dat de DB tot dit soort dingen in staat is dan? Zoals in dit verhaal bedoel ik dan.
En er zullen heus 'rotte appels' bij zitten, die kom je overal tegen.
Ze doen toch ook heel veel goed werk?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 12:50

Laat ik eerst even zeggend at ik nogal chaggie ben. Mijn bericht was niet zo hard bedoeld naar bokkers hoor. Maar van de DB krijg ik altijd een rooie waas voor mijn ogen Bloos

Nou, op het moment dat men mensen gaat overbluffen denk ik wel dat ze tot zoiets in staat kunnen zijn. Alleen in dit verhaal is het probleeem dat er ook nog een DA moet zijn. Helaas zijn niet alle DA's even gek op dieren. Je hebt de James Herriot's die het doen uit voorliefde voor dieren (zo een heb ik gehad) en je hebt degenen die het doen voor het geld. De politie in deze. TJa, ik ben ambtenaar. WErk op het college van B en W. Helaas zie ik dingen gebeuren waar ik niet altijd vrolijk van wordt.

Echter, dit alles in combinatie zou wel een groot toeval zijn. En DB, en Politie en DA, tja, dat weet ik niet.

Helaas geloof ik niet in het goede van de DB. Sorry. Maar daarvoor heb ik teveel gezien.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 12:51

Ik heb geen problemen met de dierenbescherming, en ze doen ook zeker goed werk. Maar ik kan ook een boekje opendoen over zaken dat ze er echt naast zitten en niet alleen bij dit geval en ook niet alleen in het geval van paarden. maar ik zal ze niet verder in een kwaad daglicht stellen Haha!
en de politie?? naja, daar krijg ik af en toe de griebels van, maar zonder politie wordt het natuurlijk ook een zooitje Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:23

Beseffen jullie wel dat dit een verhaal is dat via - via is verteld, en door iedere persoon lichtjes word aangedikt of anders word doorverteld? Ik heb zelf weinig ervaring met de Dierenbescherming (behalve dat ze niet ingrijpen waar het echt nodig is) maar dit lijkt me echt een broodje Aap verhaal. Waarschijnlijk was de eigenaar het gewoon zat dat hij iedere keer de DB en politie op zijn dak kreeg dat hij het dier heeft in laten slapen, of het paard werd op dat moment acuut heel erg slecht. Het kan natuurlijk ook dat het paard geleidelijk aan slechter werd, en de eigenaar dat niet heeft gezien. Als iets namelijk geleidelijk aan gaat, dan verleg je je grenzen, en kun je niet meer objectief kijken.
Maar DB, noch politie, noch DA kunnen de beslissing nemen om een dier te laten inslapen....dat doet altijd nog de eigenaar. Die moet toestemming geven....